چهارشنبه 26 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیر اجرایی مسابقات دوچرخه‌سواری باشگاه‌های آسیا: آمادگی كامل را برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا داریم

باتوجه به اینکه مسابقات به عنوان تنها آسیایی در مواد پیست و در سال 2012 معرفی شده است، در رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

محمود وفایی از آمادگی کامل فدراسیون دوچرخه سواری ایران برای برگزاری نخستین دوره رقابت‌های جام باشگاه های آسیا در مواد پیست خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیر اجرایی نخستین دوره رقابت‌های دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا در مواد پیست با بیان این مطلب افزود: نخستین دوره رقابتهای دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا در مواد پیست از 29 مهرماه تا یکم آبان ماه سال جاری، به میزبانی کشورمان و در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها رکابزنان در مواد اسپرینت، تیم اسپرینت، کایرین، یک کیلومتر، اسکرچ، مدیسون، تعقیبی انفرادی، تعقیبی تیمی، دورامتیازی و اومنیوم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وفایی ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح قاره آسیا تاکنون چنین رقابتی برگزار نشده است، استقبال تیم های این قاره برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های جام باشگاه های آسیا بسیار چشمگیر است، یکی از نقاط قابل توجه این مسابقات امکان استفاده تیم های شرکت کننده از رکابزنان اروپایی است که این امر باعث افزایش انگیزه حضور این تیم ها در این مسابقات شده است.

وی درباره سطح آمادگی تیم های خارجی شرکت کننده در این دوره از رقابتها بیان کرد: باتوجه به عملکرد خوب کمیته بین الملل فدراسیون و دعوت از برترین تیم های دوچرخه سواری سطح قاره برای حضور در این مسابقات، خوشبختانه اولین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا با حضور معتبرترین تیم های قاره برگزار می شود.

مدیر اجرایی نخستین دوره رقابت‌های دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا در مواد پیست درباره اقدامات سخت افزاری برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات تصریح کرد: با توجه به اینکه برگزاری چنین رقابت‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی بیشتر رکابزنان خارجی با دوچرخه سواری ایران دارد، یکی از اقدامات فدراسیون برطرف کردن نقاط ضعف و نواقص پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی که مکان برگزاری این مسابقات محسوب می شود، بود و پس از اتمام امور بازسازی، پیست دوچرخه سواری آزادی به عنوان یکی از پیست های استاندارد برای برگزاری چنین مسابقاتی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون تمام امکانات و شرایط برگزاری مسابقات با تلاش مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری، در این پیست فراهم است که امیدوارم با این شرایط شاهد یک میزبانی خوب و بی‌سابقه از تیم های قاره کهن باشیم.

وفایی بیان کرد: در سال 2012 و به دلیل عدم برگزاری رقابتهای دوچرخه سواری در مواد پیست در سطح قاره، نخستین دوره رقابتهای دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا، به عنوان تنها رویداد این قاره در این محسوب می شود که به طور حتم با توجه به اهمیت آن در تقویم مسابقات کنفدراسیون آسیا، در آینده ای نزدیک به ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا دست خواهد یافت.

مدیر اجرایی مسابقات جام باشگاه های آسیا بیان کرد: باتوجه به اینکه مسابقات به عنوان تنها آسیایی در مواد پیست و در سال 2012 معرفی شده است، در رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وفایی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی با بار مالی فراوانی روبرو است که با توجه به بودجه بسیار کم فدراسیون دوچرخه سواری، خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی برای فراهم آوردن امکانات میزبانی از رکابزنان آسیایی وجود نداشت که امیدوارم تا پایان مسابقات نیز شاهد ادامه این روند باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی درباره برگزاری این مسابقات در مواد پیست بیان کرد: دوچرخه سواری کورسی شامل دو بخش پیست و جاده است که در بخش جاده رکابزنان تنها در دو ماده استقامت و تایم تریل با یکدیگر به رقابت می پردازند و با این شرایط امکان مدال آوری برای رکابزنان شرکت کننده بسیار کم می شود و در سطح قاره آسیا در طول یک سال شاهد برگزاری تورهای دوچرخه سواری فراوانی هستیم، اما در مواد پیست با رقابت رکابزنان در10 ماده، امکان دستیابی و توزیع مدال بیشتری فراهم است که این امر علاقه تیم ها را برای حضور در مسابقات مختص مواد پیست بیشتر کرده است.

نخستین دوره از رقابتهای دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا در مواد پیست با حضور رکابزنان 10 تیم باشگاهی از کشورهای (چین تایپه، چین، تیم های آستانا و پیست قزاقستان، ژاپن، هندوستان، مالزی، قطر، ازبکستان و هنگ کنگ) و سه تیم داخلی (پیشگامان کویر یزد، دانشگاه آزاد و پتروشیمی تبریز) برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016