چهارشنبه 23 دی 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

خروج فاطمه اختصاری و مهدی موسوی از ایران

مهدی موسوی: از ایران خارج شدیم که امنیت داشته باشیم


مهدی موسوی و فاطمه اختصاری: دو شاعر ایرانی

محمد تنگستانی ـ رادیو زمانه ـ مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو شاعر ایرانی که از سوی دادگاه انقلاب به حبس‌های طولانی و شلاق محکوم شده بودند موفق شدند از ایران خارج شوند. مهدی موسوی در گفت‌وگو با رادیو زمانه این خبر را تأیید کرده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، مهدی موسوی و فاطمه اختصاری را به تحمل در مجموع ۱۹۸ ضربه شلاق و ۲۰ سال زندان محکوم کرده است. اتهام این دو شاعر ایرانی توهین به مقدسات، نشر تصاویر غیر اخلاقی در اینترنت و روبوسی و دست دادن با نامحرم بوده. مهدی موسوی و فاطمه اختصاری به حکم صادره اعتراض کرده  بودند، اما هنوز دادگاه تجدید نظر آن ‌ها برگزار نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ـــــــــــــــــــــــــ
مهدی موسوی، در گفت‌و‌گو با رادیو زمانه:
«اگر این حکم بشکند و تبرئه شویم برمی‌گردیم. یک شاعر باید با دردهای مردمش زندگی کند.»
ـــــــــــــــــــــــــ

مأموران امنیتی گذرنامه مهدی موسوی و فاطمه اختصاری را ضبط کرده‌اند. به این جهت به گفته موسوی آن‌ها ناگزیر بودند به طور غیر قانونی از کشور خارج شوند.

ـــــــــــــــــــــــــ
مهدی موسوی:
«مدت‌ها بود در خانه خود را حبس کرده بودیم. از ایران خارج شدیم که حداقل آسایش و امنیتی داشته باشیم و هر روز با کابوس از خواب بیدار نشویم.»
ـــــــــــــــــــــــــ

خبرگزاری فارس از این دو شاعر ایرانی به عنوان «همکاران داخلی» شاهین نجفی «مرتد» یاد کرده است.

فاطمه اختصاری درباره اتهام همکاری با شاهین نجفی گفته بود: «هیچ یک از آثار مورد بحث و جنجالی شاهین نجفی از جمله ترانه  های نقی، مهدی، ترامادول، ممد نوبری و… سروده من و دکتر موسوی نبوده و اشعاری که چندین سال قبل از ما اجرا شده، اشعاری عاشقانه یا اجتماعی بوده که همگی در کتاب‌های ما به چاپ رسیده‌اند.»

قرار بود دادگاه تجدید نظر به احکام این دو شاعر برگزار شود.

ـــــــــــــــــــــــــ
مهدی موسوی:
«حال ما خوب نیست. نمی‌خواهم وارد جزئیات بشوم. اما فرار از ایران ساده نیست. احساس می‌کنم از چیزی که به آن تعلق دارم دور شده‌ام، ما را به زور وادار کرده‌اند از چیزی که به آن تعلق داریم دور شویم. برای همین ناراحتیم و این طبیعی‌ست. اما با این‌حال امیدواریم. امیدواریم که بتوانیم برگردیم به ایران.»
ـــــــــــــــــــــــــ

[گفت‌و‌گو رادیو زمانه با مهدی موسوی را می‌شنوید]

کانون نویسندگان ایران و همچنین مرکز آمریکایی پن و نیز کنگره انجمن جهانی قلم که با شرکت ۲۷۰ نویسنده از سراسر جهان از ۱۳ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ در شهر کبک در کانادا برگزار شد، حکم دادگاه انقلاب درباره این دو شاعر ایرانی را محکوم کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016