چهارشنبه 17 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ پورکاظمی به شایعه دوپینگی بودن دو وزنه‌بردار: نامه رسمی از IWF نگرفتیم

دکتر لطفعلی پورکاظمی درباره شایعه دوپینگی شدن دو وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران، گفت: تاکنون هیچ نامه رسمی از فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به دست ما نرسیده است.

رییس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا اخبار منتشر شده مبنی بر دوپینگی بودن ر.ش و س.م صحت دارد؟ اظهار کرد: نامه دوپینگی بودن ابراهیم رحیمیان به دست ما رسیده، اما هیچ نامه‌ای از فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برای نادو ارسال نشده است.

او در در واکنش به این اظهار نظر که با وجود انتشار اخبار دوپینگی بودن این ملی‌پوشان و اعزام نشدن آنها به مسابقات جهانی آیا نادو قصد ندارد به این قضیه ورود کند، خاطر نشان کرد: برخی مجامع جهانی از جمله IWF مدیریت نتایج نمونه گیری‌ها را از صفر تا 100 خودش انجام می‌دهد و زمانی حکم را اعلام می‌کند که همه نتایج، اعتراضات و شکایات صورت گرفته باشد. برخی نهادها هم مانند فیلا، وقتی نمونه A مثبت باشد، نتیجه‌ را روی سایت فدراسیون اعلام می‌کنند که به نظر من، کار IWF بهتر از فیلا است . فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به هیچ وجه آبروی یک ورزشکار را نمی برد. زیرا ممکن است وزنه‌بردار گواهی پزشکی داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان این که IWF نتیجه‌ تست‌ها را به فدراسیون وزنه‌برداری اعلام می‌کند نه نادو، تاکید کرد: فدراسیون بین‌المللی نامه‌ای به رییس فدراسیون وزنه‌برداری و یک نامه به وزنه‌بردار می‌دهد و پیگیری‌های اداری را تا پایان صدور حکم نهایی IWF انجام می‌دهد، زمانی که رای صادره قطعی شد نتیجه‌ را به نادو اعلام می‌کند. البته نباید فراموش کرد که بسیاری از ورزشکاران هم می‌توانند تبرئه شوند، به همین دلیل هم تاکنون نتیجه‌ اعلام نشده است.

رییس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچنین درباره حکم صادر شده برای ابراهیم رحیمیان ، ملی‌پوش دوپینگی دوومیدانی، گفت: یکشنبه این هفته‌ نشستی در ستاد نادو تشکیل شد و بعد از بررسی پرونده‌ این ورزشکار و شنیدن توضیحاتش حکم را صادر کردیم. چرا که مدارکش برای قانع کردن اعضای ستاد کافی نبود. بر این اساس رحیمیان به دلیل استفاده از ماده "اریتروپویتین" که نوعی دوپینگ خونی به حساب می‌آید و برای ازدیاد هموگلوبین خون است، دو سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد. این رای ، رای اولیه است و او فرصت دارد تا یکشنبه آینده به رای صادر شده اعتراض کند، اگر اعتراض نکند حکم قطعی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016