شنبه 31 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وحيد هاشميان برای هميشه کفش‌هايش را آويخت

وحيد هاشميان درست در روز تولدش برای هميشه از بازی در مستطيل سبز خداحافظی کرد.

به گزارش ايسنا، هاشميان در سی و ششمين سالروز تولد خود، همزمان با يک ‌ماهگی تولد دخترش النا برای هميشه از عرصه بازی فوتبال خداحافظی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او فوتبال خود را در باشگاه فتح آغاز کرد و سپس به پاس تهران پيوست. بعد از پاس به بوندس‌ليگای آلمان رفت و به‌ترتيب در تيم‌های هامبورگ، بوخوم، بايرن‌مونيخ و هانوفر بازی کرد و بعد از آن بار ديگر به بوخوم بازگشت. در پايان فصل ۱۰-۲۰۰۹ از اين تيم جدا شد و به ايران برگشت و يک فصل و نيم برای پرسپوليس بازی کرد.

هاشميان در ترکيب تيم ملی ايران نيز بازی‌های درخشانی ارائه کرد و با گل‌های او به قطر و ژاپن راه صعود تيم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۰۶ هموارتر شد. وحيد در ۵۰ بازی ملی ۱۵ گل به‌ثمر رسانده است. (۴ گل به قزاقستان، ۲ گل به قطر، ۲ گل به‌ ژاپن، يک گل به عمان، توگو، کاستاريکا، بوسنی و هرزگوين، کره‌جنوبی و جامائيکا)

او پس از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد و گفت که ترجيح می‌دهد فضا را برای جوان‌ترها باز کند.

وحيد هاشميان بهترين گلزن در ميان لژيونرهای ايرانی بوندس‌ليگا بوده و ۳۸ گل در اين رقابت‌ها به‌ثمر رسانده است.

هاشميان در دوران بازی همواره در زمره بازيکنان اخلاق‌مدار فوتبال کشورمان بود و از سوی فدراسيون فوتبال عنوان بازيکن اخلاق فصل ۹۰-۸۹ را نيز از آن خود کرد.

هاشميان چندی پيش مدرک مربيگری درجه A يوفا را نيز با شرکت در کلاس‌های مخصوص دريافت کرد و اميدواريم به‌زودی شاهد فعاليت اين ستاره باتجربه فوتبال کشورمان در عرصه‌ مربيگری باشيم؛ چرا که اعتقاد بر اين است که تجربيات حضور چندين ساله وی در فوتبال ملی و باشگاهی کشور و همچنين ۱۱ سال بازی در بوندس‌ليگای آلمان که از برترين ليگ‌های فوتبال جهان به‌شمار می‌رود، می‌تواند کمک شايانی به پيشرفت فوتبال ايران نمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016