پنجشنبه 11 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

"نامه عذرخواهی" بهرام رادان به کیهان

رادیو زمانه - در پی نامه‌ای به روزنامه کیهان، بهرام رادان، بازیگر سینما و خواننده ایرانی، به خاطر توئیتی که در آن قانونی کردن ازدواج با همجنس در آمریکا را با لغو برده‌داری مقایسه کرده بود، عذرخواهی کرد.

روزنامه کیهان روز پنجشنبه ۱۱ تیر، نامه‌ای را با امضای بهرام رادان منتشر کرده که خطاب به «جناب آقای شریعتمداری، مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان» نوشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نامه پیرو حملات شدید روزنامه‌های اصولگرا از جمله کیهان به رادان نوشته شده است و رادان توضیح داده که به وسیله این نامه می‌خواهد «نظر خود را شفاف‌سازی و تبیین» کند.

26680556118265102a.jpg

پیش‌تر در روز چهارشنبه دهم تیرماه، روزنامه کیهان خواستار ممنوع الکار شدن و حذف تصاویر بهرام رادان از اتوبان‌های ایران شده بود؛ زیرا به گفته این روزنامه رادان از قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا دفاع کرده است.

در پی حمله روزنامه‌های اصولگرا، رادان توئیت حمایتی از ازدواج با همجنس‌ در آمریکا را پس از دو روز حذف کرد اما این اولین بار بود که یک چهره شناخته شده هنری فعال در داخل ایران، نسبت به حقوق دگرباشان جنسی موضعی همراه گرفته بود.

رادان در نامه عذرخواهی به روزنامه کیهان می‌نویسد: «آنچه به‌عنوان نظر بنده در فضای مجازی در خصوص رأی دیوان آمریکا در خصوص قانون همجنس‌گراها منتشر شد اشتباه بوده و در شأن مردم ایران نبوده است که از این بابت عذرخواهی می‌کنم.»

در ادامه نامه، نویسنده رسانه‌های خارج از کشور را برای بزرگ‌نمایی سرزنش کرده و این رسانه‌ها را فرصت‌طلبانی می‌خواند که «منتظر فرصت هستند تا از یک هنرمند وطنی نماد مخالفت و جدایی‌طلبی بسازند».

در این نامه رادان ازدواج را «سنت پیامبر و امری پسندیده» می‌خواند و می‌گوید: «قوانین آمریکا هیچ محلی از اعراب در جمهوری اسلامی ایران ندارد و در کشور ما صراحتاً ازدواج همجنس‌گراها امریست قبیح و ناموزون با شرع و عرف و قانون.»

هنوز این نامه توسط رادان تأیید یا تکذیب نشده است. پیش از این نامه، چندین کیهان خبر داده بودند که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد روز سه‌شنبه ۹ تیرماه، بهرام رادان را برای ارائه برخی توضیحات احضار کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016