دوشنبه 30 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استیلی: پرسپولیس پرمهره‌تر است، استقلال هماهنگ‌تر

خبرآنلاین - حمید استیلی یکی از تاریخ‌سازان دربی است. به خصوص در زمان بازیگری که معمولاً مقابل استقلال خوب کار می‌کرد. استیلی در یکی از روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان مهمان ما بود و از هر دری صحبت کرد. حرف‌های او در مورد دربی‌های قبلی مسلماً می‌تواند خواندنی باشد.

estiliPersEst.jpg
* چند ماه از آمدنت به روزنامه خبرورزشی می‌گذرد؟
دفعه آخری که آمدم را یادتان نیست؟ همان مطلبی که پای تخته نوشتم ما دربی را می‌بریم بعداً همان نوشته کلی برایمان شر شد!

*واقعاً آن نوشته شما روی تخته خیلی سروصدا کرد؟
من هیچ‌وقت برای هیچ‌کس کری نمی‌خوانم اهل کری هم نیستم! شما گفتید بنویس من هم تو رود‌ربایستی شما ماندم (خنده).

*و بعدش...
بعدش از نوشته خودم پشیمان شدم. خیلی خوب نیست اما شما چیزی از من خواستید من هم حرف‌تان را رد نکردم! من واقعاً دوست ندارم حاشیه داشته باشم اما تمام اینها برای ما تجربه شد.
*یعنی دیگر پای تخته چیزی نمی‌نویسید؟
نه دیگر من پای تخته چیزی نمی‌نویسم.

*یعنی فکر می‌کنید پای تخته نوشتن شما قبل از دربی مظلومی را تحریک کرد؟
نه، مهم، بازی کردن در زمین است. کری خواندن هم به نظر من به روح ورزشکاری و فوتبالیستی نمی‌خورد. من هیچ‌وقت نه در دوران بازیگری‌ام کری خوانده بودم نه در دوران مربیگری اما آن روز که روزنامه خبر آمدم، شرایط فرق کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*شما فکر می‌کنید به لحاظ غیرت و تعصب و سایر حساسیت‌ها بازیکنان فعلی سرخابی مثلاً مانند زمان خودتان در دربی‌ها می‌جنگند و از خود‌شان مایه می‌گذارند؟
قبل‌تر‌ها ارزش به پیراهن خیلی زیاد بود و ما آمدیم پرسپولیس در حالی که قرارداد‌ها و پیشنهاد‌های مالی بهتری داشتیم اما نپذیرفتیم. علی آقا هم وقتی پیراهن را به ما داد، گفت: این‌قدر پول پیراهن است و این‌قدر هم رقم قراردادتان، که ما هم به خاطر پیراهن و پرسپولیس آمده بودیم اما الان یک مقدار این مسائل کمرنگ شده. البته نه اینکه نباشد اما به‌هرحال کمتر شده است. مثلاً یکی از نفرات باتعصب تیم‌ علی کریمی است یا مهدی مهدوی‌کیا که اینها هم تقریباً از نسل قبلی هستند ولی هنوز برخی بازیکنان متوجه نشده‌اند که دربی چقدر حساس است و نمی‌شود گفت که سه امتیازش با بقیه بازی‌ها یکی است.

*اصلاً می‌شود اسم دربی‌های الان را دربی گذاشت؟
دربی، بازی دو تیم همشهری است. زمان ما می‌گفتند بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال.

*شما فکر می‌کنید باید چه اسمی برای بازی پرسپولیس و استقلال گذاشت؟
مثلاً بازی پایتخت‌نشین‌ها!
*قبول دارید اسم دربی خودش برای این بازی حساسیت می‌آورد؟
بله تا حدودی حساسیت می‌آورد. مثلا در اصفهان هم که دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان با هم بازی دارند، وقتی اسم دربی می‌آید، حساسیت بازی بیشتر می‌شود. این حساسیت هم همه جا در دربی‌ها هست نه تنها در ایران بلکه در بقیه کشور‌های دنیا هم همه دربی‌ها حساس است. هیچ‌جا هم شاید مثل کشور ما اینقدر دربی حساس نباشد و شاید از زمانی که یک تیم دربی را می‌بازد تا دربی بعدی، کرکری‌ها و هیجانات و... باقی بماند.

*بیشتر دربی‌هایی که استیلی را در مقاطع مختلف زندگی‌اش ناراحت و خوشحال کرده، چه دربی‌هایی بوده؟
دربی‌ای که نگاه کردم و خیلی هم کوچک بودم و شش، هفت ساله بودم که پرسپولیس 6 بر صفر استقلال را برد جدا از آن زمان بازیگری‌ام هم در آن بازی که صفر بر صفر شدیم و 9 نفره به حریف نباختیم، برایم خاطره خیلی خوبی شد اما جدا از آن در زمان مربیگری خودم که در جام‌حذفی باید با استقلال بازی می‌کردیم و با غلامرضا رضایی که زوری 11 نفر شدیم، رودرروی استقلال قرار گرفتیم و باختیم و دو روز به بازی ما مانده، تازه به ما گفتند شیث رضایی و محمد نصرتی را می‌بخشیم. ما یکسری مسائل اخلاقی و اصولی را داریم. من هم اصول را زیر پا نگذاشتم با اینکه می‌دانستم شرایط هم شرایط سختی است اما باز هم این کار را کردم اما هیچ‌کس اشاره‌ای به این کار نکرد چون همه دنبال نتیجه هستند و این موارد هم نادیده گرفته شد که همه بازیکنان ذخیره‌مان هم از تیم امید و جوانان بودند. ما از این مسئله خیلی ضرر کردیم.

*در این دربی قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال است؛ شخصی که در عالم مربیگری در دربی به پرسپولیس نباخته، تقابل تفکرات او با مانوئل را چطور ارزیابی می‌کنید؟
قبل از دربی، استقلال نسبت به پرسپولیس نتایج بهتری گرفته و قلعه‌نویی هم نسبت به مانوئل شناخت بهتری از دربی و شرایط خاص فوتبال دارد و تعداد نفراتی که استقلال آورده، کمتر از پرسپولیس بوده. در طرف مقابل پرسپولیس تغییرات زیادی داشته و ستاره‌های زیادی را جذب کرده است. از لحاظ بازیکن، پرسپولیس قوی‌تر و غنی‌تر است اما استقلالی‌ها هماهنگ‌تر هستند.
*شانس برای بردن مانوئل بیشتر است یا قلعه‌نویی؟
من اینطور می‌گویم؛ پرسپولیس، استقلال را می‌برد و نمی‌گویم مانوئل، قلعه‌نویی و دربی را می‌برد چون برای من تیم از هر چیز دیگری مهم‌تر است. چون من تیم پرسپولیس و مردم را می‌بینم.

*مانوئل مشاوره بخواهد یا رویانیان، شما قبل از دربی چه مشاوره‌ای به ایشان می‌دهید؟
یکسری بازیکنان، بازیکنان تمرینی هستند، یکسری بازیکنان هم بازیکنان مسابقه‌ای هستند.

*یعنی مانوئل باید چه‌کار کند؟
مانوئل باید شرایط واقعی بازیکنان را در نظر بگیرد و صرفاً به ستاره بودن و سایر موارد توجه‌ای نداشته باشد. در دربی‌های مصر مانوئل موفق بوده اما در کشور‌ ما خیلی چیز‌ها فرق می‌کند و شرایط دربی‌ها متفاوت است.
*الان اگر دنیزلی بود، بهتر از مانوئل در دربی نتیجه نمی‌گرفت؟
هر‌کدام شخصیت خاص خودشان را دارند.

*رویانیان از شما برای دربی مشورت نخواسته؟
نه، اما آقای پروین هستند و ایشان یک‌جور‌هایی مرد دربی هستند. احترام علی آقا هم واجب است به‌هرحال علی پروین 20 قهرمانی برای پرسپولیس آورده. اصلاً الان شما فکر می‌کنید مانوئل و دنیزلی خیلی علمی‌اند؟ شما تمرینات را ببینید. من با دنیزلی کار کردم و هر‌کس برای قضاوت در مورد کار یک مربی باید تمرینات را ببیند و واقعاً ببیند که او به لحاظ روانی می‌تواند چقدر برای تیمش مثمر‌ثمر واقع شود.

*سوسا به دربی نمی‌رسد. شما فکر نمی‌کنید پرسپولیس با این هافبک‌ها مقابل هافبک‌های استقلال کم بیاورد؟
مگر کروش از علی کریمی در خط هافبک دفاعی استفاده نکرد؟ پس در پرسپولیس و در دربی هم مانوئل می‌تواند از علی کریمی در خط هافبک بهترین بهره را بگیرد.

*یعنی شما فکر می‌کنید علی کریمی در جنگندگی، دوندگی و سایر وظایف یک هافبک دفاعی در دربی کم نمی‌آورد و می‌تواند 90 دقیقه بجنگد؟
علی کریمی که نباید تنهایی بجنگد و بدود بلکه همه تیم باید با او حرکت کنند و بجنگند! علی کریمی اتفاقاً با هوشی که دارد، می‌تواند آن وسط بهترین کارآیی را داشته باشد. شما الان فکر می‌کنید «پیر‌لو» جنگندگی دارد؟ پیر‌لو هم پاس می‌دهد. ژاوی هافبک دفاعی است! ژاوی جنگندگی دارد. منتها اینها قدرت پاسوری خیلی خوبی دارند.

*یعنی الان به نظر شما بهترین هافبک دفاعی برای پرسپولیس خصوصاً در دربی علی کریمی است؟
الان در این شرایط بهترین فرد برای هافبک دفاعی پرسپولیس خصوصا در دربی علی کریمی است. البته محمد نوری هم می‌تواند در هافبک دفاعی مؤثر بازی کند همانطور که در صبا این کار را کرده است. هافبک‌ها هر‌کدام باید وظیفه خودشان را انجام بدهند. فوتبال مثل کشتی یا بوکس نیست و همه بازیکن‌ها مثل یک زنجیر به هم وصل هستند. در دفاع من‌ تو من سید‌جلال حسینی یا بنگر جزو بهترین‌ها هستند اما به خاطر فشار‌هایی که به این نفرات می‌آید و آنها در مقابل دو یا سه بازیکن قرار می‌گیرند، قطعاً اشتباه می‌کنند. بقیه بازیکن‌ها هم باید وظایف‌شان را انجام بدهند. فوروارد‌ها هم وظیفه‌شان فقط حمله کردن نیست. یک بازیکن و یک فوروارد 87 دقیقه بدون توپ است و شاید فقط در 3 دقیقه بازی یک مهاجم صاحب توپ است.

*فکر نمی‌کنید اگر کریمی هافبک دفاعی بازی کند قدرت تهاجمی پرسپولیس کم می‌شود؟
چرا باید قدرت تیم کم شود؟ تیم باید موقع حمله و دفاع هماهنگ عمل کند. این هم تفکرات ماست که باعث می‌شود فوتبال ما به جلو نرود. فوتبال یک بازی گروهی است. مگر ژاوی و اینیستا فقط در جلو هستند و دفاع نمی‌کنند؟ پرسپولیس الان دو پیستون فوق‌العاده دارد و اگر پولادی و ماهینی در حمله به تیم‌شان اضافه شوند، وضعیت تیم عالی می‌شود. رفتن این دو به حمله، بودن علی کریمی و نوری، بودن قاضی و انصاری‌فرد هم آن جلو و حتی ایمون زاید می‌تواند پرسپولیس را واقعاً به یک تیم موفق و تهاجمی تبدیل کند.

*فکر می‌کنید اتفاقات دربی قبل باز هم در دربی 75 تکرار می‌شود یا آن دربی و نتیجه‌اش فقط یک اتفاق بود؟
آن‌طور اتفاقات دیگر کم تکرار می‌شود که یک بازیکن در یک دربی سه گل بزند.

*یعنی پرسپولیس در دربی 75 نمی‌تواند ایمون زاید جدیدی داشته باشد.
شاید یک بازیکن دیگر از پرسپولیس در دربی رو شود اما شاید ایمون زاید دیگر نتواند آن سه گل رؤیایی‌اش را تکرار کند!

*شما اگر الان مربی پرسپولیس بودی، در مقطع فعلی و برای دربی، ایمون زاید را به انصاری‌فرد و قاضی ترجیح می‌دادی؟
ایمون زاید در بازی‌های قبلی کمتر به بازی گرفته شد اما آن سال که هم زاید برای پرسپولیس در دربی گلزنی کرد نفرات آنچنانی در خط حمله وجود نداشت اما الان انصاری‌فرد و قاضی هستند.

*جواب سؤال ما را ندادید.
من اگر الان سرمربی پرسپولیس بودم در دربی، انصاری‌فرد و قاضی را به ایمون زاید ترجیح می‌دادم. البته گفتم شرایط بدنی و روحی بازیکنان هم برای انتخاب نهایی نقش تعیین‌کننده‌ دارد.

*شما برد 3 بر 2 پرسپولیس را در دربی قبلی یک معجزه می‌دانید یا...
در فوتبال همیشه اتفاقات جالب می‌افتد اما خدا را شکر که این اتفاق خوب برای پرسپولیس افتاد. جذابیت فوتبال هم همین است که در آن هیچ چیزی قابل‌پیش‌بینی نیست و ما دیدیم که در عرض چند دقیقه یک دفعه چطور همه چیز عوض شد و ورق برگشت.

*افسوس نخوردید که چرا زمان شما ایمون زاید در دربی‌ها حضور نداشت؟
ما تلاش کردیم و اتفاقاً ایشان را هم می‌خواستیم. خیلی هم پیگیر بودیم ولی زمان ما حضورش در پرسپولیس میسر نشد. من صحبت کرده بودم که زاید به پرسپولیس بیاید اما تازه موقعی که من رفتم ،ایمون زاید به پرسپولیس آمد. ایمون بازیکنی است که بازی‌اش زیاد به چشم نمی‌آید اما یک تمام‌کننده اید‌ه‌آل است و احتیاج به مکمل دارد که توپ را برایش سانتر کنند و در تیمی مثل پرسپولیس اگر پولادی و ماهینی برای او سانتر کنند، چون ایمون در نقطه کور دفاع‌ها جاگیری می‌کند، حضورش می‌تواند برای پرسپولیس واقعاً مثمر‌ثمر باشد. البته به شرطی که پرسپولیس واقعاً بر حریفانش سوار باشد. من دیدم که در سه، چهار بازی قبلی پرسپولیس به حریفانش سوار نبود و در هر بازی سه، چهار موقعیت گل بیشتر خلق نمی‌شد و به انصاری‌فرد هم توپ کمی رسید.

*علی جباری پیشکسوت استقلال معتقد بود استقلال در زمان مربیگری شما در جام‌حذفی می‌توانست پرسپولیس را شش‌تایی کند. شما این حرف را قبول دارید؟
جام‌حذفی شرایطش با لیگ فرق می‌کند. شاید لیگ بود، بچه‌های ما دیگر حمله نمی‌کردند اما چون بازی را از دست رفته دیدند، در 15 دقیقه‌‌‌ها هم حمله کردند. اشتباهات دروازه ما هم خیلی زیاد بود ولی اتفاقات در فوتبال می‌افتد و شما دیدید که نفت تهران هم جلوی صنعت نفت آبادان چطور تعداد زیادی گل به ثمر رساند و بازی 2 بر یک تبدیل به نتیجه 6 بر 2 می‌شود. البته آن بازی و آن دربی بد‌ترین بازی عمر ورزشی من بود.

*بعداً به این موضوع فکر نکردید کاش در آن دیدار جام‌حذفی پرسپولیس اصلاً مقابل استقلال بازی نمی‌کرد؟
به‌هرحال تصمیمی بود که گرفته شد. من فکر نمی‌کردم دربی را برگزار‌ کنند و می‌گفتیم نیم‌فصل می‌شود و ما چند بازیکن جدید را جذب می‌کنیم اما این‌طور نشد و کلاً از اول فصل، شرایط برای ما شرایط خوبی نبود.

*افسوس تیم فعلی پرسپولیس را نمی‌خورید که کاش بازیکنان فعلی زمان مربیگری شما در پرسپولیس بودند؟
نه هیچ‌وقت افسوس نمی‌خورم. پرسپولیس فعلی تیم بسیار خوبی است ولی همه فوتبال یا باشگاه فقط مربی و بازیکن نیستند بلکه باید ساختار باشگاه درست باشد.

*فتح‌ا...زاده گفته بود کروش هم پرسپولیسی است چون از پرسپولیس خیلی بازیکن به تیم‌ملی دعوت می‌کند. شما چه نظری در این خصوص دارید؟
نه، کروش پرسپولیسی نیست. بازیکنان فعلی پرسپولیس همه ستاره‌های لیگ بودند که با کروش کار کرده‌اند. اگر پرسپولیس الان مقطعی نتیجه نگرفته، دلیل نمی‌شود که کروش هم ستاره‌های فعلی پرسپولیس را به تیم‌ملی دعوت نکند. رفتن تیم به جام‌جهانی هم برای کروش بهترین چیز است.

*توصیه شما قبل از دربی برای رویانیان چیست؟
آرامش تیم و ارتباط بین مانوئل و بازیکنان را بیشتر کند، البته این کار هم فقط بر عهده مدیرعامل نیست. سرپرست باید این کار را بکند. بزرگان تیم هم مثل مهدوی‌کیا و علی کریمی این انسجام و آرامش را به تیم القا کنند.

*کرمانی می‌گفت پیشکسوتی یا مربی بزرگی در جمع پرسپولیسی‌ها وجود ندارد که مثلاً به علی کریمی بگوید بدو یا به لحاظ مسائل روانی و... بتواند بر آنها تأثیر بگذارد. نظر شما در این خصوص چیست؟
باید احترام پیشکسوتان پرسپولیس حفظ شود. البته باید خودمان را قبول داشته باشیم و به نظر من بهترین قاضی در مورد مربیان، بازیکنان هستند که می‌توانند در مورد آنها نظر بدهند. همه که گواردیولا و مورینیو نمی‌شوند.

*از دید شما گواردیولا و مورینیوی فوتبال ایران چه مربیانی هستند؟
نباید خودمان را گول بزنیم. ما گواردیولا و مورینیو در فوتبال ایران نداریم. گواردیولا 20 قهرمانی برای بارسلونا آورد و... بعد هم فوتبال آنها با ما خیلی فرق دارد اما یحیی، ویسی و... خیلی خوب کار کرده‌اند یا امثال آقای یاوری.

* زمانی که شما مربی پرسپولیس بودید، واقعاً کریمی از شما حرف‌شنوی داشت؟
هرکس جایگاه خودش را دارد. علی کریمی کاپیتان تیم من بود و جزو نمونه‌های پرسپولیس بود. سطح روابط من و علی خیلی با هم خوب بود. بعضی مواقع کریمی به عنوان کاپیتان تیم به من پیشنهاد می‌داد اما بحث حرف‌شنوی و این چیزها نبود و کریمی هیچ‌وقت چیزی را به من دیکته نمی‌کرد. علی کریمی هم بهترین آمارش را زمان من در استیل‌آذین یا پرسپولیس داشت.

* اگر بازیکنان فعلی پرسپولیس را داشتید، قول بردن دربی 75 را می‌دادید؟
من هیچ‌وقت قول نمی‌دهم.

* بازیکنان فعلی پرسپولیس را دربی‌باز می‌دانید؟
الان کریمی، مهدوی‌کیا و نوری شرایط خوبی در دربی دارند یا بقیه بازیکنان مثل حسینی، پولادی و... هم واقعاً بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند شرایط را در دربی عوض کنند.

* در درون دروازه شما نگرانی برای دربی احساس نمی‌کنید؟
گردان دروازه‌بان بدی نیست اما من از دروازه‌بانان برزیلی چیزی ندیدم. جدا از آن من فکر می‌کنم پرسپولیس نباید آودوکیچ را از دست می‌داد و او واقعاً حیف شد.

* طرف مقابل پرسپولیس در استقلال رحمتی وجود دارد که واقعاً عالی کار می‌کند.
بله رحمتی واقعاً مهره خوبی است. او در زمان مربیگری من هم یک پنالتی را از نوری گرفت؛ پنالتی‌ای که می‌توانست سرنوشت دربی را عوض کند. البته خود من هم سال قبل پشیمان شدم که چرا رحمتی را نگرفتیم چون او سال قبل اولش با ما صحبت کرد و اگر شرایط مالی ما جور بود، او را می‌آوردیم.

* یعنی به خاطر مسائل مالی رحمتی به پرسپولیس نیامد و استقلال به او پول بیشتری داد؟
فکر نمی‌کردم این شرایط به وجود بیاید. این مسائل را هم که می‌گویم، به سال قبل بازمی‌گردد. در پرسپولیس بازی کردن خیلی سخت است مخصوصاً اگر هوادار نسبت به دروازه‌بان بی‌اعتماد شود خیلی بد می‌شود. الان دعوت‌ شدن گردان به تیم‌ملی خیلی خوب است اما باید اعتماد بین دروازه‌بان و سایر بازیکنان به وجود بیاید و به نظر من دروازه‌بان باید کمی «دریده» باشد. زمان ما احمدرضا یک استثنا بود.

* شما از رفتن محسن عاشوری چه تحلیلی دارید؟
همیشه می‌خواهند تقصیرات را گردن یکی بیندازند، اینجا هم تقصیرات افتاد گردن عاشوری.

* شما فکر می‌کنید حاشیه‌های پرسپولیس را چه کسی می‌تواند جمع کند؟
اگر الان هر کسی بیاید و بخواهد با بازیکن صحبت کند شاید مانوئل ناراحت شود و بازیکن‌ها می‌توانند به تیم‌شان کمک کنند. باید بگذارند آرامش مانوئل حفظ شود.

* شما فکر می‌کنید چه کسی زیرآب عاشوری را زد؟
من می‌گویم اگر مانوئل می‌خواست، کسی نمی‌توانست عاشوری را کنار بگذارد و مانوئل باید پای عاشوری می‌ایستاد و حتماً عاشوری خیلی برای مانوئل مهم نبوده که پایش نایستاد.

* از آن دربی معروف که با نوازی درگیر شدید، حرف بزنید.
اشتباهی بود که انجام شد. برای من هم یک عمل انجام شده پیش آمد و من هم واکنش نشان دادم.

* بعد هم که با نوازی به زندان رفتید و...
این‌ها هم یک قسمتی بود که به زندان رفتیم تا با یک زندانی مواجه شویم و بعداً زمینه‌ای را فراهم کنیم که او از قصاص خلاص شود!

* واقعاً؟
رفتیم رضایت یک خانواده را بگیریم و جان یک نفر را نجات دهیم. کسی که قرار بود اعدامش کنند. رفتیم شهرستان لنگرود و رضایت خانواده شاکی را گرفتیم و قصاص تبدیل به دیه شد، بعد هم آن شخص از زندان بیرون آمد و به دیدن من آمد و کلی خوشحال شدم.

* الان که به آن درگیری‌ات با نوازی فکر می‌کنی، یاد چه می‌افتی؟
کاش بعد از آن کله‌ای که نوازی به من زد، من آن یک مشت را پرت نمی‌کردم. کاش می‌توانستم آن لحظه جلوی خودم را بگیرم. اتفاقاً قاضی بعد از آن درگیری به من گفت چرا این کار را کردید؟ ایشان گفتند به روی حضرت علی(ع) آب دهان پرتاب می‌کنند، ایشان عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و... قاضی هم گفت می‌دانم مقابل کار انجام شده قرار گرفتی اما حکمی برایت ننویسم، می‌گویند قاضی پرسپولیسی بوده و... خلاصه دو، سه روز ما را فرستاد زندان. به قاضی هم گفتم شما کله بخورید، می‌گویید آقا یکی دیگه بزن؟

* محمد نوازی به شما چی گفت؟
پایان رأفت، فرزاد مجیدی، علی انصاریان و... بودند که همه رفتند اما من، نوازی و برومند را نگه داشتند. ما هم نمی‌خواستیم برویم اما علی آقا گفت بروید ما شما را بیرون میاریم اما بقیه رفتند ولی ما را نگه داشتند.

* دوست نداشتید یاغی شوید؟
نه، دوست نداشتم. یاغی نداشتیم اما بازیکن‌های شیطانی مثل محرمی، کرمانی، انصاریان و... را داشتیم.

* الان دیگر قبل از دربی‌ها کسی انتظار زد و خورد را ندارد؟
دربی مهم است ولی کلاً فوتبال طوری شده که با پاهایشان و فوتبال‌شان نان درمی‌آورند.

* شبیه‌ترین بازیکن به خودت در پرسپولیس را چه کسی می‌دانی؟
هرکسی یک شرایطی دارد اما در پرسپولیس شاید بازیکنی با خصوصیات من نباشد ولی قبلاً حسین عبدی بود که واقعاً عالی بود و خیلی می‌دوید از ما هم بگذرید چون این‌قدر دویدیم که زانوهایمان واقعاً داغون شده‌اند.

* در مورد سوسا چه نظری دارید؟
در یک فضاهایی خوب کار می‌کند. سامان و سوسا خصوصیات شبیه به هم دارند. به لحاظ پاس‌دهی خیلی موفق نبوده است. بازیکن خارجی هم وقتی یک تیم خراب کار کند، کارش اصلاً به چشم نمی‌آید و... به نظر من سوسا دیر به تیم اضافه شد.

* پرسپولیس نباید نگران خط هافبک استقلال باشد؟
نه اصلاً. پرسپولیس باید کار تیمی‌اش را بالا ببرد.

* حرف آخر؟
مردم منتظرند با نفراتی که پرسپولیس گرفته، ببرد. اگر پرسپولیس دربی را ببرد، شرایطش واقعاً عوض می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016