شنبه 14 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"شباهت"هايی که خبرگزاری مهر ميان لوگوی المپيک ۲۰۱۲ با موزه هولوکاست يافته است!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: اين روزها بحث برسر اينکه نشان المپيک ۲۰۱۲ واژه صهيون را به ذهن متبادر می‌کند بالا گرفته و شواهد نشان می‌دهد چنين است، هرچند که مسئولان کميته بين المللی المپيک، آن را رد کرده اند اما مدارکی موجود است که خلاف گفته آنها را ثابت می‌کند.


لوگوی المپيک ۲۰۱۲ لندن

به گزارش خبرنگار مهر، نشان المپيک ۲۰۱۲ لندن را شرکت Wolff Olins با مديريت Wally Olins که يک فراماسون تحصيلکرده در دانشگاه آکسفورد است در سال ۲۰۰۷ طراحی کرد و بابت اين پروژه دستمزدی ۴۰۰ هزارپوندی دريافت کرد. با رونمايی از اين لوگو، بسياری از مردم اعتراض کردند که شکل جالب توجهی ندارد اما برگزارکنندگان در پاسخ به اين اعتراضات گفتند که اين لوگو بسيار جوان پسند، ورزشی و شجاعانه طراحی شده است.

ايران به عنوان يکی از کشورهايی که همواره با نظام صهيونيستی ضديت داشته طی نامه ای به کميته بين المللی المپيک به نشان اين بازی های اعتراض کرد و آن را نژادپرستانه خوانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در نامه محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده، به عنوان رئيس و دبيرکل کميته ملی المپيک ايران خطاب به ژاک روگ، رئيس کميته بين المللی المپيک، آمده است: متاسفانه همگان شاهديم که المپيک پيش رو در آغاز راه و در حالی که کمتر از دو سال تا برپايی آن باقيمانده با چالشی اساسی که قطعا زاييده روح نژادپرستی برخی افراد است مواجه شده است. استفاده از واژه zion از سوی طراح لوگوی المپيک در آرم بازی‌های المپيک ۲۰۱۲ اقدامی بسيار زشت و خلاف شعارهای ارزشی المپيک است که مطمئنا عدم برخورد شخص جنابعالی با اين موضوع می‌تواند حضور حداکثری کشورهای شرکت‌کننده به‌خصوص کشورهايی همچون ايران را که بر پيروی از اصول و ارزش‌ها تاکيد دارند تحت تاثير قرار دهد.

پاسخ مسئولان کميته بين المللی المپيک قابل پيش بينی بود: نشان بازی های المپيک ۲۰۱۲ لندن تنها دربرگيرنده نشان اين بازی هاست و معنای ديگری ندارد.

در حالی که مستندات و تحقيقات نشان می دهد که اين لوگو، مفاهيمی به غير از عدد ۲۰۱۲ را هم می تواند در برداشته باشد. تصوير بالا ، نمايی از موزه هولوکاست کشور آلمان است که با دقت نظر در آن و تفکيک بنا، می توان واژه zion را در آن پيدا کرد. اين موزه بی شباهت به نشان الميپک ۲۰۱۲ نيست.

البته در اين ميان شواهد ديگری نيز وجود دارد که می تواند بر منظوردار بودن لوگوی ۲۰۱۲ تاکيد کند. اينکه عروسک بازی ها يک چشم است و از سويی نقطه ای که در لوگوی المپيک وجود دارد بر چه چيزی دلالت می کند؟ آيا اين عروسک يک چشم و نقطه ای که در وسط لوگوی ۲۰۱۲ طراحی شده نمی تواند يادآور "دجال" باشد؟

"ونلاک" و "مندويل" نام عروسک های بازی های المپيک ۲۰۱۲ لندن هستند اما چرا آنها يک چشم دارند و آيا نمی توان گمانه زنی کرد که در پس طراحی اين عروسک ها، انديشه ای نهان شده است؟

"مسيح دجال" يا مسيح دروغين در روايت دينی به شخصی اطلاق می شود که در آخرالزمان ظهور می کند و با انجام معجزاتی ، مردم را فريفته و در اورشليم ادعای خدايی می کند. دجال فردی با يک چشم و صورتی کريه و موهايی تابدار که بر پشانيش کلمه کفر حک شده، تصوير شده است.

بعضی از نويسندگان اسلامی نيز با توجه به ريشه لغت «دجال» آن را منحصر به يک فرد بخصوص نمی‌دانند بلکه آن را عنوانی می‌دانند کلی برای افراد پر تزوير حيله گر و حقه باز که برای فريب مردم از هر وسيله‌ای استفاده می کنند. دجال شخصی است که حق را با باطل آميخته و از حق برای راهبرد اهداف شيطانی خود استفاده می‌کند.

اکنون با توجه به اين تصاوير و شواهد، آيا نمی توان به لوگو و عروسک های بازی های المپيک ۲۰۱۲ لندن شک کرد؟ با اين اوصاف بايد ديد مسئولان ورزش ايران در خصوص اين وقايع چه تصميمی اتخاذ می کنند و آيا قصد دارند المپيک ۲۰۱۲ لندن را تحريم کنند و يا در اين بازی ها حضور پيدا می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016