جمعه 20 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خداحافظی صادق گودرزی از عرصه قهرمانی پس از کسب مدال نقره کشتی باز‌ی‌های المپیک

صادق گودرزی نقره‌ای شد
نخستین فینالیست کشتی آزاد ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی که سه مبارزه خود برای رسیدن به فینال را با اقتدار پشت سرگذاشته بود، در مبارزه برای کسب مدال طلا نتوانست موفقیت‌هایش را ادامه دهد و با شکست برابر حریف آمریکایی به مدال نقره رسید.

sadeghgoodarzisilver1.jpg
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، صادق گودرزی پس از راهیابی به دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن شامگاه جمعه در سالن اکسل شهر لندن مقابل "جوردن باروس" از آمریکا قرار گرفت و با قبول شکست برابر این قهرمان نامدار جهان به عنوان نایب قهرمانی المپیک رسید.

sadeghgoodarzisilver2.jpg
گودرزی در این دیدار حساس و نفسگیر در دو تایم متوالی با نتایج (صفر بر یک) و (صفر بر یک) برابر جوردن باروس شکست خورد نتوانست با کسب قهرمانی به کار خود خاتمه دهد. بدین ترتیب صادق گودرزی به کسب مدال نقره مسابقات کشتی آزاد المپیک لندن بسنده کرد تا جمع مدال‌های نقره کشورمان در این بازی‌ها به پنج مدال برسد.

گودرزی پیش از رسیدن به فینال به ترتیب از سد "کریل ترزیف"، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن از بلغارستان، "سوسلان تگیف"، نایب قهرمان المپیک 2008 پکن از ازبکستان و "گابورهاتوس" از مجارستان گذشت و در نهایت به رغم شایستگی به مدال نقره وزن 74 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2012 لندن بسنده کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صادق گودرزی: خداحافظ کشتی!
صادق گودرزی، آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان بعد از کسب مدال نقره باز‌ی‌های المپیک 2012 لندن از عرصه قهرمانی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، گودرزی پس از کسب مدال نقره اعلام کرد: خداحافظ کشتی! من به مدال‌هایی که یک کشتی گیر آرزوی داشتن آن را داشته رسیده‌ام و دیگر قصد ماندن در عرصه ملی کشتی را ندارم، مگر اینکه دستور ویژه‌ای در این خصوص به من ابلاغ شود.

گودرزی که گویا با توجه به مسائل مالی و شاید میزان پاداش مدال‌آوران المپیکی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است، ادامه داد: قصد دارم بعد از بازگشت به ایران فقط در لیگ برتر کشتی بگیرم تا از نظر مالی به مشکلی برنخورم. حدود 10 سال بصورت حرفه‌ای کشتی گرفتم و چندین سال در تیم ملی بودم و دیگر انگیزه‌ای برای حضور در این عرصه ندارم.

دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن در خاتمه اظهار داشت: تمام تلاشم را برای کسب قهرمانی در المپیک به کار گرفتم اما با دو اشتباه در فینال به هدفم نرسیدم. البته به هیچ عنوان برای کسب افتخار در المپیک و سرافرازی کشورم کم کاری نکردم و تا پای جان در این مسابقات زحمت کشیدم.

صادق گودرزی علاوه بر مدال نقره وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2012 لندن، دو مدال نقره رقابت‌های جهانی 2010 مسکو و 2011 استانبول و همچنین یک برنز رقابت‌های جهانی 2009 هرنینگ دانمارک و چندین مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016