یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غیبت احمدی نژاد در جشن فوتبال

دیدار نمادین تیم‌های ملی فوتبال 2014 و 1998 شب گذشته در شرایطی برگزار شد که محمود احمدی‌نژاد به عنوان مبتکر این ایده حاضر نشد در استادیوم آزادی حضور پیدا کند، این در حالی است که جشن فدراسیون فوتبال که در حاشیه این دیدار برگزار شد هم جدال دو تیم را نیمه تمام باقی گذاشت!

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پس از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی بود که محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور فعلی به فدراسیون فوتبال پیشنهاد برگزاری یک دیدار دوستانه را داد. دیدار دوستانه‌ای که قرار بود یک پای آن تیم ملی کنونی فوتبال و شاگردان کارلوس‌کی‌روش باشند و سوی دیگر هم نفر اول اجرایی کشور و تیم ملی سال 98.

پس از این پیشنهاد طبیعی بود که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش از طرح و پیشنهاد آقای رئیس جمهور به عنوان یک ابتکار عمل خارق‌العاده استقبال کرده و برنامه‌ریزی برای آن را آغاز کنند. برنامه‌ریزی که نه فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش هیچ‌گاه ید طولایی در آن نداشته و واضح بود مورد استقبال هواداران هم قرار نخواهد گرفت.

طرح ابتکاری آقای رئیس جمهور شب‌گذشته و در حضور بی روح هواداران برگزار شد. هوادارانی که انگار شوق دیدن محمود احمدی‌نژاد و قریب به 22 تن از ملی‌پوشان سابق و کنونی فوتبال کشور هم نتوانسته بود انگیزه آنها را برای حضور در استادیوم پیر آزادی، آن‌هم در یک شب تابستانی بعد از افطار برانگیزد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیروزی قاطع شاگردان کی‌روش

آغاز دیدار ابتکاری آقای رئیس جمهور با سوت حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری بود. دیداری که برای اولین بار در تاریخ دنیا در یک نیمه برگزار شد و همه را غافلگیر و متعجب کرد. البته در همین دیدار یک نیمه‌ای تیم 2014 که تقریبا اغلب بازیکنان داخلی خود را در ترکیب داشت موفق شد با نتیجه 5 بر صفر حریف کهنسال خود که انگار بازیکنان سرشناسش نظیر علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، مهدی مهدوی‌کیا، احمدرضا عابدزاده، نادر محمدخانی، ‌محمد خاکپور آن را تحریم کرده بودند، را شکست دهد. پیروزی که واکنش تند جمعیت 3 - 4 هزار نفری هواداران را هم در پی داشت و آنها دقایقی شاگردان کی‌روش را به دلیل عدم مراعات سن و سال تیم 98 مورد تفقد قرار دادند!

آغاز جشن و غیبت رئیس جمهور

بارها از خود محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش نقل شده که وی علاقه بسیاری به مردم دارند و اصولا در جمع‌هایی که مورد استقبال مردم قرار نگیرد حضور نمی‌یابد. البته نه اینکه آقای رئیس جمهور به خاطر استادیوم خالی آزادی راه غربی‌ترین نقطه تهران را در پیش نگرفته باشند اما بعید هم نیست سکوهای خالی آزادی بخشی عظیمی از انگیزه او برای حضور در جمعی که خود مبتکر طرحش بوده را کم کرده باشد. با این همه شب گذشته محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد در جمع جامعه فوتبال قرار گرفت و به نیابت از رئیس جمهور لوح‌تقدیر و هدایایی را به افتخارآفرینان فوتبال و فوتسال اهدا کرد اما علت عدم حضور آقای رئیس جمهور از زبان او شنیدنی بود. او در تریبون استادیوم تاکید کرد آقای رئیس جمهور خیلی دوست داشتند در این جشن حضور یابند اما به علت خستگی راه ناشی از سفر به عراق و همچنین درد زانو و کسالت توان حضور در جمع شما را نداشتند. با این حال بنده و محمد عباسی وزیر ورزش به نیابت از وی در این جشن حضور داریم.

جشن بی نظم و بی روح!

بعد از پایان نیمه اول این دیدار نمادین مراسم جشن فدراسیون آغاز شد. مراسمی که آنقدر به طول انجامید که خیال برگزاری نیمه دوم بازی را کاملا از سر همه بیرون کرد. تقدیر از تیم‌های ملی فوتسال آقایان و بانوان، تیم ملی فوتبال ساحلی، تیم فوتبال 98، جمعی از داوران و پیشکسوتان و همچنین تقدیر از زحمت‌کشان عرصه فوتبال برنامه‌ای بود که در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. جشنی که مثل همیشه در بی نظمی کامل برگزار و تقریبا کسی از آن لذت نبرد.

سکانس پایانی

سکانس پایانی جشن منحصر به فرد و مشترک فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش آتش بازی بود که شاید تنها دل خوشی هواداران کم تعداد ورزشگاه آزادی بود. هوادارانی که امیدوار بودند با دیدن نیمه دوم بازی قدری از این شب کسل کننده را به فراموشی بسپارند اما لغو نیمه دوم این دیدار ابتکاری آب سردی بود بر پیکره همه آنها تا با حالی پریشان و ناراحتی محض سکوهای استادیوم آزادی را به مقصد خانه‌هایشان ترک کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016