یکشنبه 17 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا مسی چهارمين توپ طلای پياپی را می‌گيرد؟

مهاجم آرژانتينی تيم بارسلونا اسپانيا دوشنبه شب برای چهارمين بار متوالی به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب می‎شود و به اين ترتيب بزرگ‎ترين بازيکن فوتبال در ميان هم‌نسلان خود لقب خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين بازيکن ۲۵ ساله فردا شب در زوريخ سوييس برای انتخاب برترين بازيکن سال ۲۰۱۲ جهان با هم‌تيمی خود "آندرس اينيستا" و همچنين "کريستيانو رونالدو" رقابت می‎کند.

مهاجم آرژانتينی بارسلونا در سال ۲۰۱۲ موفق شد ۹۱ گل به ثمر رسانده و رکورد ۴۰ ساله "گرد مولر" آلمانی را شکسته است. هرچند که خودش بر اين باور است رکورد گلزنی، زمانی اهميت دارد که وی بتواند با توسل به آنها قهرمان لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا شود.

مسی گفت: رکوردشکنی خوب است اما پيروزی تيم مهم‎تر است. گل‎های من باعث قهرمانی تيم بارسلونا در لاليگا، جام حذفی و ليگ قهرمانان اروپا خواهد شد و اين از هر رکورد شخصی مهم‎تر است. اگر اينيستا اين جايزه را ببرد به خاطر همه کارهايی است که او انجام داده و به خاطر رفتار خوب اين بازيکن در رختکن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه گزارش آسوشيتدپرس، بردن چهارمين توپ طلای فيفا، مسی را بالاتر از زيدان و رونالدو قرار می‌دهد.

پيروزی برای مسی مجددا بحث بهتر بودن اين بازيکن در قياس با ديه‎گو مارادونا و پله را به ميان می‌کشد. البته اهدای اين جايزه از سال ۱۹۹۱ آغاز شده و آن دو بازيکن اسطوره‎ای آمريکای جنوبی تا پيش از اين تاريخ در بالاترين سطح فوتبال جهان قرار داشتند.

"پپ گوراديولا"، مربی پيشين بارسلونا، سال گذشته در خصوص مسی گفت: مايکل جوردن در بسکتبال حرف اول را می زد و حالا ليونل مسی در فوتبال.

کريستيانو رونالدو در سال ۲۰۰۸ از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان برترين بازيکن سال جهان برگزيده شد و به نظر نمی‌رسد با توجه به درخشش خيره کننده مسی در سال ۲۰۱۲، اين بار هم شانسی برای بردن اين جايزه داشته باشد.

در بخش زنان هم "ابی وامباچ" و " آلکس مورگان" با "مارتا"ی برزيلی که پنج بار اين جايزه را برده، رقابت می‎کنند. "پيا سوندهاگ"، مربی پيشين تيم فوتبال زنان آمريکا، "نوريو ساساکی"، مربی تيم ژاپن و "برونو بينی" از فرانسه به عنوان نامزدهای مربی سال فوتبال زنان جهان هستند.

"ويسنته دل بوسکه"، مربی تيم فوتبال اسپانيا، در کنار "خوزه مورينيو" و "پپ گوارديولا" نامزدهای برترين مربی سال ۲۰۱۲ جهان هستند.

برترين‎های سال جهان از سوی مربيان تيم‎های ملی، کاپيتان‎ها و برخی از روزنامه‎نگاران انتخاب می‎شوند. مسی در سال ۲۰۱۲ موفق شد ۷۹ گل برای بارسلونا و ۱۲ گل برای تيم ملی آرژانتين در همه رقابت‎ها به ثمر رساند. وی با اين تعداد گلزنی، رکورد بازيکن پيشين تيم‎های آلمان غربی و بايرن مونيخ را شکست.

مولر گفت: من از اين بابت خوشحالم. مسی بازيکنی فوق‎العاده است و غول زمانه خودش به حساب می‌آيد. او يک بازيکن خيلی خوب و يک حرفه‌ای فروتن است.

نيمار برزيلی که در عضويت تيم فوتبال سانتوس است نامزد جايزه پوشکاش است. وی در ماه مارس هفت بازيکن را دريبل کرد و گل زد. "رادامل فالکائو"، مهاجم کلمبيايی آتلتيکو مادريد" هم در ديدار دوستانه با "آمه‎ريکا د کالی" که درماه مه برگزار شد يک گل آکروباتيک زيبا به ثمر رساند. "ميروسلاو استوچ"، بازيکن فنرباغچه نيز در ديدار با گنجلربيرليغی در ليگ ترکيه گل زيبايی را به ثمر رساند و برای جايزه زيباترين گل سال با آن دو بازيکن ديگر رقابت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016