دوشنبه 10 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تیم ملی بیش از یک سوم سال در اردو به درخواست کی روش

کی‌روش 120 روز اردو برای آماده سازی تیم ملی تا جام جهانی 2014 برزیل درخواست کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی محمدنبی در حاشیه‌ی مجمع سالیانه اتحادیه فوتبال در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا کی‌روش هفت اردوی تدارکاتی برای تیم ملی طی یک سال آینده درخواست کرده و برنامه‌های کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران چگونه خواهد بود، گفت: کی‌روش برای یک سال آینده جمعا 120 روز اردو را درخواست کرده که این مدت شامل اردوهای تدارکاتی، تمرینات و تاریخ‌های فیفادی و همین‌طور بازی‌های رسمی است. تیم ملی در این تعداد روز در اختیار کی‌روش خواهد بود که زمان‌بندی اردوها هم مشخص شده و جلسه‌ای هم در این رابطه با سازمان لیگ برگزار شد و سازمان لیگ هم طبق زمان‌بندی که کی‌روش خواسته، تقویم مسابقات را می‌چیند.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا فدراسیون قصد دارد تیم ملی رده زیر 20 سال را به منظور آماده‌سازی جهت حضور در المپیک ریودوژانیرو ایجاد کند، گفت: تیم جوانانی که در قبل داشتیم و هدایتش را اکبر محمدی بر عهده داشت تیمی است که می‌تواند راهی المپیک 2016 ریودوژانیرو شود. نظر آقای کفاشیان این است که آن تیم را حفظ کنیم و کادر فنی جدیدی را برایش انتخاب و معرفی کنیم.

وی در واکنش به این‌که یعنی سرمربی آن تیم طبعا سرمربی تیم امید (المپیک) است نیز گفت: بله سرمربی آن تیم هم به نوعی سرمربی تیم امید ما از الان خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که گفته می‌شود فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران در نامه‌ای به کفاشیان خواهان حضور محمد فنایی در راس دپارتمان داوری به جای حسین عسگری است، گفت: اصفهانیان یادداشتی را برای کفاشیان ارسال کرده که من هنوز آن را ندیده‌ام اما بعید می‌دانم که تغییری در راس دپارتمان داوری ایجاد شود. دپارتمان‌ها مشخصا زیر نظر دبیرکل فدراسیون کار می‌کنند. روسای کمیته‌ها می‌توانند پیشنهاد دهند و این دبیرکل است که می‌تواند پیشنهاد آنها را بپذیرد یا رد کند. من صد در صد مخالف تغییر در راس دپارتمان داوری هستم.

محمدنبی درباره نامه‌ای که حجت‌الاسلام علیپور از آن یاد کرده و ظاهرا برخی مدیران برنامه بازیکنان، باشگاه‌های بدهکار فوتبال را تهدید به شکایت کرده‌اند، گفت: وکیل تعدادی از بازیکنان، نامه‌ای برای باشگاه‌ها نوشته‌اند و رونوشت آن را به سازمان لیگ داده‌اند. آنها فرصتی را برای تسویه حساب تعیین کرده‌اند و گفته‌اند اگر در این مدت تسویه حساب صورت نگیرد به فیفا شکایت می‌کنند.

وی درباره وضعیت بدهی باشگاه‌ها و این‌که آیا زمان فعلی زمان قطعی تسویه حساب باشگاه‌ها است، گفت: قبل از فصل پیش جلسه‌ای با باشگاه‌ها داشتیم و هیات رییسه سازمان لیگ درخواست کرد با توجه به محدودیتی که باشگاه‌ها دارند لیگ برگزار شود و تسویه حساب بدهی‌های آنها به فرصت مناسبی موکول شود. این فرصت برای الان تعیین شد که کمیته انضباطی مسوول پی‌گیری این قضیه است که یا تسویه حساب صورت بگیرد و یا از شاکیان رضایت گرفته شود.

وی افزود: اما با این حال برخی از شاکیان خارجی هستند که برای دریافت مطالباتشان به فیفا مراجعه می‌کنند و حکم فیفا هم طبعا قابل اجراست. سرجمع باشگاه‌های ما 21 میلیارد بدهی به اشخاص حقوقی و حقیقی دارند. معمولا در گذشته بین طرفین توافقاتی از این دست انجام می‌شد که 30 درصد تخفیف می‌دادند و طلب نقد می‌شد که این راهکار خوبی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نبی درباره مجمع سالیانه اتحادیه فوتبال و این‌که آیا اتحادیه فوتبال می‌تواند کارکرد موثری در روند فوتبال کشور داشته باشد گفت: ترکیب اعضای اتحادیه ترکیبی هستند که در مجمع فدراسیون فوتبال هم حضور دارند و طبعا وقتی اعضا مشترک است، تصمیمات هم مشترک می‌شود. فوتبال آن‌قدر وسیع است که NGOها می‌توانند در آن کار کرده و به روند رشد آن کمک کنند. یکی از حرکات پولساز در فوتبال ما فعالیت NGOهاست. اتاق فکری که اتحادیه فوتبال تشکیل داده در همکاری که با فدراسیون و سازمان لیگ دارد سرجمع مفید بوده و امروز (دوشنبه) هم انتخابات آن برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016