سه شنبه 24 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امشب ليگ قهرمانان اروپا هيجان را به اوج مي رساند، اعتماد

رقابتي که هر سه شنبه و چهارشنبه مي تواند دورترين انسان ها را کنار هم قرار دهد، رقابتي که مي تواند هر سه شنبه و چهارشنبه حالات روحي و جسمي 24 ساعت آتي و ديوانه هاي فوتبال را تعيين کند، رقابتي که هر سه شنبه و چهارشنبه مي تواند نشست هاي سياسي همزمان را به تعطيلي بکشاند، از امشب شور شوق ويژه يي به وجود مي آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




گروه اول؛ ماهي هاي بزرگ ماهي هاي کوچک

مکابي براي دومين بار در ليگ قهرمانان حاضر مي شود اما امروز نخستين ميزباني در اين عرصه را تجربه مي کند چون در دوره اول شرکت در بزرگ ترين تورنمنت باشگاهي اروپا به دليل ناآرامي هاي منطقه خاورميانه از حق انجام رقابت در ورزشگاه خانگي محروم بود. پنج سال پيش اولين رويارويي بايرن و مکابي شکل گرفت. آنجا يک پيروزي آسان انتظار غول باواريا را مي کشيد. اگر امشب فن گال را خيلي سختگير ديديد، تعجب نکنيد زيرا او تصميم گرفته از همين بازي قدم اول در راه تبديل شدن به دومين مربي فاتح جام ليگ قهرمانان با تيم هاي مختلف را بردارد. علاوه بر او کلوزه نيز در دل بازيکنان رعب و وحشت ايجاد مي کند؛ مردي که طي 15 دقيقه با يک هت تريک برتري هفت بر يک آلمان مقابل اسرائيل را رقم زد. تيم سرخپوش ايالت باواريا روحيه مناسبي دارد چون ابتداي هفته از دورتموند، رقيب بزرگ ساليان گذشته يک کيسه گل ساخت. پيش بيني منطقي، برتري بايرن است اما در ليگ قهرمانان هيچ احتمالي وجود ندارد. در ديگر بازي گروه اول يوونتوس روياروي بوردو قرار مي گيرد. سياه و سفيدپوشان تورين به تاکتيک هاي چيرو فرارا دل بسته اند. عضو تيم قهرمان فصل 1996-1995 ليگ قهرمانان براي اولين بار طعم مربيگري در اين رقابت ها را مي چشد. اما برخلاف او يوونتوس تجربه جدال با بوردو را دارد. حدود يک ربع قرن پيش اطلسي پوشان فرانسه پل صعود يووه به فينال فصل 1985-1984 ليگ قهرمانان شدند. پرافتخارترين تيم ايتاليا در 9 مسابقه خانگي قبلي مقابل تيم هاي حاضر در لوشامپيونا هشت پيروزي و يک تساوي به دست آورده است. هرچند بانوي پير آخرين بار فصل گذشته به مرحله حذفي رقابت ها راه يافت، با اين حال بوردو در يک دهه اخير مدام حسرت گذر از دور گروهي را مي خورد. مدافع عنوان قهرماني لوشامپيونا در هفت بازديد قبلي از سرزمين چکمه يي پنج بار باخته و هرگز طعم برد را نچشيده، با اين حال شايد فراراي بي تجربه در عالم رفاقت به بلان سرمربي فعلي حريف و هم تيمي سابقش در ناپولي اجازه پيروزي بر ايتاليايي ها را بدهد.

گروه دوم؛ نايب قهرمان اينجاست

منچستريونايتد هنوز خاطره تلخ آن شکست عجيب در اواسط دهه 90 (روزهاي آغاز امپراتوري فرگوسن) مقابل فنرباغچه را از ياد نبرده و به همين خاطر در آستانه هر نبرد با ترک ها سرشار از حس انتقام مي شود. البته اين بار طرف مقابل هم از فاکتور مشابهي سود مي برد چون در آخرين تجربه سفر به انگليس هشت بر صفر مقابل ليورپول خرد شد. بشيکتاش از امشب هفتمين تلاش براي راهيابي به مرحله حذفي ليگ قهرمانان را آغاز مي کند تا بلکه سرانجام براي اولين بار سد مرحله گروهي را بشکند. آيا تيم بدون باخت 12 بازي خارج از خانه گذشته چنين اجازه يي مي دهد؟ البته پيروزي در تنها يکي از چهار بازي گذشته در استانبول، خوش بيني الکس فرگوسن را تعديل مي کند. نايب قهرمان فصل گذشته پس از شکست در بازي 2 مه 2007 مقابل ميلان، علاوه بر رقم زدن 25 رقابت بدون شکست تاکنون در جدال هاي خارج از خانه نباخته است. ولفسبورگ و زسکامسکو ديگر بازي اين گروه را انجام مي دهند.نخستين بازي قهرمانان بوندس ليگا در ليگ قهرمانان، اولين رويارويي اين تيم با روس ها هم تلقي مي شود. زسکا با اخراج زيکو و جذب خوان د راموس روي نيمکت مربيگري دچار استحاله شده و حالا قصد دارد براي اولين بار از فصل 1993-1992 راهي مرحله حذفي شود.تنها سه بازيکن ولفسبورگ تجربه حضور در ليگ قهرمانان را دارند. شايد بي تجربگي آنها مانع تکرار پيروزي در آخرين بازي اروپايي خارج از خانه شود.

گروه سوم؛ نوستالژي اولين فينال

بدون شک جدال ميلان و مارسي براي تيفوسي هاي فوتبال اهميت زيادي دارد چون يادآور اولين فينال دوره جديد ليگ قهرمانان است. مارسي دو سال قبل از برتري در فينال فصل 1993- 1992 اين رقابت ها اين بار در نيمه نهايي ميلان را شکست داد و به طور کلي در چهار رقابت اخير با ايتاليايي ها سه برد و يک تساوي به دست آورده است؛ هرچند در شش نبرد قبلي چهار تساوي و دو باخت رقم زده بودند مارسي طي سه حضور قبلي در ليگ قهرمانان فقط يکي از سه بازي خانگي هر فصل را برد. در سوي مقابل ميلان در اولين رقابت هشت فصل گذشته هفت برد و يک تساوي به دست آورده، اما در 10 بازي خارج از خانه اروپايي اخير تنها سه بار پيروز شده است. آيا مارسي زمينه شکل گيري ضعيف ترين نتايج ميلان در هفت فصل گذشته را فراهم مي آورد. رئال مادريد و زوريخ در يکي از سردترين بازي هاي شب اول در سوئيس براي اولين بار مقابل هم مي ايستند. کهکشاني هاي 2 که همواره در اولين بازي 13 فصل گذشته مرحله گروهي پيروز شده اند طي همين بازه زماني هفت بار به عنوان تيم اول صعود کردند اما در پنج فصل گذشته فراتر از مرحله يک هشتم نهايي پيش نرفتند. زوريخ تيم ناشناخته و احتمالاً دردسرسازي به حساب مي آيد.

گروه چهارم؛ باز هم چلسي و پورتو

چلسي در سومين فصل هم گروهي با پورتو به ششمين شروع پيروزمندانه در هشت دوره اخير مي انديشد. آنچلوتي به عنوان چهارمين جانشين مورينيو آرزوي فن گال را در سر مي پروراند؛ با اين تفاوت که در صورت قهرماني يکي از تنها دو مربي فاتح سه دوره ليگ اروپا نام مي گيرد. شکست ناپذيري چلسي در 18 بازي اخير خانگي انگيزه کارلتو را افزايش مي دهد. اما پورتو هم دست و پا بسته نيست. آنها در هفت دوره حضور پياپي در ليگ قهرمانان تنها يک بار در مرحله گروهي به دام افتاده اند؛ هرچند در چهار بازي ابتدايي خارج از خانه اخير دو برد، يک تساوي و يک باخت را رقم زده اند. سرانجام در آخرين بازي اتلتيکو مادريد در حالي براي اولين بار مقابل يک تيم قبرسي قرار مي گيرد که آپوئل در شش بازي قبلي با نمايندگان فوتبال اسپانيا چهار شکست و دو تساوي به دست آورده است. تساوي يا برتري به معناي دومين شروع موفقيت آميز پياپي و ثبت پنجمين بازي بدون شکست تيم دوم مادريد خواهد بود.

پيش از بازي

آرمين فه؛ تمام توان خود را متمرکز بازي با زسکا مي کنيم

سرمربي تيم فوتبال ولفسبورگ آلمان گفت؛ براي رويارويي در ليگ قهرمانان تمام توان خود را متمرکز بازي با زسکا روسيه خواهيم کرد.«آرمين فه » اظهار داشت؛ در هفته پنجم متحمل شکست بدي در بوندس ليگا از بايرلورکوزن شديم. ما مستحق باخت نبوديم. با اين حال با تمرکز زياد بر بازي در ليگ قهرمانان اروپا، توان خود را صرف بازي با زسکا مسکو خواهيم کرد. اين مربي که تيمش روز شنبه 2 - 3 در خانه مغلوب لورکوزن شد، افزود ؛ پس از بازي با لورکوزن، با بازيکنان حرف زدم. به آنها گفتم، آن ديدار براي ما به اتمام رسيده و بايد به آينده نگاه کنيم. فه که پس از قهرماني سبز و سفيدپوشان در بوندس ليگا همراه با فليکس ماگات (مربي کنوني شالکه) هدايت اين تيم را برعهده گرفت ، ادامه داد؛ اميدوارم در اولين حضور خود در ليگ قهرمانان بتوانيم موفق ظاهر شده و با کسب نتيجه يي مطلوب با شور و شوق و انگيزه افزون تر براي آينده فعاليت کنيم.

دنيزلي؛ آماده رويارويي با منچستريونايتد هستيم

مصطفي دنيزلي سرمربي بشيکتاش اظهار داشت؛ تمام بازي هاي اخير منچستر را تعقيب کرده ام. آناليز کافي روي تيم حريف انجام داده ايم و گمان مي کنم آمادگي کافي براي جدال با آنها داشته باشيم.با دقت و توجه زياد راهي اين بازي خانگي مي شويم. با توجه به جلسات توجيهي که با نفرات تيمم داشتم، براي بازيکناني که راهي اين ديدار مي شوند، وظايف کار هريک به دقت مشخص شده است.

فرگوسن؛ اشتباهات قبلي تکرار نخواهد شد

سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد گفت؛ اشتباهات بازي با بارسلونا را در فصل جاري تکرار نمي کنيم. در ديدار نهايي ليگ قهرمانان فصل گذشته اشتباهاتي از تيم سر زد که در فصل جاري وجود نخواهد داشت. اين مربي 67ساله افزود؛ مايليم فصل تازه يي از ليگ قهرمانان اروپا را آغاز کنيم که با رفع اشکالات به کار خود تا دور نهايي ادامه دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016