دوشنبه 27 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان: تکرار نايب قهرمانی برای ايران، مهر

پرونده نوزدهمين دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان يکشنبه شب با تکرار عنوان نايب قهرمانی برای تيم ملی کشورمان بسته شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دانمارک، نوزدهمين دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با حضور نزديک به ۱۰۰ تکواندوکار از ۱۴۰ کشور جهان به مدت پنج روز در سالن "بالاروپ سوپر آره‌نا" شهر کپنهاگ دانمارک برگزار شد که در نهايت اين ماراتن تکواندو با قهرمانی و نايب قهرمانی دوباره کره جنوبی و ايران خاتمه يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کره جنوبی با کسب دو نشان طلا و يک نقره و مجموع ۶۱ امتياز عنوان نخست اين مسابقات را به خود اختصاص داد و تيم ايران نيز با کسب يک طلا، يک نقره و سه برنز و مجموع ۵۵ امتياز نايب قهرمان شد.

در جدول رده‌بندی تيم‌ها اسپانيا با ۴۲ امتياز (يک طلا، يک نقره و يک برنز) سکوی سوم را تصاحب کرد، ترکيه با ۴۱ امتياز(يک طلا و دو برنز) چهارم شد و آمريکا هم با ۴۰ امتياز (يک طلا) مکان پنجم را به خود اختصاص داد.

در مراسم اختتاميه مسابقات جهانی که رئيس فدراسيون جهانی تکواندو هم حضور داشت با اهدا جام يادبود از استيون لوپز آمريکايی به عنوان اولين تکواندوکاری که موفق شده است در مسابقات قهرمانی جهان پنج مدال طلا کسب کند، تجليل شد.

در پايان نوزدهمين دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان بهترين‌های اين مسابقات به ترتيب زير معرفی شدند:
تکواندوکار فنی:
استيون لوپز، دارنده پنج مدال طلا جهان از آمريکا عنوان بهترين و فنی‌ترين تکواندوکار جهان را از آن خود کرد. "برژيت انريکه" از تيم ملی اسپانيا نيز عنوان فنی‌ترين تکواندوکار زن را به خود اختصاص داد.

داوران برتر:
"پدراگ تسويچ" از صربستان، "فرج الفدهی" از کويت، "جونگ کوآنگ جون" از کره جنوبی، "ميونگ چان کين" از آمريکا و "سندرا مگالی" از کلمبيا به عنوان داوران برتر مسابقات جهانی دانمارک انتخاب شدند.

مربيان برتر:
"سين ماک مين" از افغانستان، "ميرايام باورل" از فرانسه، "خورخه گومز راموس" از مالی، "ماريمر لوپز" از پورتوريکو و "الکسی زميسچف" از روسيه به عنوان مربيان برتر مسابقات جهانی دانمارک انتخاب شدند.

کشورهای فعال:
يونان، ترکيه و ترينيدادوتوباگو به عنوان فعال‌ترين کشورهای حاضر در مسابقات تکواندو جهانی دانمارک انتخاب شدند. همچنين جايزه ويژه روحيه جنگندگی به تيم‌های دانمارک، سنگال و ترينيداد وتوباگو تعلق گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016