پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نایب رییس زنان فدراسیون والیبال: مربیان زن والیبال باید به علم روز دنیا نزدیک شوند

نایب رییس زنان فدراسیون والیبال در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینكه علم این رشته ورزشی پیشرفتی سریع دارد، گفت: برای كم كردن فاصله والیبال ایران با آسیا، باید مربیان زن سطح فنی خود را به علم روز دنیا نزدیك كنند.
صدیقه كعبی زاده اضافه كرد:
كمیته آموزش، هماهنگی های لازم به منظور برگزاری یك دوره مربیگری درجه یك بین المللی را برای ۳۰ نفر از مربیان برتر زن كشور انجام داده است و این دوره، بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.
به گفته وی، همچنین مربیان زن والیبال می توانند در دوره های مربیگری درجه یك و دو بین المللی مردان كه امسال برگزار می شود نیز حضور یابند.
كعبی زاده با اشاره به اینكه در یك سال گذشته، بیش از ۱۰ كارگاه تخصصی آموزش در زمینه تخصصی والیبال و بدنسازی این رشته به شكل منطقه ای برگزار شده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیات های استان های كشور درخواست برگزاری این كارگاه ها را به صورت اختصاصی برای مربیان خود دارند.
** وب سایت آموزشی والیبال راه اندازی می شود
این مسوول همچنین از راه اندازی وب سایت آموزشی در سایت رسمی فدراسیون والیبال خبر داد و گفت: كار طراحی این وب سایت از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و به احتمال زیاد، تیر ماه امسال راه اندازی می شود.
وی تصریح كرد: در این وب سایت گزینه ای تحت عنوان 'پرسش و پاسخ مربیان' وجود دارد و مربیان در سراسر كشور با هر سطح از توانمندی می توانند سوالات خود را پرسش كرده و علاوه بر پاسخ های لازم توسط كمیته ای از متخصصان، منابع علمی داخلی و خارجی مورد نیاز خود در این زمینه را نیز دریافت كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** اشكالات تكنیكی یكی از مهم ترین معضلات فراروی زنان والیبالیست
كعبی زاده یكی از مهم ترین مشكلات فراروی والیبال زنان را اشكالات تكنیكی بازیكنان دانست و گفت: امروز بیشتر مربیان با تجربه كشورمان می دانند بسیاری از بازیكنان به دلیل نداشتن یك الگوی واحد پایه، نیاز به اصلاح تكنیكی دارند و بر همین اساس در حال اجرای طرحی برای یكسان سازی آموزش والیبال داریم.
نایب رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: چهار تن از مربیان برجسته و نامی والیبال زنان به نام های زیبا خلج، حمیرا بندگانیان ، مهوش نامدار و پروین یادآور در حال تدوین طرح 'یكسان سازی آموزش والیبال دختران در اوقات فراغت' هستند و قرار است اولین دوره این طرح، تابستان امسال در همه استان های كشور اجرا شود.
كعبی زاده با بیان اینكه برای اجرای بهتر این طرح، جلسه ای با نواب رییسان هیات ها برگزار می شود، گفت: مربیان می توانند با دانلود این طرح از سایت فدراسیون والیبال، آن را در تمامی مراكز ورزشی والیبال و كانون های والیبال آموزش و پرورش اجرا كنند.
به گفته وی، اجرای این طرح فرصتی خواهد بود تا ضمن یكسان سازی شیوه های آموزش والیبال، دختران با استعداد در این رشته شناسایی شده و برنامه خوبی برای اوقات فراغت دختران در استان های مختلف باشد.
نایب رییس زنان فدراسیون والیبال همچنین به انتشار جزوات آموزشی در راستای یكسان سازی آموزش والیبال برای دختران اشاره كرد و گفت: یك الگوی تمرینی برای تك تك تكنیك ها براساس استانداردهای بین المللی طراحی شده كه علاوه بر مرحله به مرحله بودن اجرای این تكنیك ها، زمان بندی یك جلسه تمرینی ۹۰ دقیقه ای را نیز طراحی كرده است.
به گفته وی، آموزش تكنیك های اسپك و آبشار، جزو نخستین مرحله طرح آموزش یكسان سازی نیست و در دوره های تكمیلی به آنان پرداخته خواهد شد.
** كعبی زاده همچنین از انتشار كتاب 'آموزش والیبال از پایه تا قهرمانی' خبر داد و گفت: رییس فدراسیون والیبال، این كتاب را در سفری به ایتالیا تهیه كرده است كه ترجمه شده و هم اكنون در دست چاپ است و امیدواریم تا تیر ماه امسال، این كتاب منتشر شود.
به گفته كعبی زاده، این كتاب در سطحی بسیار خوب توسط مربیان و متخصصان این رشته تهیه شده است و می تواند كمك موثری برای مربیان در آموزش بازیكنان والیبال در سراسر كشور باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016