پنجشنبه 1 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گاف جدید فدراسیون فوتبال ایران: واریز ده‌ها هزار دلار اضافی به حساب بازیکن شاکی

رادیو فرانسه - مدیریت ضعیف در فدراسیون فوتبال ایران منجر به آن شده است که چند ده هزار دلار اضافی به حساب یک بازیکن خارجی که از تیم استقلال بابت عدم دریافت حقوق خود به فیفا شکایت کرده بود حواله شود. رادیو بین المللی فرانسه با یک فرد مطلع دراین زمینه که نخواست نامش فاش شود گفتگویی انجام داده است.

فراموش کردن ارسال لیست بازیکنان فوتبال تیم استقلال برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا توسط مدیران این باشگاه که منجر شد استقلال شرکت در این مسابقات را فراموش کند.

رکورد دار بودن تیم پرسپولیس در فیفا مبنی بر شکایت مالی بازیکنانی که حتی شاید ده دقیقه هم در این تیم بازی نکرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و حتی اینکه مدیران و مسوولان تیم سپاهان ندانند کدام بازیکنشان دو کارته است و حق شرکت در بازی های آسیایی را ندارد و تیم پس از بازی سه بر صفر بازنده اعلام شود.

اینها تمامی نمونه های کوچکی از گافهای مدیریتی فوتبال ایران طی سالهای اخیر است.

پس از این همه فجایع مدیریتی در صحنه فوتبال ایران، به نظر میرسد دیگر کسی در فوتبال ایران به این موضوعات اهمیتی نمیدهد؛ چرا که این موضوعات تکرار میشود و کسی هم مورد بازخواست قرار نمیگیرد.

هر روز هم ابعاد حیرت انگیزی به ضعف مفرط مدیریتی در فوتبال ایران چه در سطح باشگاهی و چه در سطح کلان عیان میشود.

در آخرین نمونه آن نیز سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان با همکاری فدراسیون فوتبال ایران در یک گاف بی نظیر، ضرری میلیونی به فوتبال ایران وارد کرده اند.

داستان باز از شکایت یک بازیکن پرویی ازیک باشگاهی ایرانی آغاز میشود.
رینالدو بازیکن سابق استقلال با شکایت از این باشگاه به خاطر عدم پرداخت 110 هزار دلار از مفاد قراردادش به فیفا، این باشگاه را در این دوران سخت اقتصادی ایران، تحت فشار قرار میدهد، فیفا حکم به پرداخت این پول و در غیر این صورت کاهش شش امتیاز از باشگاه استقلال میکند.

در این میان فدراسیون فوتبال ایران برای جلوگیری از کاهش 6 امتیاز از امید قهرمانی لیگ فوتبال ایران با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد مذاکره میشود و دقیقا از این نقطه است که سری گاف های باشگاه، سپاهان و فدراسیون فوتبال دست به دست هم میدهد تا ضرری سنگین به اقتصاد کم جان فوتبال ایران وارد شود.

ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال متوجه میشود استقلال با قیمت بالای دلار و علاوه بر آن تحریم ها توان پرداخت این پول را ندارد اما از دیگر سو دو تیم پرسپولیس و سپاهان به خاطر شرکت در بازیهای گذشته آسیایی و برخی نقل و انتقالات چند ده هزار دلار پول نزد کنفدراسیون آسیا دارد همچین خود فدراسیون فوتبال ایران نیز حدود 50 هزار دلار پول نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است.

مدیران فدراسیون فوتبال ایران با مذاکره با سران دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان، مدیران این دو تیم را راضی میکنند که هر کدام بخشی از بدهی استقلال را بر عهده گرفته و سپس در یک فرصت مالی مناسب با این باشگاه تصفیه حساب کنند.

با اعلام آمادگی دو تیم پرسپولیس و سپاهان، فدراسیون فوتبال ایران با معرفی شماره حسابی در انگلیس مربوط به بازیکن سابق استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام میکند تمامی طلب دو باشگاه سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران را به آن شماره حساب واریز شود، اما این کار یک ایراد کوچک داشت که نه مدیران پرسپولیس، نه مدیران سپاهان و نه مدیران فدراسیون فوتبال ایران به آن توجهی نکرده بودند و مشکل این بود که مجموع بدهی های دو تیم سپاهان و پرسپولیس بسیار بیشتر از 110 هزار دلاری بود که بازیکن برزیلی از تیم استقلال طلب داشت و بدین شکل، رینالدوی برزیلی سال نوی ایرانی با چند ده هزار دلار عیدی آغاز خواهد کرد.

یک فرد مطلع از مسایل باشگاه سپاهان که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه گفت: در واقع مدیران فدراسیون فوتبال ایران نتوانسته اند رقم طلب دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان را از کنفدراسیون فوتبال آسیا محاسبه کنند.

اینگونه است که به جای 110 هزار دلار حدود 160 هزار دلار به حساب بازیکن سابق استقلال ریخته شده.

فدراسیون فوتبال به تیم سپاهان اعلام کرده این موضوع ربطی به ما ندارد و شما از تیم استقلال طلب کار هستید و تیم استقلال نیز که اساس در این فرآیند هیچ نقشی نداشته است، برخی از اخبار که از تیم سپاهان به گوش میرسد مبنی بر آن است که این تمی در نظر دارد از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016