یکشنبه 18 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق ضمنی برای حضور زیدان در ایران حاصل شد

به گزارش ایرنا،«لوتهار ماتیوس»بازیکن سرشناس وسابق تیم ملی فوتبال آلمان که ازتحلیلگران برجسته فوتبال در رسانه ها به شمار می آید،اواخرهفته گذشته به ایران آمد و در برنامه تلویزیونی پنجشنبه شب ورزش از نگاه دو با موضوع جام جهانی 2014 برزیل شرکت کرد.

حضور یک فوتبالیست مطرح جهان در کشورمان این باراز این جهت تازگی داشت که نه به درخواست یک باشگاه یا فدراسیون بلکه به دعوت برنامه سازان یک رسانه صورت گرفت و این موضوع به نوعی اهمیت فعالیت و رقابت رسانه ای و شکل گیری فضای جدیدی را نشان می دهد که انتظار می رود این اقدام پیشروانه در برنامه های ورزشی به سایر بخش ها از جمله سیاسی و فرهنگی و اقتصادی هم در تلویزیون کشیده شود و مخاطبین از نظرات برترین کارشناسان حوزه های مختلف استفاده کنند.

علی دایی آقای گل فوتبال ملی جهان و سرمربی تیم پرسپولیس تهران نیز که مدتی همبازی ماتیوس درتیم بایرن مونیخ آلمان بودپنجشنبه شب درکنار کاپیتان اسبق تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ حضور داشت و با چهره ای خندان و متفاوت ازآنچه که از وی کمتردررسانه هامشاهده شده بود به پرسش ها پاسخ داد.

برنامه سازان ورزش از نگاه دو پس از حضور موفق و تاثیرگذار «لوتهارماتیوس» در برنامه خود، اکنون به دنبال دعوت از «زین الدین زیدان» ستاره سابق فرانسوی و مسلمان فوتبال جهان هستند.

تهیه کننده ورزش از نگاه دو در باره نتایج نظرسنجی این برنامه و خواست مردم برای دعوت از زین الدین زیدان گفت: پیش بینی می کردیم که زیدان ستاره مسلمان فوتبال جهان بیشترین رای را بیاورد؛ همانگونه که محمدعلی کلی ستاره سابق و مسلمان بوکس جهان از محبوبیت خاصی بین مردم کشورمان برخوردار است.

ابوالفضل اکبری در گفت و گو با ایرنا افزود: رقم قرارداد حضور زیدان در تهران به وی اعلام و آمادگی ضمنی ستاره سابق فوتبال جهان حاصل شده است؛ تنها دغدغه زیدان برای حضور در ایران محدودیت زمان است، چرا که وی مربیگری رئال مادرید را برعهده دارد.

ستاره بزرگ تنیس جهان به ایران می آید

تهیه کننده برنامه تلویزیونی خاطرنشان کرد:علاوه بردعوت ازچهرهای سرشناس فوتبال، در تلاش هستیم تا به درخواست حامیان مالی، یکی از ستاره های بزرگ تنیس جهان را نیز برای حضور در برنامه ورزش از نگاه دو به تهران بیاوریم.

وی گفت: پیام دکتر حسن روحانی به جهانیان پس از اینکه با رای ملت به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد و همچنین مذاکرات هسته ای دکتر ظریف وزیر امور خارجه نگاه دنیا را به ایران تغییر داده و ما هم از این دیپلماسی انگیزه گرفته و تلاش کردیم در رسانه از آن تاسی بگیریم.

اکبری افزود: همچنین با خودمان این پرسش را مطرح کردیم که چرا شبکه های تلویزیونی عربی باید از چهره هایی مانند فیگو، رونالدو و مسی دعوت کنند و ما که توانمندی فراوانی داریم نتوانیم!؟ بیاییم برای نخستین بار در تلویزیون برنامه های جام جهانی را 5ماه پیش از آغاز این رقابت ها آغاز وازاین طریق به فدراسیون فوتبال کمک کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس از بین حدود 10 تا 15 پیشنهاد مطرح شده با لوتهار ماتیوس به توافق رسیدیم و همه چیز را دو هفته پیش از ورودش به ایران با وی هماهنگ کردیم.

ماتیوس تمایل دارد در طول جام جهانی کنار ما باشد

تهیه کننده برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو گفت:بسیار خوشحالیم که ماتیوس هنگام ترک کشورمان اعلام کرد که ایران دارای مردمی بسیار خونگرم و صمیمی است و تمایل دارد در طول جام جهانی 2014 برزیل نیز در کنار ما باشد.

وی افزود: بدون شک ماتیوس در بازگشت به کشورش تصویر ذهنی خوبی از ایران را در رسانه های مختلف اعلام می کند و این موضوع سبب شناخت بیشتر مردم جهان از فرهنگ والای مردم کشورمان می شود. حضور ماتیوس همچنین سبب کنار رفتن کسادی فوتبال شد.

وی ادامه داد: وقتی شبکه های عربی با صرف هزینه های زیاد لباس عربی بر تن مارادونا می کنند ما هم کارمان را در دولت تدبیر و امید با حامیان مالی که در اختیار داریم ادامه دهیم، چرا که بازیکنان مطرح جهان با توجه به شهرتی که دارند می توانند با حضور در ایران و آشنایی با فرهنگ و منش مردم کشورمان، سفیران خوبی برای ایران باشند.

اکبری بابیان اینکه پیش از حضور ماتیوس در ایران و در زمان برگزاری جام جهانی آفریقای جنوبی جوجینهو برزیلی برای دو هفته در تهران میهمان ما بود، افزود: مهرداد اسکویی مجری و گزارشگر باسابقه رادیو نیز با بیان خاطره ای از دوران حضور بکن بائر در شبکه ZDF آلمان یک روز پس از تصمیم تهیه کننده برنامه ای در این کشور، در ایده دعوت از ماتیوس نقش داشت.

وی ادامه داد: شرایط و دیپلماسی ایران پس از تنفیذ حکم رییس جمهوری دکتر حسن روحانی توسط مقام معظم رهبری تغییر و انگیزه ها را برای انجام چنین اقداماتی مضاعف کرده است.

وی اضافه کرد:ازطریق چند مدیر برنامه مذاکره های مختلفی باچهره های مطرح فوتبال جهان ازجمله رونالدو و کارلوس برزیلی، کرسپو آرژانتینی، کانو نیجریه ای، حسن صالح حمیدزیچ بوسنیایی وهمچنین والدیر ویرا برزیلی که تیم ملی فوتبال ایران را در استرالیا به جام جهانی رساند انجام دادیم و در نهایت با ماتیوس به توافق رسیدیم و همه چیز با هماهنگی وی برنامه ریزی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دعوت از علی دایی خواست ماتیوس بود

تهیه کننده برنامه تلویزونی گفت: برای حضور یک چهره ایرانی در کنار ماتیوس دربرنامه ورزش از نگاه دو نفراتی ازجمله علی کریمی، علی دایی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا و محمد خاکپور را پیشنهاد دادیم که با توجه به دوستی که ماتیوس با علی دایی داشت به خواسته وی احترام گذاشتیم و از دایی برای حضور در برنامه دعوت کردیم.

اکبری افزود: هر چند ماتیوس چهره ای بسیار مطرح در فوتبال جهان است اما ما هم علی دایی آقای گل فوتبال ملی را داریم که از افتخارات کشورمان محسوب می شود و در طول برنامه هم سعی کردیم احترام و شأن دایی به خوبی حفظ شود.

وی که تهیه کنندگی برنامه ورزش از دو را از 25 مهر سالجاری برعهده گرفته است، گفت: دایی در برنامه ورزش از نگاه دو نشان داد که اگر مشکلی برای وی درست نکننداونیز واکنشی نشان نمی دهدوچهره ای دوست داشتی دارد.

اکبری با بیان اینکه پخش برنامه خوب، ازنظر مالی نیز سودآور خواهد بود، افزود: دعوت لوتهار ماتیوس برای شرکت در برنامه ورزش از نگاه دو با تمام هزینه هایی که صرف شد سودآور بود و منابع مالی زیادی را به سازمان صدا و سیما سرازیر کرد.

وی توضیحی درباره مبلغ پرداختی به ماتیوس نداد و گفت: کسی از رقم قرارداد و توافق دوطرفه مطلع نیست، اما به طور حتم اگر کار خوبی صورت گیرد چندین برابر هزینه های صرف شده، سود مالی به دنبال خواهد داشت.

دکتر روحانی نشان داد کارهای بزرگ، شدنی است

تهیه کننده برنامه تلویزونی با بیان اینکه در کشورمان مشکل ایده داریم، گفت: وقتی دولت دکتر روحانی موفق شد با اعتماد مردم ، تورم را کاهش دهد پس می توانید با ایده های مناسب کارهای بزرگی انجام دهیم و به موفقیت برسیم.

اکبری درپاسخ به این پرسش که چرا موضوع نظرسنجی برنامه ورزش از نگاه دو در طول این برنامه تکرار نشد، گفت: برنامه ورزش از نگاه دو بر اساس پیامک تعریف نشده و از نظر ساختار و محتوا با دیگر برنامه ها مانند 90 تفاوت دارد. در مجموع طی برنامه یکبار سووال نظرسنجی را پخش می کنیم که حتی در برنامه ای که ماتیوس میهمان مابود به دلیل فشردگی زمان، موضوع نظرسنجی یکبار هم پخش نشد.

وی با بیان اینکه نمی خواهم قیاسی بین ورزش از نگاه دو و سایر برنامه های تلویزیونی باشد، گفت:کارکرد برنامه ما با دیگر برنامه هااز جمله 90 تفاوت دارد و از نظر محتوا و شکل با هیچیک از برنامه های صدا و سیما شباهت ندارد.

اکبری افزود: تاکنون حدود 90 درصد برنامه های ورزش از نگاه دو به رشته های غیرفوتبالی اختصاص داشته و فقط در زمانی که ضرورت پرداختن به موضوع مهم فوتبالی از جمله خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس حس شد به رشته فوتبال پرداخته ایم.

تهیه کننده برنامه ورزش از نگاه دو تاکید کرد: ما نمی خواهیم هیچ شباهتی با برنامه های دیگرداشته باشیم، چرا که هر برنامه کارکرد و مخاطب خاص خودش را دارد.

وی بابیان اینکه ورزش از نگاه دو قدیمی ترین برنامه ورزشی صدا و سیما است، درپاسخ به این پرسش که برخی برنامه های دیگر دراین خصوص مدعی هستند گفت: ما نمی توانیم تاریخ را تحریف کنیم و افرادی که این ادعا را دارند بهتر است به سابقه برنامه ورزش از نگاه دو رجوع کنند.

اکبری با قدردانی از کمک های وزارت امور خارجه برای حضور «لوتهارماتیوس» گفت: نوع دیپلماسی دکتر ظریف وزیر امورخارجه باید در سایر حوزه ها از جمله وزارت ورزش و جوانان نیز الگوبرداری شود.

وی تاکیدکرد:اگر هزینه حضوریک تیم ورزشی مطرح درایران زیاد است می توانیم بادعوت ازچهرهای سرشناس ورزش، چهره واقعی کشورمان رابه جهانیان نشان دهیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016