چهارشنبه 5 اسفند 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

تهران در رده دویست و سوم شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی

AAC775B1-486A-41B3-B568-14D3BBE6E9E7_w640_r1_s.jpg
صدای آمریکا: نتایج نظرسنجی معروف سالانه مرسر در خصوص کیفیت زندگی در شهرهای جهان منتشر شد. از بین ۲۳۰ شهر ذکر شده در این نظرسنجی، تهران در پایین جدول و در جایگاه دویست و سوم جای گرفته است.

به گزارش وب‌سایت مرسر، این تحقیق عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی را در کنار نحوه ارائه خدمات عمومی مانند مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، موسسات آموزشی، ورزش و تفریحات، وضعیت اشتغال و مسکن را در این رده‌بندی در نظر گرفته‌است.

شهر وین، پایتخت اتریش، در صدر این رده‌بندی و به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی معرفی شده‌است. زوریخ سویس و اوکلند در کشور نیوزلند در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

سه شهر از آلمان، مونیخ، دوسلدورف و فرانکفورت، هم در بین ده شهر اول این فهرست قرار گرفته‌اند.

ونکوور تنها شهر آمریکای شمالی است که در بین ده شهر برتر، و در رده پنجم، قرار گرفته‌است. به غیر از سیدنی، ونکوور و اوکلند، همه شهرهای دیگر برتر این فهرست در اروپای غربی واقع شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما در قعر این جدول از شهر بغداد نامناسب‌ترین شهر برای زندگی نام‌برده شده‌است. بانگوئی، از کشور جمهوری آفریقای مرکزی، صنعا در یمن و پورتو پرنس در هائیتی هم شهرهای بسیار نامناسب از لحاظ کیفیت هستند.

اما وضع تهران در خاورمیانه فقط کمی از شهرهای واقع شده در مناطق جنگی مانند بغداد، صنعا و دمشق بهتر است. تهران، رده پایین‌تری از بیروت، اسلام‌آباد، کراچی، دهلی نو، و قاهره و ریاض دارد.

مؤسسه مرسر که در آمریکا واقع است، هر ساله فهرستی از کیفیت زندگی در شهرهای مختلف منتشر می‌کند.

یکی از اهداف انتشار فهرست‌هایی از این دست، دادن اطلاعات به شرکت‌های بین‌المللی برای انتخاب نیرو و مرکز کار در شهرهای مختلف جهان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016