دوشنبه 9 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حال مايکل شوماخر پر افتخارترين راننده فرمول يک "بسيار وخيم" است

بی بی سی ـ پزشکان بيمارستانی در شهر گرونوبل فرانسه که مايکل شوماخر قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول در آن بستری است حال اين راننده ۴۴ ساله آلمانی را بسيار وخيم اعلام کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها هواداران آقای شوماخر بيرون بيمارستان تجمع کرده‌اند.

در کنفرانس خبری که دقايقی پيش در بيمارستان برگزار شد پروفسور ژان فرانسوا پاين متخصص ارشد بيهوشی گفت شوماخر بدون اتلاف وقت به بيمارستان منتقل شده و در حال حاضر در کماست و نمی توان گفت چه زمانی از کما خارج می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پروفسور پاين تاکيد کرده هر کاری برای نجات جان اسطوره فرمول يک انجام خواهد شد اما به گفته متخصصان او با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر شوماخر بصورت عمدی در کما نگهداشته خواهد شد تا از هر تحريک اضافه به مغزش جلوگيری شود.

به گفته متخصصان آسيب به سمت راست سر او وارد شده و با اينکه کلاه ايمنی از شدت ضربه کاسته اما با اين حال ضربه بسيار شديدی به سر او وارد شده است.

مايکل شوماخر ديروز صبح يکشنبه (هشتم دی) در کوههای آلپ فرانسه با پسرش مشغول اسکی بود که سقوط کرد و سرش به صخره‌ای اصابت کرد.

گفته می‌شود زمانی که هلی‌کوپتر برای انتقال شوماخر به محل حادثه رسيد او بهوش بوده اما در زمان ورود به بيمارستان به کما رفت.

گزارش‌های اوليه حاکی از اين بود که آسيب وارده جدی نيست و اسطوره فرمول يک بعد از حادثه راه رفته هر چند که به نظر می رسيده اندکی می‌لرزد.

بنا بر بيانيه بيمارستان، شوماخر هنگام پذيرش در بيمارستان دچار "ضربه مغزی شديد" شده بود و نياز به جراحی فوری داشت و هم‌اکنون حال او "وخيم" است.

مقامات بيمارستان از انتشار جزئيات بيشتر خودداری کردند و گفتند در بيانيه بعدی در روز دوشنبه اطلاعات بيشتری را منتشر خواهند کرد.

به گفته متخصصان به احتمال زياد جراحی برای کاهش فشار جمجمه بعلت خونريزی و همچنين التهاب و تورم بافت مغز بر اثر ضربه صورت گرفته است.

شوماخر که سال گذشته از فرمول يک برای دومين بار خداحافظی کرد پنج روز ديگر ۴۵ ساله می‌شد.

او در ۱۹ سال دوران حرفه‌اش در فرمول يک برنده ۹۱ مسابقه شد و هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ايستاد و از اين رو پر افتخارترين راننده فرمول يک تاريخ به شمار می‌رود.

اين هفت قهرمانی دو بار با تيم بنتون (۱۹۹۵ و ۱۹۹۴) و پنج بار متوالی با تيم فراری (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) بود.

شوماخر پس از اينکه در سال ۲۰۰۶ در رقابتهای فرمول يک دوم شد اعلام بازنشستگی کرد.

پس از آن او در يک حادثه موتورسواری در اسپانيا بشدت آسيب ديد اما بهبود يافت و در سال ۲۰۱۰ با تيم مرسدس دوباره به پيست مسابقات برگشت، هر چند موفقيت چندانی کسب نکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016