پنجشنبه 1 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

نمايشگاه نقاشی‌های اميرشهاب رضويان همزمان نمايش فيلم مينای شهر خاموش در پنسيلوانيا


امیرشهاب رضویان، کارگردان سینما

امیرشهاب رضویان كه برای نمایش فیلمها و برگزاری چند نمایشگاه از نقاشیهایش به كانادا و امریكا سفر كرده، روز پنجشنبه ١ مهرماه ساعت ١٨ در دانشگاه Pennsylvania state university در شهر state college ایالت پنسیلوانیا حضور پیدا خواهد كرد و پس از افتتاح نمایشگاهی از نقاشیهایش در گالری پترسون، ١٢ نقاشی ٨٠ در ١٢٠ سانتی متری را كه محصول كارهای بیست سال گذشته اش است، به معرض تماشا گذاشته، پس از آن همراه با تماشاگران به تماشای فیلم سینمایی مینای شهرخاموش می نشیند و بعد از نمایش فیلم، در جلسه گفت و شنود با مخاطبان فیلم شركت خواهد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امیرشهاب رضویان زاده ۱۳۴۴ در همدان، کارگردان سینماست. حاصل کارش در سینما ساخت بیش از ۴۰ فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و کارگردانی ۷ فیلم سینمایی به نامهای سفرمردان خاکستری (۱۳۷۹)، تهران ساعت هفت صبح (۱۳۸۱)، مینای شهر خاموش (۱۳۸۵)، تابستان عزیز (۱۳۸۸)، روزی که مینا گم شد (۱۳۹۰)، سفرزمان (۱۳۹۲) و یک دزدی عاشقانه (۱۳۹۴) است.


یکی از نقاشی‌های امیرشهاب رضویان

رضویان در کنار کارگردانی، می نویسد، عکاسی می کند و گاه نقاشی می کند. اولین بار در سپتامبر سال ۱۹۹۶ دو اثر نقاشی از وی در نمایشگاه جمعی هنرمندان در گالری اشتول ورک در شهر کلن به نمایش در آمد و در سال ۱۹۹۷ یکی از نقاشی‌های او به عنوان پوستر روز جهانی مبارزه با نژاد پرستی در ماه مارس ۱۹۹۷ در هلند چاپ شد، چاپ ۴ کارت پستال از نقاشی های او در سال ۱۳۷۶، چاپ مجموعه ای از داستان‌ها و نقاشی‌هایش در کتاب داستان مسافر در سال ۱۳۹۲ و شرکت دادن دو نقاشی در نمایشگاه جمعی نگارخانه های جهان در ایران در نگارخانه زندان قصر در مردادماه ۱۳۹۳ و طراحی و اجرای پوستر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلمهای نوجوانان همدان در مهرماه ۱۳۹۴ از دیگر فعالیتهای او در زمینه نقاشی است. رضویان می گوید که این سبک نقاشی را از کودکان یاد گرفته است و جز این شیوه، در سبک دیگری قادر به نقاشی نیست، ادعایی در طراحی و رنگ ندارد و فقط موضوع های را که دوست دارد و گاه بخشی از رویاها و خاطره هایش است نقاشی می کند و از ترکیب بندیهایی استفاده می کند که خاص خودش است. خلاصه این که آن گونه که می تواند نقاشی می کند و ترجیح می دهد بی سر و صدا در فاصله ی فیلمهایش نقاشی کند و به عبارتی دیگر در فاصله نقاشی‌هایش فیلم بسازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016