یکشنبه 2 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پایان طلسم ۳۳ ماهه با پیروزی پرسپولیس بر استقلال

پرسپوليس در دربی ۷۹ تهران از شکست پيروزی ساخت. محمد نوری و اميد عاليشاه با گل‌های خود سرخ‌پوشان پايتخت را در نبرد سنتی با آبی‌ها برنده از ميدان بيرون فرستادند.

به گزارش ايسنا، پرسپوليس تهران آخرين بازی نيم فصل نخست ليگ برتر چهاردهم را با برد ۲ بر يک برابر استقلال به پايان رساند. اين برد در حالی برای سرخ‌پوشان رقم خورد که آن‌ها در نيمه نخست با گل سجاد شهباززاده بازنده به رختکن رفته بودند. اما گل‌های محمد نوری و اميد عاليشاه شاگردان حميد درخشان را با برد به تعطيلات نيم‌فصل فرستاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته جالب اين مسابقه کارت قرمزی بود که اميد عاليشاه پس از گلزنی از تورج حق‌وردی داور بازی دريافت کرد. گلزن پرسپوليس که تنها چند دقيقه قبل به دليل برخورد با فخرالدينی از داور کارت زرد دريافت کرده بود، پس از گلزنی پيراهنش را درآورد تا با کارت زرد دوم از بازی اخراج شده و پرسپوليس ۶ دقيقه پايانی بازی را همراه با ۶ دقيقه وقت تلف شده ۱۰ نفره بازی کند.

به اين ترتيب داربی پس از ۳۳ ماه يا به عبارت ديگر ۴ بازی شاهد گل و برتری يکی از دو تيم بود.

نيمه نخست:

در ابتدای اين نيمه استقلال بازی به مراتب بهتری را ارائه داد و شايد اگر شاگران قلعه‌نويی کمی خوش‌شانس بودند، در همان ابتدای کار به گل می رسيدند اما شانس با آنها يار نبود و در ادامه پرسپوليسی‌ها موفق شدند تا بازی را به تعادل بکشانند.

در نيمه نخست اين ديدار در مجموع بازی به صورت متعادل ارائه شد. اولين فرصت اين ديدار را برای استقلال هاشم بيگ‌زاده در دقيقه ۲۰ به دست آورد که شوت سنگين او با اختلافی اندک با دروازه پرسپوليس راهی اوت شد. اولين فرصت پرسپوليس را هم محمد نوری در دقيقه ۳۲ با يک ضربه ايستگاهی به دست آورد و تلاش کرد با ضربه‌ای دروازه استقلال را باز کند اما شوت او آن قدر با دروازه استقلال فاصله داشت که ضربه او چندان خطرناک نباشد.

با اين همه استقلالی ها در دقيقه ۳۵ اين ديدار فرصت بسيار خوبی را روی اشتباه حقيقی به دست آوردند که شهباززاده به دليل تعلل بی‌دليل به راحتی توپ را از دست دهد و امير قلعه‌نويی در واکنش به اين اشتباه با تاسف سرش را تکان داد.

تک گل اين نيمه هم در دقيقه ۴۴ به ثمر رسيد. سجاد شهباززاده در غفلت مدافعان پرسپوليس روی ارسال خوب حيدری با نوک پا ضربه‌ای به توپ زد که منجر به تک گل اين نيمه شد.

نيمه دوم:

در نيمه دوم اين ديدار پرسپوليس برای به تساوی کشاندن کار به جلو آمد و در همان نخستين دقيقه نيمه دوم ضربه سر بنگر می‌توانست به گل تبديل شود که واکنش ديدنی فروزان مانع از گلزنی پرسپوليسی‌ها شد. در ادامه اين ديدار در دقيق ۵۳ بيگ‌زاده که يکی از بدترين نمايش‌هايش را برای استقلال ارائه می‌داد در موقعيتی تک به تک با نيلسون قرار گرفت که به راحتی اين توپ را از دست داد؛ توپی که خيلی راحت می‌توانست آبی‌پوشان را دو بر صفر جلو بيندازد.

در ادامه اين ديدار شوت سنگين آندو تيموريان در دقيقه ۵۶ با اختلافی ناچيز راهی اوت شد.

در دقيقه ۶۴ اين ديدار هم ارسال يک ضربه ايستگاهی برای بنگر با ضربه سر خوب او همراه شد که با بدشانسی راهی به دروازه استقلال پيدا نکرد. تنها دو دقيقه از اين فرصت گذشته بود که استقلالی‌ها در مقام پاسخگويی به اين حمله برآمدند و برهانی در موقعيتی مناسب پس از جا گذاشتن بنگر به سمت دروازه پرسپوليس شوتزنی کرد که ضربه او چندان قدرتمند نبود و به راحتی در آغوش نيلسون قرار گرفت.

در دقيقه ۷۲ اين ديدار شوت برگردان زيبای طارمی به تيرک دروازه خورد و تنها دو دقيقه بعد بود که ارسال يک توپ از جناح راست استقلال با ضربه سر خوب طارمی همراه شد و محمد نوری در دقيقه ۷۴ بازی را با يک ضربه خوب به تساوی کشاند.

در ادامه اين ديدار هم استقلال و هم پرسپوليس فرصت های خوبی را به دست آوردند و در دقيقه ۸۱ بود که پرسپوليس گل دوم را هم به ثمر رساند. ارسال يک توپ از جناح چپ استقلال با ضربه سر عاليشاه همراه شد و استقلال بازی برده را با حساب دو بر يک باخت.

پس از دريافت گل دوم شاگردان قلعه نويی به حملات پردامنه‌ای دست زدند و ضربه اميرحسين صادقی در دقيقه ۸۵ می‌توانست کار را به تساوی بکشاند اما توپ او به تيرک خورد و در دقيقه ۸۸ همين بازيکن يک گل به پرسپوليس زد که داوران اين بازی آن را آفسايد اعلام کردند.

در دقايق پايانی اين ديدار تلاش شاگردان قلعه‌نويی برای به تساوی کشاندن بازی به نتيجه‌ای نرسيد و با اين که پرسپوليس در ۸ دقيقه پايانی ۱۰ نفره بود، اين شاگردان حميد درخشان بودند که سه امتياز حساس اين بازی را به حساب خود واريز کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016