دوشنبه 1 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

پايان عصر کوتاه حمیدرضا سياسی در پرسپوليس


حمیدرضا سیاسی

خبرآنلاین ـ ورزش > مديريت ورزش - شمارش معکوس برای برکناری حميدرضا سياسی از پرسپوليس و پايان حضور اين مرد عجيب در فوتبال آغاز شده و با پايان تعطيلات اين هفته ديگر او در فوتبال جايگاهی نخواهد داشت.

آريا صالحی: نامش ناگهان در هيات مديره پرسپوليس قرار گرفت. او را هيچ کس نمی شناخت اما از ابتدا مشخص بود اين مرد يکی از گروه سرمايه گذار جديد برای اداره پرسپوليس نيست. از همان روزهای ارديبهشت گذشته که شرکت ثبت نشده بهنام پيشروی کيش مسئول هزينه های سرخ ها شد ، او خيلی ناگهانی رياست هيات مديره تيم را بر عهده گرفت. او که نه به جناح نزديکان وزارت ورزش پيوست می خورد نه در گروه گلرخسار بود که می خواست هزينه ها را بدهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين ؛ سياسی که بود؟ او قرار بود پول بياورد؟ اين ها پرسش هايی بود که مدام مطرح می شدند اما پاسخی برايش پيدا نمی شد. او می گفت رئيس هيات مديره است اما قرار نيست پولی بياورد. خيلی سريع او نقشش در فوتبال پررنگ تر شد. اينکه يکباره در تيم با ماندگار شدن علی دايی در پرسپوليس انشعاب افتاد. استيلی که با گروه گلرخسار و پوستی آمده بود به يکباره به سياسی گره خورد و اين دو راه آهن دارايی ضبط شده بابک زنجانی را خريدند. اگرچه استيلی مدام سعی می کرد نقش سياسی را در اين تيم پنهان کند اما به مرور لو رفت که اقليم سازان سرمايه گذار جديد راه آهن است. شرکتی که برای برادران سياسی بود و اين بار اعلام شد امير سياسی برادر کوچکتر حميدرضا سياسی در اين تيم به استيلی کمک می کند.

کودتا در پرسپوليس و حذف يکباره اسپانسر از اين تيم بهانه ای بود برای به قدرت رسيدن حميدرضا سياسی در اين تيم. اسپانسرها که بعد از پرداخت ۸ ميليارد ابتدايی شان از پرداخت پول های بعدی به بهانه مشکلات پيش امده از سوی مديريت قبلی تيم و دخالت شرکت اس آی اس در اين تيم ، طفره می رفتند و با عليرضا رحيمی مدير اين تيم مشکل داشتند ، کار را به جايی رساندند تا سياسی به عنوان رئيس هيات مديره علی دايی و رحيمی را از تيم حذف کند . بعد از حذف آن دو اما باز هم آنها پرداختی نداشتند. آنجا بود که در جلسه ای مشترک سياسی برخوردی تند با پسر تقی گلرخسار داشت . بعد از آن روز بود که قرارداد اسپانسر تيم لغو شد و سياسی رسما کسی شد که بايد هزينه های تيم را می پرداخت. او که می گويند تا امروز بيش از ۱۵ ميليارد برای اين تيم هزينه کرده است. او که حالا ۱۵ روز است به اوين افتاده و بايد پاسخگو باشد. پاسخگوی سيستم قضايی کشور برای شکايت بهنام پيشروی کيش برای ۸ ميليارد تومانی که هزينه کرده اند و حالا خواهان غرامت ۱۷ ميليارد تومانی هستند ، پاسخگوی نماينده مدعی العموم برای سفر جنجالی به مادريد و ديدار با سران باشگاه رئال مادريد البته ديداری که يکی از عوامل ضد نظام طراحی اش کرده بود و البته شايد موارد ديگری که باعث شده تا بازپرس ويژه دادسرای رسيدگی به جرايم ورزشی ترجيح داده است برای اين پرونده قرار بازداشت يک ماهه سياسی صادر کند تا زوايای مبهم اين پرونده مشخص شود.

پرسش بزرگ شايد همچنان اين باش: سياسی کيست و چرا در فوتبال هزينه می کند؟ او در اين مدت چقدر هزينه کرده است؟ اين ابهام ها از همان روز اول تا امروز سرجايش باقی هستند. گفته ها درباره سياسی همان است که از ابتدا بوده. او در دهه ۷۰ در دفتر غلامحسين کرباسچی در شهرداری تهران مشغول به کار بوده و بعد از آن به امر ساخت و ساز مشغول شده است. شرکت اقليم سازان در جاده سازی به يکی از موفق ترين شرکت های کشور بدل شده و در خيلی از پروژه های عمرانی حتی با سازندگان دولتی چون قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء همکاری داشته است. خانواده سياسی هيات معروفی در تهران دارند که بسياری از اهالی تهران آن را ديده اند. هيات معروف تهرانی های قديم در پيچ شميران . اين تمام داده ها درباره اوست. او که اين روزها خانواده اش به رغم داشتن وثيقه های ملکی نتوانسته اند برايش وثبقه بگذارند. او اما بعد از چند ماه حضور در پرسپوليس بايد از فوتبال برود. اين اصرار وزير ورزش است. گودرزی اعلام کرده سياسی چون مشکلش حل نشده از پرسپوليس می رود و مدير جديدی برای اين تيم انتخاب می شود. دادستانی مانع از ادامه همکاری آنها با باشگاه راه آهن هم شده و استيلی می گويد تيم را از او به همين دليل گرفته اند.

دادستانی اما تمام تلاشش را دارد اين پرونده ها را خيلی دقيق بررسی کند و به دور از التهابات رسانه ای بتواند به زوايای مطرح نشده اين پرونده ها رسيدگی کند. آنها به دنبال حقايق هستند و رسانه ها همچنان از پی اين پرسش می گردند که يکی چون سياسی چرا به فوتبال ورود کرد. چرا پنج ميليارد تومان برای راه آهن پرداخت.چرا بی آنکه هيچ برندی را تبليغ کند برای تيم سرخپوش هزينه کرد؟چرا بر اساس اخبار تائيد نشده ۴ برابر پول پرداختی به راه آهن را به پرسپوليس داد و از همه مهمتر اينکه با چه هدفی کمک هايی چند ميليارد تومانی هم به استقلال داشته است. اين گفته ای بود که حسين ماهينی بازيکن پيشين پرسپوليس مطرح کرده و گفته رقمی نزديک به ۱۰ ميليارد از سوی سياسی و دوستانش به استقلال هم داده شده. رقمی که البته هيچ گاه تائيد يا تکذيب نشد و اين يعنی سياسی در مدتی نزديک به ۷ ماه ۳۰ تا ۳۵ ميليارد به اين ۳ تيم داده است. پولی که هيچ کس نمی داند با چه هدفی آمده تا هزينه شود؟ ابهامی که شايد در پايان رسيدگی دقيق دستگاه قضايی پاسخش مشخص شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016