شنبه 17 بهمن 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

درخشش فیلم رویاهای رادیویی با بازی محسن نامجو

160206111156_radio_dreams_mohsen_namjoo_640x360_radiodreamsfacebook_nocredit.jpg
بی‌بی‌سی: فیلم "رویاهای رادیویی" (Radio Dreams) ساخته بابک جلالی، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیا، برنده جایزه ببر جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام در هلند شد.
داستان فیلم درباره یک نویسنده ایرانی با بازی محسن نامجو است که تلاش می‌کند گروه راک کابل‌دریمز و متالیکا را برای یک اجرای مشترک در برنامه‌ای رادیویی گرد هم آورد.

علاوه بر محسن نامجو، آهنگساز و خواننده ایرانی، اعضای گروه کابل دریمز، یکی از مشهورترین گروه‌های راک افغانستان و همین طور لارس اولریک، درامر و یکی از بنیانگذاران گروه متالیکا هم در فیلم حضور دارند.

فیلم بودکین راس، ساخته کاوه مدیری فیلمساز ایرانی ساکن هلند هم جایزه فیپرشی را برد که برنده آن را منتقدان بین‌المللی انتخاب می‌کنند.
'نگاه ظریف و طنزآمیز'



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هیئت داوران جشنواره روتردام دلیل اعطای جایزه به فیلم رویاهای رادیویی را "نگاه ظریف و طنزآمیز به آوارگی و بیگانگی گروهی از آدم‎‌های جانیفتاده در یک فرهنگ خارجی" عنوان کرده است.

فیلم رویاهای رادیویی یکی از هشت نامزد جایزه ببر جشنواره روتردام بود که به فیلمسازان رو به رشد و کمتر شناخته‌شده اختصاص دارد.

بابک جلالی، کارگردان و مرجانه مقیمی، تهیه‌کننده فیلم، به طور مشترک برنده این جایزه ۴۰ هزار یورویی شدند.

در سال‌های قبل، این جایزه به طور مشترک به سه فیلم از میان نامزدهای این بخش از جشنواره می‌رسید اما امسال رویاهای رادیویی تنها برنده این جایزه بود.

در این بخش جایزه ویژه هیئت داروان به ارزش ۱۰ هزار یورو به فیلم برزیلی آخرین سرزمین ساخته پابلو لامار رسید.

پیش از این فیلم‌های ایرانی آرام باش و تا هفت بشمار ساخته رامتین لوافی‌پور در سال ۲۰۰۹ و لرزاننده چربی ساخته محمد شیروانی در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه ببر جشنواره روتردام شده بودند.

رویاهای رادیویی دومین فیلم بلند بابک جلالی است. او در سال ۲۰۰۹ با فیلم داستان‌های مرزی (Frontier Blues) در جشنواره فیلم لوکارنو شرکت داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016