سه شنبه 17 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از قلیان کشیدن ملی‌پوشان تا هنگ کردن کامپیوتر جلالی در ۹۰

برنامه «90» این هفته‌ شاهد رخ دادن اتفاقات جالبی بود. از بحث قلیان کشیدن چند بازیکن تیم ملی زیر 22 سال تا موشکافی در صحبت‌های اخیر امیر عابدینی مبنی بر گرفتن رشوه‌ای یک و نیم میلیاردی و آوردن یک تیم به لیگ برتر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای برنامه «90» این هفته‌ علیرضا منصوریان روی خط آمد و درباره جدایی‌اش از تیم ملی زیر 22 سال صحبت کرد. او گفت: من باید در شرایطی مقابل مربیان لیگ قرار می‌گرفتم که کارلوس کی‌روش به هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نمی‌کرد و تاکید دارد که بازی‌های لیگ زود تمام شود. در جلسه‌ای که با کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون داشتم، آنها گفتند که امسال تیم ملی زیر22 سال اولویت چهارم ماست و من هم به کفاشیان خیلی دوستانه گفتم که حال که قرار است ما اولویت چهارم باشیم بهتر است من نباشم.

او درباره بی برنامگی‌هایی که به وجود آمد و تیم ملی زیر 22 کره جنوبی مجبور شد با گهر دورود بازی کند، گفت: من از مربی آنها عذرخواهی کردم. در پایان بازی دوستانه اول از او خداحافظی کردم و گفتم که امکان دارد بازی بعد ما مقابل شما نباشیم. سرمربی کره شوکه شده بود. در واقع این کار بی‌احترامی به آنها بود.

منصوریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش از توصیه‌هایی که به پیام صادقیان انجام داده، گفت: من به این بازیکن گفتم که چنین مشکلاتی را داری و بعد از پخش برنامه شما در هفته‌ گذشته با او صحبت کردم. البته در یک هفته‌ گذشته هجمه‌ای علیه او به وجود آمد، اما کسی نباید به این بچه حمله کند. او سرمایه تیم ملی است و فقط بیست و یک و نیم سال دارد.

اما بحث جالب از آنجا شروع شد که فردوسی‌پور با استناد به صحبت یکی از مسئولان هتل محل اقامت تیم ملی زیر 22 سال در کیش به مساله قلیان کشیدن چند بازیکن این تیم اشاره کرد. منصوریان در واکنش به این موضوع گفت: اصلا چنین مساله‌ای نبوده است. ما در آنجا عین یک خانواده بودیم. وظیفه ما است که مراقب بازیکنان باشیم. من همیشه به بازیکنان گفته‌ام که آرم جمهوری اسلامی روی پیراهنتان است.

پس از این، قاسمی مسئول رستوران هتل محل اقامت تیم ملی روی خط آمد و گفت: معمولا از ساعت یازده به بعد هفت- هشت بازیکن به همراه پزشک و آنالیزور تیم درخواست قلیان می‌کردند. آنها حتی قبض این گروه را پرداخت نکرده‌اند. من می‌توانم عکس‌های مربوط به این مساله را برای برنامه شما ایمیل کنم.

سرمربی سابق تیم زیر 22 سال که بار اول این موضوع را انکار کرده بود و در واکنش به صحبت‌های قاسمی گفته بود بعید می‌دانم پزشک ما چنین کاری را کرده باشد، چرا که او خودش افسر مبارزه با دوپینگ است، پس از دقایقی با برنامه تماس گرفت و گفت: من تحقیق کرده‌ام . متاسفانه در گروه ما سه، چهار نفر از بیرون آمده بودند. خطا از سوی یکی، دو نفر صورت گرفته است. من نمی‌خواهم انکار کنم. باید قبول کنیم که مدیریت بیشتری باید صورت می‌گرفت. من عذرخواهی می‌کنم. در کادر هم یکی، دو نفر بوده‌اند که من آنها را از خودمان جدا می‌کنم.

این اتفاق در حالی افتاد که در اواخر برنامه فردوسی‌پور اعلام کرد یکی، دو نفر با این مسئول هتل تماس گرفته‌اند و یک و نیم میلیون تومانی که بابت آن قبض‌ها بدهی وجود داشت را فورا به حسابش ریخته‌اند تا مبادا عکس‌ها را برای «90» بفرستد.

بررسی مسائل اخیر مربوط به باشگاه استقلال بحث بعدی برنامه بود که فتح‌الله‌زاده روی خط آمد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رفتن پژمان منتظری ، گفت: من هفت‌ - هشت سال پیش که به فوتبال برگشتم به همراه مدیران دیگر گله داشتیم که پیشنهاد بالای سایر تیم‌ها به بازیکنان ما باعث به وجود آمدن بی‌نظمی در فوتبال ما می‌شود. در آن زمان مسئولان را متقاعد کردیم که کف قرارداد سه ساله باشد، اما متاسفانه الان دوباره به نقطه اول بازگشته‌ایم. این قراردادهای یک ساله مشکلاتی را برای باشگاه و بازیکن ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: ابتدای فصل منتظری به من گفت که از یک تیم چینی پیشنهاد دارد. پیشنهادش دو میلیون و 200 هزار دلار بود. من به او گفتم که به راحتی نمی‌توانیم تو را از دست بدهیم. منتظری گفت "من بیشتر از نیم فصل نمی‌توانم در استقلال بمانم." من هم به او قول دادم که در نیم فصل برود، اما به صورت کتبی در قراردادش چیزی قید نشد. منتظری به همان حرف شفاهی ما اطمینان کرد و نامه‌ای هم از ما نگرفت. من اخلاقا قول داده بودم و نخواستم آن را زیر پا بگذارم. تنها گله‌ای که از منتظری داشتم این بود که اگر 10 روز پیش به من می‌گفت می‌خواهد برود یک مدافع جای او می‌گرفتیم.

فتح‌الله‌زاده درباره این که استقلال چقدر به منتظری پول داده گفت: ما برای لیگ قهرمانان آسیا یک اسپانسر 600 میلیون تومانی گرفته بودیم. ابتدا به نکونام گفتیم که پولی که این اسپانسر به ما می‌دهد برای شما باشد، اما نکونام قبول نکرد و گفت "شش ماه بعد پول به درد من نمی‌خورد." بعد از آن ما این پیشنهاد را به منتظری دادیم و او قبول کرد. یک آپارتمان 220 میلیونی هم داشتیم که نصف پولش را به منتظری دادیم و در واقع او با حساب پولی که بعدا از اسپانسر باشگاه می‌گیرد 720 میلیون از ما گرفته و هیچ طلبی از ما نداشت.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه درباره آخرین وضعیت جواد نکونام صحبت کرد و گفت: نکونام به دفتر من آمد و گفت "یکی ، دو پیشنهاد دارم و می‌خواهم بروم." به او گفتم اول باید با قلعه‌نویی صحبت کنیم بعد همه چیز مشخص شود . تا الان هم با او تسویه حساب نکرده‌ایم و رضایت‌نامه‌اش را هم نداده‌ایم. من تمام تلاشم را می‌کنم که او در استقلال بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این لحظه و تا فاصله‌ای که عوامل برنامه قصد داشتند با جواد نکونام ارتباط تلفنی برقرار کنند، فتح‌الله‌زاده از فردوسی‌پور پرسید در نظر سنجی که گذاشته‌اید به کدام گزینه رای می‌دهید؟ و مجری «90» هم گفت : من مسی را بیشتر دوست دارم، اما امسال رونالدو بهتر بود.

در ادامه هافبک استقلال روی خط آمد و با گلایه از مسئولان این باشگاه نسبت به جدایی‌اش از این تیم مسائلی را مطرح کرد که صحبت‌های کامل نکونام را می‌توانید در اینجا بخوانید.

بخش پایانی برنامه «90» درباره رسیدگی به اظهارات عابدینی درباره دو مسئول سازمان لیگ و هم‌چنین یک سرپرست پیشین تیم ملی بود که ابتدا کلیپی در برنامه پخش شد. گزیده‌ای از مهم‌ترین صحبت‌های این کلیپ بدین شرح است:

علیپور:

در آن جلسه آقای ابراهیمی به عابدینی پیشنهادی داد و روی یک کاغذ A5 یادداشتی نوشت . ابراهیمی در آنجا گفت که من با یک و نیم میلیارد تیم شما را به لیگ برتر می‌آورم. عابدینی کاغذ را در جیبش گذاشت. این مساله متعلق به سال 89 است.

عزیز محمدی:

زمانی که فصل بعد از آن داماش به لیگ برتر آمد، همان آقای ابراهیمی سرپرست این تیم شد.

عابدینی:

آقایان البرت و صدیقی با حضور در اتاق به من گفتند که می‌توانیم تیم شما را در لیگ حفظ کنیم.

بهروان:

ما نظارت بازی‌ها را بین افراد مختلف به تعداد مساوی تقسیم ‌کرده‌ایم. من در مدتی که با البرت و صدیقی کار کرده‌ام جز صداقت و راستی چیزی از آنها ندیده‌ام. اگر سندی از این دو نفر دارید بیاورید و ثابت کنید.

در ادامه احمد ابراهیمی، سرپرست سابق تیم‌های ملی و داماش و نفت تهران و امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش روی خط آمدند که منتخبی از مهم‌ترین صحبت‌های آنها را در زیر می‌خوانید:

ابراهیمی:

آقای عابدینی ادعای واهی کرده و من گفتم اگر از آن جلسه مستندی دارید بیاورید و پخش کنید. نکته دیگر که من مستنداتی دارم در رابطه با ادعایی که او مطرح کرده و به برنامه شما می‌دهم تا آن را برای مردم پخش کنید و سوم این که من به خاطر ادعایی که عابدینی کرده از او شکایت دارم. هم به مراجع قضایی و هم به فدراسیون فوتبال. صحبتی که من در آن جلسه به عابدینی کردم این بود که شما با مدیریت قوی خودتان می‌توانید با یک و نیم میلیارد تیم را ببندید و به لیگ برتر بیاید.

عابدینی:

نمی‌دانم آقای ابراهیمی چه مدارکی دارد. من حتی در این مدت اسم او را هم نیاوردم و سعی کردم که از او مراقبت کنم. شما همین امشب اتفاقات برنامه‌ «90» را مرور کنید. حواشی که مطرح شد بیانگر این است که ما در فوتبال دچار مشکل هستیم. من اگر می خواستم این بحث را رسانه‌ای کنم همان دو سال پیش می‌گفتم. صحبت من این است که در یکی، دو ماه گذشته جریان‌هایی علیه من به پا خواسته‌اند و زمانی که من در یکی، دو مساله بودجه فدراسیون و موضوع آقای کسرایی حرف‌هایی زدم حالا واکنش‌ها دارد مشخص می‌شود. من هفته‌ قبل گفتم که برخی از مسائل مهم مربوط به فدراسیون وجود دارد که بررسی آنها را به خودشان واگذار می‌کنم. اما حالا می‌گویند از امیر عابدینی فیلم دارند. خب رو کنید. این کارها دیگر فرافکنی است. من چند بار به نبی تذکر داده‌ام و دوست دارم از آقای ابراهیمی حفاظت کنم. آن هم به خاطر احترامی که برای خانواده‌اش قائل هستم نه عملکردش. موضوع آقای ابراهیم به دو سال پیش بر می‌گردد. احساس من این است که او چون در نفت بود اتفاقاتی برایش افتاده که در آن جلسه آمد و این گونه صحبت کرد. من با ابراهیمی در پرسپولیس همکار بودیم. او امین مالی من بود و مشکلی با او نداشتیم، اما چون بحث مسائل خارج از فوتبال به وجود آمد من حساس شدم.

ابراهیمی:

من سال‌هاست که عابدینی را می‌شناسم. او یکی از بهترین مدیران فوتبال ماست. همه ما شاگردان او هستیم، اما حرف من فقط این بود که شما مدیر قدرتمندی هستید و با یک و نیم میلیارد می‌توانید تیم را ببندید و به لیگ برتر بیاورید. من هم سرپرست شما می شوم.

عابدینی:

آقای بهروان که دارد دفاع می‌کند شاهد خیلی از مسائل بوده است. به جمله‌ای که ابراهیمی گفت دقت کنید، من 30 سال با او کار کرده‌ام ، اما وقتی به تیم دیگری رفت بلافاصله پیش من آمد و چنین پیشنهادی می‌دهد. من شک کردم که چه اتفاقی افتاده است. هر چند ما بدون ابراهیمی به لیگ برتر صعود کردیم. آن هم با هفت امتیاز اختلاف. مفهوم این امر این است که می‌شود سالم به لیگ برتر صعود کرد. آقای فردوسی‌پور! در یک و نیم ماه گذشته اتفاقاتی افتاده و جریان سازی به وجود آمده که در نهایت به احمد ابراهیمی منتج نمی‌شود و من تمام حرفم این است که این مسائل را پیگیری کنید.

در پایان برنامه فردوسی‌پور قصد داشت با یکی از مسئولان باشگاه تراکتورسازی درباره ابقای مجید جلالی صحبت کند ، اما نه زینی زاده، نه دلفکار و نه جلالی تلفن خود را جواب نمی دادند و مجری «90» در این لحظه گفت: فکر می‌کنم که کامپیوتر خود مجید جلالی هم به خاطر این اتفاقات کاملا هنگ کرده است.

نظرسنجی این هفته‌ «90» درباره بهترین بازیکن جهان در سال 2013 بود که فوتبال دوستان ایرانی رونالدو را با رای 53 درصدی خود بهترین بازیکن جهان در این سال دانستند. لیونل مسی با 38 درصد و فرانک ریبری با 9 درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016