چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيم ملي هندبال جوانان ایران، هنگ کنگ را هم شکست داد

تیم ملی هندبال جوانان ایران در سومين بازي خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه 31 بر 19 هنگ کنگ را مغلوب کرد و با کسب سومین پیروزی متوالی خود در صدر جدول گروه دوم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از دوحه، تیم ملی هندبال جوانان ایران پس از دو پیروزی نخست خود برابر عراق و ماکائو مقابل تیم هنگ کنگ به میدان رفت. کادر فنی تیم ملی از بازیکنان خواسته بود تا حد امکان آمار گل‌های زده ایران را در این بازی بالا ببرند و با اختلاف زیادی حریف خود را شکست دهند تا در صورتی که كار ایران و ژاپن در آخرین بازی مرحله مقدماتی به تساوی کشید تیم ایران با حساب گل زده بیشتر به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند.

گرم كردن تيم ملي هندبال جوانان ايران پيش از ديدار با هنگ كنگ

ملی‌پوشان هندبال ایران در آغاز این دیدار خیلی زود به گل رسیدند و کامران نصرتی موفق شد اولین گل مسابقه را به نام خود ثبت کند. اگر چه بازیکنان جنگنده هنگ کنگ نیز در دقایق ابتدایی پایاپای با ایران پیش می رفتند و بازیکن شماره یازده این تیم به تنهایی چند گل را درون دروازه ایران کاشت اما جوانان ایران همچنان با اختلاف سه، چهار گل از حریف خود جلو بودند.

در اواسط نیمه نخست این دیدار بازیکن شماره 13 تیم هنگ کنگ به شدت آسیب دیدد و مچ پای چپ وی در رفت. در حالی که وی از درد به خود می پیچید در کادر فنی تیم هنگ کنگ هیچ پزشکی وجود نداشت تا به وضعیت وی رسیدگی کند به همین دلیل دکتر تیمور درزابی پزشک همراه تیم ایران به سرعت برای رسیدگی به حال او به زمین رفت و مداوای ابتدایی را انجام داد. اگر چه آن‌طور که پیش بینی می‌شد تیم ایران در نیمه نخست کوبنده ظاهر نشد و مانند بازی با ماکائو دروازه حریف را به توپ نبست اما ارائه یک بازی منطقی و مبتنی بر پاسکاری‌های منظم موجب شده بود تا ایران در تمام دقایق نیمه نخست اختلاف سه گل خود را حفظ کند. تیم هنگ کنگ که نسبت به بازی‌های اول خود آماده تر به نظر می‌رسید کاملا سرعتی بازی می‌کرد و هرچه زمان به پایان نیمه نخست بازی نزدیک می‌شد شدت حملات خود را بیشتر می‌کرد.

در مقابل، تیم ایران که به نظر می رسید حریف خود را دست کم گرفته است با اشتباه‌های متعدد به راحتی از حریف گل خورد. بازیکنان هنگ کنگ به راحتی روی ضربات کوتاه به گل می رسیدند. بازی خوب کامران نصرتی و دوندگی‌های علی شیرانی و نوربخش هم به داد تیم ایران نمی‌رسید تا هنگ کنگی‌ها در پایان نیمه نخست بازی فاصله امتیازهای خود را به عدد یک کاهش دهند.

در بین دو نیمه دکتر درزابی بار دیگر به حال بازیکن مصدوم هنگ کنگ رسیدگی کرد که با بی توجهی کادر فنی این تیم در گوشه میدان رها شده بود و جالب اینکه با وجود شکستگی پا و مشهود بودن میزان درد بالا در چهره‌اش دندان‌هایش را به هم می‌فشرد اما اصلا داد نمی‌زد! در بین دو نیمه سایر بازیکنان هنگ کنگ روی دست و بدون استفاده از هیچ وسیله دیگری او را جا به جا می کردند.

تیم ایران برای صدرنشینی به تفاضل بیش از هفت گل در این مسابقه نیاز داشت تا در جدول گروه دوم بالاتر از ژاپن قرار بگیرد. بازیکنان ایران برای رسیدن به این آمار باید در نیمه دوم به مراتب هجومی‌تر کار می‌کردند. افشین صادقی که در این دیدار خوش درخشیده بود در آغاز نیمه دوم یکبار دیگر پروازهای خیره کننده خود را به نمایش گذاشت تا ایران اختلاف امتیاز خود را بار دیگر به عدد سه افزایش دهد. خطا روی کامران نصرتی برای ایران یک ضربه پنالتی را به همراه داشت تا علی شیرانی با زیرکی توپ را از لای پای دروازه بان حریف درون دروازه بنشاند و روحیه سایر هم تیمی هایش را بالا ببرد.

تيم ملي هندبال جوانان ايران

تیم ایران در نیمه دوم بار دیگر چهره تهاجمی خود را به نمایش گذاشته بود. با این حال بازیکنان ایران در زدن ضربه‌های آخر دقت لازم را به خرج نمی دادند. عزت الله رزمگر از کنار زمین با فریادهای خود از بازیکنانش می‌خواست تا در شوت‌‌های نهایی بیشتر دقت کنند. با تقویت خط دفاعی، ایران در نیمه دوم با نتیجه 22 بر 14 از حریف پیش افتاد. حمیدرضا زنجیر ساز درون دروازه مطمئن کار می‌کرد و اجازه نمی داد هنگ کنگ به راحتی گل بزند. در مقابل مهاجمان ایران هم در این مسابقه تا می توانستند گل خراب کردند تا سرانجام سرمربی تیم مجبور به تعویض شود و محسن هنزایی را به جای نصرتی به میدان بفرستد. عارف طایی هم به خوبی یک ضربه پنالتی دیگر را برای ایران گل کرد تا سرانجام اختلاف امتیازها به عدد هفت برسد.

کار ترکیبی خوب کاظمی ، هنزایی و پسندی‌پور همچنان برای ایران گل به همراه داشت. تیم ایران در نیمه دوم متحول شده بود و رزمگر در این میدان نیز نیمه مربیان را به سود خود تمام کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محسن هنزایی تعویض طلایی سرمربی تیم ایران در این مسابقه بود که تقریبا از تمام توپ‌هایش گل می ساخت. امین حیدری به عنوان یک دفاع کامل گوش راست زمین را بسته بود به هیچ شکل اجازه نفوذ به مهاجمان حریف نمی داد. تاکتیک‌های تمرین شده تیم ایران پیش از این دیدار به خوبی در زمین اجرا می‌شد و جوانان هندبال روی کارهای تیمی خیلی راحت به گل می‌رسیدند.

علی رحیمی سنگربان اول ایران نیز بار دیگر به میدان رفت تا توانایی‌هایش را به رخ حریفان بکشد و تیم ایران در نهایت با ارائه یک نمایش کم نقص در نیمه دوم با نتیجه 31 بر 19 بازی را به سود خود تمام کرد. ملی‌پوشان هندبال ایران باید از ساعت 18 فردا به وقت محلی برابر تیم قدرتمند ژاپن به میدان بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016