چهارشنبه 6 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌پولی فدراسیون فوتبال،گریبان فوتسال را هم گرفت

مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، فوتسالی ها را هم به دردسر انداخته و تیم ملی قرار است در حالی تا دو ماه دیگر در جام جهانی کوچک شرکت کند که هنوز وضعیت کادر فنی، اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه‌اش معلوم نیست!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بی پولی این روزها بد جور دست و پای فدراسیون‌نشین‌ها را بسته و ساکنین ساختمان مشکی رنگ سئول، دست روی هر بازی دوستانه یا اردوی تداریکاتی برای تیم ها می‌گذارند، به دلیل نبود منابع مالی، منصرف می‌شوند. اما مشکلات مالی فدراسیون فوتبال تنها به فوتبال و تیم بزرگسالان ختم نمی‌شود و تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان، امید و ساحلی هم با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

ولی در این میان تیم ملی فوتسال که به تازگی از بد بیاری‌های گذشته فاصله گرفته و روی دور برد افتاده است، وضعیتش از تیم کی‌روش وخیم‌تر نباشد، بهتر نیست. فوتسال ایران بعد از قهرمانی در بازی‌های داخل سالن آسیا به سمتی می‌رفت که ناکامی‌های یک سال گذشته را به دست فراموشی بسپارد و با کسب نتیجه در خور شآن در جام جهانی کوچک برزیل، دوباره جان تازه‌ای بگیرد. ولی هر اردویی که خسوس کاندلاس درخواست کرد و کمیته فوتسال پی‌اش را گرفت، به چیزی نرسید، جز بی پولی!

تیم ملی فوتسال برای اینکه با آمادگی راهی جام جهانی کوچک شود حداقل به یک اردوی خارجی و بازی با تیم‌های بزرگ دنیا نیاز داشت. اولین گزینه برای بر آورده کردن این نیاز اسپانیا بود و خسوس کاندلاس ماموریت گرفت با سفر به این کشور مذاکراتی با مسئولان کمیته فوتسال اسپانیا انجام دهد ولی سرمربی تیم ملی آخر سر با دست خالی به ایران برگشت. هر چند او هم تقصیری نداشت چرا که اسپانیایی‌ها برای هر بازی دوستانه با تیم‌های غیر درجه یک، هفت تا 10 هزار یورو طلب کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نا گفته نماند که کمیته فوتسال بعد لغو این اردو هیچ به روی خودشان نیاورده و پر بودن برنامه اسپانیایی‌ها دلیل لغو این اردو عنوان کردند. در ادامه هم پرتغال، جواب رد به ایران داد و تنها تیم ملی ایران ماند و تایلند که قبل از بازی‌های برزیل دو بازی دوستانه با هم برگزار کنند. تایلند هم که در چند سال اخیر حسابی مقابل فوتسال ایران شاخ و شانه کشیده، دعوت ایران را رد کرد و گفت تنها در زمین خودش حاضر به بازی با ایران است!

از این بگذریم که کمیته فوتسال دلیل لغو سفر به تایلند را مخالفت سرمربی تیم ملی دانشته چرا که این روزها خسوس به عنوان نماد "مربی قانع" از همه چیز می‌گذرد و بهانه خوبی دست فدراسیون نشین‌ها داده تا مشکلات مالی را هم علنی نکرده و به گردن او بیندازند.

اگر بخواهیم نمونه های بی پولی فوتسال را بشماریم یکی دو تا نیست. به جز لغو اردوها و بازی‌های دوستانه، می‌توان کاهش دستیارهای خسوس و اصرار برای کاهش مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی را هم از مصداق‌های بارز بی پولی فدراسیون فوتبال قلمداد کرد.

سید رضا افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره جیب‌های خالی فوتسال در این روزها، گفت: مشکلات مالی قطعا در تصمیم‌هایی که می‌گیریم بی تاثیر نیست. ما در حال حاضر در قرارداد با مربیان راحت نیستیم. چانه زنی‌هایی که می‌کنیم به خاطر همین مشکلات مالی است. واقعا در حق مربیان ما اجحاف شده و دستمزدشان آنقدری هم بالا نبوده که بخواهیم کمش کنیم.

رئیس کمیته فوتسال همچنین با اشاره به اینکه اعتبارات بودجه‌ای دولت هم اوضاع مناسبی ندارد، افزود: پولی نیست که بخواهند به فدراسیون‌ها بدهند. خدا را شکر تیم‌ها هم یکی، دو تا نیستند. فدراسیون فوتبال باید یک تنه هزینه تیم‌های فوتبال بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، بانوان، ساحلی و فوتسال را بدهد. ما برای برگزاری یک اردو فقط چند روزی را دنبال باید خوابگاه بدویم چون همه خوابگاه‌ها پر است. با این حال امیدوارم وزارت ورزش و جوانان بتواند مشکل مالی فدراسیون را حل کند.

افتخاری اضافه کرد: مشکلات زیاد است و من هم برای همین است که می‌گویم فوتسال باید مستقل شود. در این صورت تمام بارها از روی شانه فدراسیون برداشته خواهد شد و بودجه‌مان را به صورت مستقیم از وزارت خانه دریافت خواهیم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016