شنبه 7 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رباب شهریان: دفترم همیشه بر روی ورزشکاران باز است/ دغدغه‌ام حضور تماشاگران زن است

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با تشریح مهمترین برنامه های خود می گوید:‌ دفتر من همیشه بر روی ورزشکاران باز است و معتقدم که باید این ارتباط و صمیمیت بین بانوان ورزشکار و بدنه مدیریتی وزارت ورزش وجود داشته باشد. اگر پیشنهادی داشته باشند من از این پیشنهاد استقبال می کنم و اگر موضوعی هم داشته باشند هر کمکی از دستم برآید انجام می دهم چون اولویت ما آنها هستند.

رباب شهریان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه‌های خود به عنوان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ابتدا باید بگویم که خوشحالم دوباره افتخار خدمتگزاری در این حوزه را پیدا کرده‌ام و امیدوارم بتوانیم با توجه به تجربیاتی که داریم و توجهی که به این حوزه داریم، بتوانیم کار را پیش ببریم و به اساسی ترین موضوعات مربوط به بانوان بپردازیم.

وی ادامه داد: قرار است کار گروه ورزش بانوان و شورای راهبردی ورزش راه اندازی شود و با ارگان های مختلف همچون بسیج، شهرداری ها و آموزش و پرورش که در این بخش اثرگذار هستند، تعامل برقرار شود. یکی از موضوعاتی که در بخش بانوان وجود دارد، بحث ساختاری است. چون ورزش همگانی از ورزش بانوان جدا شده، باید حوزه معاونت ورزش بانوان تقویت ساختاری شود که ما این کار را شروع کرده ایم و پیشنهاد خود را در این رابطه به وزیر ارائه خواهیم کرد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ساختار ورزش بانوان در استان ها گفت: مسوولان ورزش بانوان در استان ها باید از جایگاه بهتری نسبت به وضعیت کنونی خود برخوردار باشند. وقتی در حوزه ستادی وزارت ورزش معاونت ورزش بانوان تعریف می شود، باید ساختاری که در استان ها هم پیش بینی می کنیم با چارت سازمانی وزارت ورزش توازن داشته باشد اما متاسفانه در برخی از استان ها مسوولان ورزش بانوان در جایگاه کارشناس و در برخی استان ها رییس گروه و غیره تعریف شده است که امیدواریم با پیشنهاداتی که در این باره داریم،‌ بحث ساختار ورزش بانوان در استان ها تقویت شود.

شهریان با تاکید بر این که نگاه ما این است که بتوانیم امور ورزش بانوان در استان ها را به صورت معاونت ببینیم،‌ افزود: البته قوانین هم باید چنین اجازه‌ای را به ما بدهد،‌ در بحث ساختار هم محدودیت هایی برای منابع انسانی و امکانات وجود دارد و ما به این خلاءها آگاه هستیم. به هر حال پیشنهاد ما برای این موضوع شکل معاونت امور بانوان در استان هاست اما اگر نتوانیم این شکل ساختاری را به ثبت برسانیم، درباره اشکال دیگر برنامه ریزی کنیم اما به هر حال جایگاه امور بانوان از نظر ساختاری نسبت به حالا ارتقاء می یابد.

به گفته شهریان،‌ هفته جاری پیشنهادات معاونت امور بانوان برای تقویت جایگاه معاونت بانوان و تقویت ساختار امور بانوان در استان ها به وزیر ارائه می شود.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این که آیا تعامل وزارت ورزش در امور بانوان با ورزشکاران بیشتر خواهد شد؟ به ایسنا گفت: اگر ورزشکاران درخواست‌های ورزشی دارند، این موضوع سلسله مراتبی دارد و آنها می‌توانند درخواست های خود را به مسئولان خود در فدراسیون‌ها اعلام کنند، اما معتقدم باید بین متولی امور بانوان با جامعه مخاطب خود تعامل قوی وجود داشته باشد و معاونت بانوان باید ارتباط خوبی با بخش مدیران، مربیان و ورزشکاران داشته باشد که محور اصلی این ارتباط هم باید ورزشکاران باشد که این ارتباط با ورزشکاران وجود خواهد داشت. در سال های قبل هم که بودم سعی می کردم این تعامل وجود داشته باشد.

وی با بیان این که بازدید از فدراسیون‌ها و اردوهای تیم ملی از جمله برنامه‌های او در معاونت بانوان است، افزود: هدف این است که بتوانیم با این ارتباطات بین مسئولان و ورزشکاران اعتمادسازی شود و آنها باور کنند که ما به دنبال برنامه‌های ورزش بانوان هستیم. زمانی که ورزشکاران بتوانند مسئولان خود را ببینند فعالیت‌های‌شان را با انگیزه بیشتری پیگیری می‌کنند و با آرامش بیشتری به ورزش خود بپردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهریان در پاسخ به این که آیا جلسات صمیمانه با ورزشکاران خواهید داشت، گفت: اگر ورزشکاری هم در رابطه با موضوع خاصی حرفی داشته باشد می‌تواند آن را با من در میان بگذارد. دفتر من همیشه بر روی ورزشکاران باز است و معتقدم که باید این ارتباط و صمیمیت بین بانوان ورزشکار و بدنه مدیریتی وزارت ورزش وجود داشته باشد. اگر پیشنهادی داشته باشند من از این پیشنهاد استقبال می کنم و اگر موضوعی هم داشته باشند هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم، چون اولویت ما آنها هستند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره بحث پوشش بانوان ورزشکار و مشکلات پیش آمده برای تیم ملی کاراته بانوان گفت: در بحث پوشش ما الگوی حجابی داریم که مصوب است و تنها در یکی، دو مورد مشکل داریم که بحث اصلی آن مربوط به ما نیست، بلکه به فدراسیون جهانی این رشته‌ها باز می‌گردد. ما اعتقاد داریم که ابتدا باید این مشکلات را با فدراسیون جهانی به صورت کامل برطرف کنیم و پس از آن ملی‌پوشان را به میادین بین‌المللی اعزام کنیم، چون در غیر این صورت اعزام ملی‌پوشان باعث ضعف در روحیه و انگیزه بانوان می‌شود و در جایگاه مدیریتی نیز چنین اقدامی مناسب نیست.

وی با بیان این که رشته‌های بسکتبال و کاراته دو رشته ای هستند که در این رابطه با مشکل روبرو هستند، افزود: باید تعامل بیشتری را با فدراسیون جهانی این رشته‌ها داشته باشیم تا بتوانیم مجوز قانونی بگیریم تا بانوان بتوانند در این رشته ها هم حضور بین المللی داشته باشند. البته در هر حال با توجه به شرایطی که وجود دارد فکر می‌کنم برخوردی که با بانوان کاراته شد، برخورد درستی نبود و باید این موضوع را بررسی کنیم که برای اعزام های بعدی چنین اتفاقی نیفتد.

شهریان افزود: یکی از دغدغه‌های که داشتم این است که بتوانیم کاری کنیم تا مشوق ورزشی در بخش بانوان داشته باشیم و زمانی که مسابقات برگزار می شود،‌ تماشاگران زن بتوانند حضور داشته باشند و از تیم های محبوب خود حمایت کنند. امیدواریم که با تبلیغات و حمایت رسانه ها ما حضور تماشاگران زن را در ورزش بانوان داشته باشیم چون در همین فضاهاست که می توان بانوان را به ورزش جذب کرد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره مشکل اسپانسر در ورزش بانوان هم گفت: بحث استفاده از اسپانسر در ورزش بانوان فرایند خاص خود را دارد، چون حامیان مالی در بخشی وارد می‌شوند که انعکاس سرمایه‌گذاری خود را ببینند. به همین دلیل آنها علاقمند نیستند که در ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کنند که بحث جدیدی هم نیست. اما ما باید از طریق الزامات قانونی به طول مثال در بخش باشگاه‌ها،‌ بتوانیم الزامات قانونی را بگذاریم که اگر باشگاهی می خواهد در پنج رشته مجوز بگیرد حداقل در یک رشته بانوان هم فعالیت داشته باشد.

شهریان گفت: هدف اصلی ما در بخش ورزش بانوان بحث سلامت بانوان در جامعه است و باید برنامه‌ریزی انجام شود تا سلامت آنها تامین شود. به همین دلیل نگاه ویژه‌ای به ورزش همگانی و مشارکت زنان در ورزش بانوان داریم. من اعتقاد دارم که رسیدن به اهداف توسعه ورزش زنان بدون توجه عمیق و دقیق به موضوعات فرهنگی در ورزش زنان امکان پذیر نخواهد بود و نمی‌توانیم در جامعه اثرگذار باشیم. ما باید بتوانیم مهارت های فرهنگی، ارزشی و اخلاقی خود را دنبال کنیم تا زمینه‌ای ایجاد شود و با مکانیزم عملی خود جامعه اخلاقی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که در فرهنگ عمومی، خانواده‌ها محور اصلی هستند،‌ افزود:‌ برای همگانی کردن ورزش زنان محور اصلی محسوب می شوند، اما اگر در این مسیر حرکت ما در راستای بالا رفتن ارزش های فرهنگی جامعه نباشد متاسفانه هرگز به هدف خود نخواهیم رسید. به همین دلیل باید بستر و تعامل و مکانیزمی را آماده کنیم و اگر خلاءهای قانونی فرهنگی هم در ورزش بانوان وجود دارد،‌ آن ها را شناسایی و برای رفعشان کوشا باشیم تا در محیط فرهنگی و ارزشی مناسب به ورزش همگانی و قهرمانی بپردازیم.

شهریان در پاسخ به این که آیا نواب رییسان فدراسیون‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرند و تکلیف فدراسیون پینگ‌پنگ که چندین ماه است بدون نایب رییس بانوان به سر می‌برد چه می شود، گفت: عملکرد بانوان را در فدراسیون ها مورد بررسی قرار می دهیم و من به عنوان کارشناس ورزشی می‌خواهم که گام‌های موثری برای بانوان بردارم. در این راستا نیازمند همکاری مسئولان بانوان استان‌ها هستم که همگام با اهداف وزارت ورزش گام بردارند. خوشبختانه دیدگاه ورزیر ورزش به ورزش بانوان بسیار ویژه است و بر لزوم اهمیت به این بخش تاکید دارند، ما مسوولان ورزش باید کمک کنیم که بیشتر به نیازهای جامعه رسیدگی شود تا شاهد جذب روز افزون مخاطبان به ورزش باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016