شنبه 22 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

وزير کار: نرخ بيکاری زنان دو برابر مردان است

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بيان اين‌که نرخ بيکاری زنان دو برابر مردان شده است گفت: وزارت کار در تلاش است با سياست گذاری‌های مناسب جايگاه مجموعه زنان را ارتقا بدهد.

به گزارش ايسنا، علی ربيعی در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:‌ وزارت کار يک وزارتخانه تاثيرگذار در حوزه زنان است و کار بزرگی که بايد در اين وزارتخانه صورت بگيرد اين است که بنيان‌های درستی برای سياست گذاری‌های معطوف به جنسيت انجام بدهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی زنانه شدن آسيب‌های اجتماعی را يکی از چالش‌های موجود ذکر کرد و گفت: سن زنان سرپرست خانوار پايين آمده و نرخ بيکاری زنان دو برابر مردان شده که اين امر ضرورت برنامه ريزی شايسته در اين زمينه را می طلبد.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم استقبال کارفرمايان از زنان متاهل و گرايش به استخدام زنان مجرد اظهار کرد: متاسفانه امروز کار زنان به سمت فصلی شدن رفته و اشتغال زنان در بخش‌های خدماتی افزايش يافته است. از اين رو درصدد هستيم تا سياست هايی شايسته و تاثيرگذار در جهت بالا بردن جايگاه زنان ايرانی اتخاذ کنيم.

در ادامه اين مراسم سيدحسن هفده تن - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفت:‌ ايجاد تعادل بين کار و زندگی يکی از ابزارهايی است که تعادل روحی در جامعه ايجاد می کند و اين امر جز به سرانگشت تدبير زنان ايرانی که نقش محوری در خانواده دارند ميسر نمی شود.

وی هدف از کار را ايجاد يک زندگی بهتر و با کيفيت بيشتر دانست و گفت: تحقق اين امر نيازمند برقراری تعادل بين کار و زندگی است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکيد بر لزوم کاهش نرخ بيکاری در کشور اظهار کرد: بخش اعظمی از GDP کشور مستلزم حضور اثربخش و پررنگ زنان ايرانی است از اين رو نرخ مشارکت زنان در بخش های اقتصادی بايد به گونه ای بالا برود که به ايجاد تعادل منجر شود.

وحيده نگين - مشاور امور زنان و خانواده وزارت کار - نيز در اين مراسم با بيان اين‌که نگاه وزارت کار به زنان سرپرست خانوار، آسيب ديده، کارگر و تعاون گر نگاه ويژه ای است ابراز اميدواری کرد: برنامه ها و طرح‌های پيش بينی شده در وزارت کار به بهبود کيفيت زندگی و رفع مشکلات مربوط به حوزه زنان بينجامد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016