شنبه 28 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه نود در آستانه تعطیلی، فردا

فقدان برنامه های چالشی و انتقادی در صدا و سیما در زمینه ورزش روزگاری همه فوتبالدوستان را نگران کرده بود. اما با ظهور برنامه نود امیدهای بسیاری برای بهبود روند فوتبال کشور ایجاد شد. اما پس از گذران یک دهه موفقیت آمیز، نود و فردوسی پور این روزها در معرض اتهامات بسیاری قرار گرفته‌اند.

به گزارش «فردا»، در روزهای اخیر برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور بار دیگر جنجال برانگیز و خبر ساز شده و شاهد انتقادات برخی اهالی فوتبال از روند حرکتی این برنامه و اجرای عادل فردوسی‌پور بوده‌ایم. البته این جنجال های ایجاد شده دیگر در جهت حل مسائل و مشکلات فوتبال کشور نیست و مهمانان با حضور در این برنامه به دنبال موضع گیری برابر فردوسی پور هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این در حالی است که در هفته های اخیر مشاهده شده که برنامه نود از ماهیت اصلی خود که همان مسائل کارشناسی و انتقادی است دور شده و افراد در گفتگوهای مستقیم خود با مجری برنامه به دنبال پاسخگویی به انتقادات مطرح شده نیستند. البته برخی از مربیان لیگ برتری نیز براین باورند که نود از برنامه‌های ورزشی تخریب کننده و جهت‌دار است و میکروفون‌های واگذار شده در این برنامه بده بستان می‌شود. این مسائل همچنین تا حدی پیش رفته است که گروهی دیگر از منتقدان به هیچ وجه حاضر به رو‌به‌رو شدن با فردوسی‌پور نیستند و خواهان جدایی مجری آن نیز شده‌اند.

در تمام این سالها که برنامه نود به صورت زنده روی آنتن صدا و سیما قرار می گرفت همگان بر این باور بودند که مجری این برنامه به دنبال بهبود فرهنگ حاکم بر فوتبال و ورزش ایران است. اما بعد از برخوردهای ایجاد شده در فصل گذشته و تاخیر در پخش سری جدید برنامه در لیگ نهم گمانه زنی‌ها بر این شد که فردوسی پور شکل غیر متعارفی برای ادامه برنامه انتخاب کرده است و تمام حواشی به وجود آمده در آن به صورت برنامه‌ریزی شده است.

ورود به مسائل غیر فوتبالی، ریز کردن حاشیه های بزرگ و بزرگ جلوه دادن برخی حواشی کوچک فوتبال، دخالت در امور خصوصی باشگاه ها، مربیان و مدیران سبب شده تا محبوبیت مجری توانای سالهای اخیر صدا و سیما به نحو ملموسی کاهش یابد. از سوی دیگر کاهش آمار بینندگان این برنامه و همچنین شرکت کنندگان در مسابقات پیامک نشان از پایین آمدن سطح کیفی آن دارد.

بنابراین گزارش برنامه نود که در یک دهه اخیر به عنوان تنها برنامه مربوط به کارشناسی مسائل فوتبال ایران بوده است این روزها به جایی رسیده است که مهمانان آن به جای پاسخگویی به مسائل انتقادی به دنبال موضع گیری در برابر فردوسی پور هستند که تمام این مسائل از رفتارهای اخیر مجری برنامه نشات گرفته است و این برنامه چالشی و پربیننده را به سمت حاشیه سازی کشانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016