دوشنبه 11 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ليگ قهرمانان اروپا: منچستر يونايتد – بايرن مونيخ؛ نوستالژيک تمام

فرارو – در مهمترين ديدار مرحله رفت يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا تيم های من يونايتد و بايرن مونيخ در الدترافورد با هم ديدار می کنند.

به گزارش سرويس ورزشی فرارو، مرحله رفت يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه با انجام دو ديدار پيگری می شود؛ يونايتد در انگلستان ميزبان بايرن مونيخ است و تيم های اتلتيکو و بارسلونا هم در اسپانيا با هم مصاف می دهند.

يونايتدها در شرايطی ميزبان مدافع عنوان قهرمانی، بايرن مونيخ هستند که روزگار چندان خوشی ندارند؛ انها در ليگ برتر انگليس تبديل به تيمی متوسط شده اند و شانس قهرمانی که هيچ، برای گرفتن سهميه ليگ قهرمانان اروپا در فصل بعد هم با اما و اگرهای زيادی مواجه هستند. تنها شانسی که برای شاگردان ديويد مويس در اين فصل مانده تا قهرمان شوند همين ليگ قهرمانان اروپا است که آن هم بايد در يک چهارم نهايی مصاف دشواری با بايرن مونيخ داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ديدار نوستالژيک ناخداگاه تداعی کننده ديدار اين دو تيم در فينال جام اروپا در سال ۹۹ است؛ جايی که بايرنی ها تا دقيقه نود برنده بازی بودند ولی در نهايت منچستر يونايتد دو بر يک برنده بازی شد و الکس فرگوسن و تيمش کاری رويايی را عملی کردند. در واقع شياطين سرخ درست در چند دقيقه جام قهرمانی را از دستان باواريايی ها ربودند.

با اين حال اين تيم بايرن مونيخ در حال حاضر مربی ای به نام پپ گوارديولا دارد که امار فوق العاده ای برابر من يونايتد دارد؛ پپ دوباری که با بارسا به فينال ليگ قهرمانان اروپا رسيد و برابر منچستر يونايتد بازی کرد توانست رقيب انگليسی اش را شکست دهد.

بايرنی ها البته پيش از اين ۴ بار به الدترافورد سفر کرده اند که يک شکست و يک برد در کارنامه ثبت کرده اند. شاگردان گوارديولا که در اين فصل رکوردهای زيادی را جابجا کرده اند روحيه مضاعفی هم برای اين بازی دارند؛ آنها چند هفته مانده به پايان بوندس ليگا بر جام قهرمانی بوسه زده اند در شرايطی که رقيبشان در ميانه های جدول دست و پا می زند.

بايرنی ها که ۵ بار سابقه قهرمانی در اروپا را دارند تلاش می کنند تا بردن منچستر يونايتد برای سومين بار پی در پی حضور در نيمه نهايی اين رقابت ها را تجربه کنند. اين در شرايطی است که شياطين سرخ که سه قهرمانی در اروپا دارند آخرين بار در سال ۲۰۱۱ توانسته به نيمه نهايی صعود کند. منچستر يونايتد تا به اين جا ۱۷ بار در يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان حضور داشته که ۱۲ پيروزی و ۵ شکست داشته است. اين در شرايطی است که بايرنی ها ۱۵ بار در اين مرحله پيروز شده اند و ۹ بار هم تن به شکست داده اند.

نکته قابل توجه اينکه منچستری با ۴ پيروزی از ۶ پيروزی ممکن در ديدارهای خانگی اش در ليگ قهرمانان اروپا رکورد خوبی از فصل ۲۰۰۸ – ۲۰۰۷ از خود به جا گذاشته و معدود کار مثبتی است که مويس با اين يونايتد انجام داده است. اين در حالی است که بايرنی ها هم ۷ پيروزی پی در پی خارج از خانه در اين بازی ها دارند که کار را دشوارتر از چيزی که بايد، می کند.

در ديگر بازی اين مرحله هم تيم های اتلتيکو و بارسلونا برابر هم به ميدان می روند تا پنجاهمين تقال اسپانيايی ها در اين بازی ها را رقم بزنند. اين دو تيم در شرايطی برابر يکديگر بازی می کنند که بارسايی ها می خواهند برای هفتمين بار پياپی به نيمه نهايی برسند. اين در حالی است که آخرين باری که اتلتيکو به نيمه نهايی رسيده سال ۱۹۷۴ بوده و در کل هم بعد از سال ۹۷ يکبار ديگر فرصت حضور در اين مرحله از رقابت ها را به دست آورده است.

جدال اتلتيکو و بارسا در شرايطی رقم می خورد که اين دو تيم در لاليگا هم پشت سر هم ايستاده اند و برای قهرمانی در لاليگا هم رقابت فشرده ای با يکديگر دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016