چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه ولت: حدادي اميدوارترين ورزشكار ايراني در لندن ۲۰۱۲ است

تنها 9 روز به شروع بازي‌هاي المپيك لندن باقي‌مانده است؛ بازي‌هايي كه احسان حدادي اميد فراواني دارد، نشان طلايش را از آن خود كند. "روبرت هارتينگ" آلماني از جدي‌ترين رقيبان اين پرتاب‌گر ديسك است و همين موضوع بهانه‌اي شده تا روزنامه "ولت" نگاهي به حدادي داشته باشد. گزارشي كه چندان هم دوستانه و بي‌طرفانه نيست!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، "كلاوس شلوتر" و "سباستين آرلت" نويسندگان اين متن احسان حدادي را اميدوارترين ورزشكار ايران به دريافت نشان طلاي بازي‌هاي المپيك سي‌ام مي‌دانند: "غولي 193 سانتي‌متري با 27 سال سن از تهران كه شاگرد يك مربي روس است. "كيم ايوانوويچ بوخونسوف" 81 ساله درست نيم قرن پيش پرتاب‌گري بزرگ در كلاس جهاني بود. حدادي يكي از قدرتمندترين مرداني است كه روبرت هارتينگ، قهرمان آلماني پرتاب ديسك جهان و اروپا بايد در بازي‌ها به ميزباني لندن با آنها بر سر دستيابي به نشان طلا پيكار داشته باشد."

"ولت" به نشان برنز حدادي در جام جهاني 2011 در دائه‌گوي كره جنوبي كه نخستين مدال ايران در تاريخ رقابت‌هاي دووميداني جهان بود، اشاره داشت و اين كه اين ورزشكار پس از آن افتخار در ايران به "قهرماني ملي" تبديل شد. ولت همچنين نوشت: "محمود احمدي نژاد، رئيس دولت ايران با اهداي خودرويي جديد از اين قهرمان ستايش كرد و همزمان از وي خواست تا در بازي‌هاي المپيك لندن پرتابي هفتاد متري داشته باشد." نويسندگان اين متن بر اين باورند كه اين "غول پارسي" پتانسيل اين كار را داراست چرا كه بهترين پرتاب وي 69 متر و 32 سانتي‌متر بوده و به چهار سال پيش باز مي‌گردد.

پايگاه اينترنتي اين روزنامه آلماني از "چين‌هاي پيشاني هارتينگ" نوشت؛ آن هم زماني كه درباره رقيب ايراني‌اش صحبت مي‌كند. او به مكان و مربيان تمريني حدادي در سال‌هاي اخير هم اشاره دارد.

حدادي از دو ماه پيش در آلمان خود را براي حضور در بازي‌هاي المپيك لندن آماده مي‌كند و از همين كشور هم روانه لندن خواهد شد. بديهي است كه هارتينگ از اين موضوع به خوبي آگاهي دارد كه حدادي در كجا و زير نظر كدام مربي مشغول تمرين است.

ورزشكار آلماني در ادامه به رقيب ايران خود كنايه مي‌زند و در سخناني نيشدار وي را به "دوپينگ" متهم مي‌كند: "دست كم مي‌توانم مطمئن باشم كه او (به خاطر تمرين در آلمان) در بازي‌هاي المپيك لندن پاك است." ماموران مبارزه با دوپينگ مي‌توانند هر زمان كه بخواهند به حدادي در جنوب آلمان دسترسي داشته و سرزده از او تست بگيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




حدادي پيش از جام‌جهاني دردسر زيادي با شانه‌اش داشت. عمل جراحي شانه‌اش در گذشته نيز موفقيت‌آميز نبود. دكتر آلكساندر يونچف دو بار در اشتوتگارت حدادي را زير تيغ برد كه نتيجه‌اش هم موفقيت در دائه‌گو بود. به نوشته ولت، رئيس‌جمهور ايران نامه تشكري به اين پزشك آلماني فرستاده و از وي دعوت كرد تا از ايران ديدار كند. يونچف از آن زمان تاكنون همزمان پزشك و مشاور تغذيه حدادي است.

فدراسيون دووميداني ايران هزينه سرسام‌آور آماده‌سازي حدادي را مي‌پردازد. ولت دلخوري‌هاي گذشته حدادي را نيز از نظر دور نداشته و به 20 هزار دلاري كه خود اين ورزشكار براي عمل شانه‌اش پرداخت اشاره كرد يا از گلايه‌اي كه وي به خاطر عدم استقبال از او هنگام بازگشتش از جام جهاني داشت، نوشت؛ يادآوري‌هايي كه در فاصله چند روز مانده تا بازي‌هاي لندن به نظر با هدف خاصي صورت مي‌گيرد!

ولت همچنين به گفته‌اي از حدادي استناد مي‌كند كه درستي آن چندان روشن نيست. اين كه وي تهديد كرده بود، در صورت تغيير نكردن رئيس فدراسيون دووميداني براي كشور ديگري پرتاب خواهد كرد.

تابستان 2012 فرا رسيده و حدادي به گفته خودش احساس آمادگي كامل مي‌كند. زماني كه نام هارتينگ را مي‌شنود، لبخند معناداري مي‌زند. او دوست ندارد درباره شانسش در لندن 2012 حرف بزند و درباره هارتينگ هم با تاكيد روي واژه "ورزشي" تنها مي‌گويد:‌ "او الگوي ورزشي من است."

حدادي در حال حاضر در مكان پنجم برترين پرتاب‌كنندگان ديسك جهان ايستاده است؛ فهرستي كه هارتينگ آلماني را در صدر خود مي‌بيند.

بوخونسوف كهنه كار درباره بازيكنش با خوشبيني مي‌گويد: "احسان تكنيك مناسبي دارد كه با آن مي‌تواند به ركورد 70 متر دست يابد. تنها يك مانع و آن هم شانه جراحي شده او. اگر حدادي بتواند از پس اين مشكل ذهني برآيد، همه چيز شدني است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016