دوشنبه 15 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان از تيم ملی خداحافظی کرد، هاشميان: اميدوارم روزی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران شوم، ايلنا

مهاجم سابق تيم ملی کشورمان گفت:دوست دارد جای خود را در تيم ملی فوتبال ايران به بازيکنان جوان تربدهد و برای اين تيم آرزوی موفقيت کرد.


ايلنا: مهاجم سابق تيم ملی کشورمان گفت:دوست دارد جای خود را در تيم ملی فوتبال ايران به بازيکنان جوان تربدهد و برای اين تيم آرزوی موفقيت کرد.
به گزارش ايلنا ؛ مهاجم تيم ملی فوتبال ايران در سايت شخصی‌اش اعلام کرد: تيم ملی فوتبال ايران پتانسيل بسيار خوبی داشت اما، با بدشانسی و هم‌چنين تعويض پی‌درپی کادرفنی از رسيدن به جام جهانی ‌٢٠١٠ در آفريقای جنوبی بازماند. آرزوی من و ساير بازيکنان اين بود که تيم ملی را به جام جهانی ببريم و با اين کار دل مردم عزيز کشورمان را شاد کنيم، اما متاسفانه چنين نشد. اکنون در مقطعی قرار گرفته‌ام که ترجيح می دهم جوان ها جای مرا در تيم ملی بگيرند و اميدوارم تيم ملی فوتبال ايران در رقابت‌های آتی همواره موفق و پيروز باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ستاره‌ی ايرانی تيم فوتبال بوخوم در ادامه به وضعيتش در اين تيم اشاره کرد و افزود: تمام سعی و تلاشم را به کار می بندم تا در ادامه دوران فوتبال خود با نام ايران و به عنوان يک ايرانی در تيم های خارجی بدرخشم. درحال حاضر بوخوم در اردوی آمادگی پيش فصل در سن گالن سوئيس حضور دارد. من هم نخستين جلسه تمرينی خود را با بوخوم روز يک‌شنبه برگزار کردم. البته به دليل حضور در تيم ملی نتوانستم در اولين جلسات تمرينی تيم حضور داشته باشم.
هاشميان افزود: اميدوارم روزی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران شوم تا بتوانم تجربيات خود را در اختيار اين تيم قرار دهم و حضور در جام جهانی که در زمان بازی يک بار موفق به انجام آن نشدم را به عنوان سرمربی به انجام برسانم.

بيوگرافی
زمانی که در دقايق ابتدايی ديدار تيم های ايران و قزاقستان در چارچوب بازی های آسيايی بانکوک يک جوان جويای نام ايرانی با ضربه ای استادانه توپ را به قعر دروازه حريف فرستاد، تلويزيون تايلند نام "وحيد هاشميان" را روی تصوير به نمايش درآورد تا زننده نخستين گل ايران در اين رقابت ها را نشان دهد. همانجا بود که بسياری از مردم با نام او به عنوان يک مهاجم آشنا شدند.
وحيد مثل بسياری ديگر از فوتباليست های تهرانی بازی خود را از محله های جنوب شهر آغاز کرد. در سال ‌١٣٧٣ او به همراه تيم جوانان فتح تهران از دسته دوم به دسته اول صعود کرد و يک سال بعد به همراه اين تيم عنوان سوم جوانان باشگاه های تهران را به دست آورد.
در سال ‌١٩٧٥، هاشميان به همراه تيم بزرگسالان فتح نايب قهرمان باشگاه های تهران شد و پس از آن به تيم فوتبال پاس که از تيم های صاحبنام ايران است، پيوست.
وی در سال ‌١٣٧٧ با سبزپوشان پاس به عنوان نايب قهرمانی ليگ کشور دست يافت و از همين تيم نيز در جمع ملی پوشان کشورمان حاضر شد و توانست مدال طلای بازی های آسيايی بانکوک را برگردن بياويزد.
بازی های خوب وحيد باعث شد که مديران استعداد يابی هامبورگ با مسوولان وقت پاس تماس حاصل کنند.
گفت و گوها بين مقامات هامبورگ و پاس نتيجه مثبت داد و هاشميان به عنوان پنجمين بازيکن ايرانی به بوندس ليگا راه يافت.
هاشميان در فصل نخست حضورش در هامبورگ فرصت چندانی برای عرضه اندام نيافت، اما در همان دقايقی که به ميدان رفت موفق شد يک گل برابر ترابوزان اسپور ترکيه در رقابت های مقدماتی جام باشگاه های اروپا به ثمر برساند.
وحيد در فصل ‌٢٠٠٠-۱۹۹۹ به همراه هامبورگ عنوان سوم بوندس ليگا را به دست آورد. او به همراه تيم ملی کشورمان در سال ‌٢٠٠٠ نيز موفق شد قهرمانی مسابقات غرب آسيا را در اردن به چنگ آورد.
اما جو حاکم بر اردوی تيم ملی و همچنين اختلاف با فدراسيون فوتبال وقت باعث شد وحيد به مدت ‌٣/٥ سال از تيم ملی فاصله بگيرد.
در ادامه يک مصدوميت اجازه هنرنمايی را از وحيد گرفت و پس از يک دوره بسيار سخت، ستاره فوتبال ايران سر از تيم فوتبال بوخوم در دسته دوم بوندس ليگا درآورد.
هاشميان در دسته دوم بوندس ليگا نيز بسيار خوش درخشيد و توانست با مربيگری پيتر نويرورر در فصل ‌٢٠٠٣-۲۰۰۲ به دسته اول بوندس ليگا بازگردد.
در اين فصل هاشميان بيشتر به عنوان يار جانشين به ميدان می آمد و موفق شد ‌١٠ گل حساس نيز برای بوخوم به ثمر برساند.
اما اوج هنرنمايی هلی کوپتر به فصل ‌٢٠٠٤-۲۰۰۳ بازمی گردد که توانست با زدن ‌١٦ گل رکورد خوبی را از خود برجای بگذارد. بوخوم به لطف گل های او توانست به رقابت های جام يوفا راه يابد.
هاشميان فصل ‌٢٠٠٥-۲۰۰۴ را در بايرن مونيخ سپری کرد، اما اعتقادات فليکس ماگات باعث شد تا فوتبال آلمان از هنرنمايی های هاشميان بی نصيب بماند، اما در نهايت او به همراه سرخ پوشان باواريايی به مقام قهرمانی بوندس ليگا و ليگاپوکال رسيد.
هاشميان در بازگشت مجدد به تيم ملی نيز بسيار خوش درخشيد و با گل های حساسش مقابل قطر و ژاپن راه صعود ايران به رقابت های جام جهانی ‌٢٠٠٦ را هموار کرد.
او حتی در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسيا نيز با زدن يک گل حساس به کره جنوبی روحيه فوق العاده به ايران پس از نتيجه نااميدکننده مساوی مقابل سوريه در تهران داد.
وحيد هاشميان متولد سی‌ام تيرماه ‌١٣٥٥ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016