یکشنبه 21 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

ابراهیم آشتیانی: تیم ملی بداند عرب‌ها حاضرند تبانی کنند!

9684bc6f4f.jpg
پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی در زمان کی‌روش تنها روی کارهای دفاعی تمرکز کرده است گفت: شرایط جام ملت‌ها با جام جهانی خیلی فرق دارد و نمی‌توان با همان سبک بازی کرد.

ابراهیم آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: به نظرم مشکل اساسی که در تیم ملی وجود دارد این است که کی‌روش از زمانی که به ایران آمده روی سبک دفاعی کار کرده و حتی قبل از جام جهانی نیز مقابل ازبکستان و کره جنوبی شاهد استفاده از این سیستم بودیم که در برخی موارد جواب داد ولی در چند بازی هم جوابگو نبوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در جام جهانی استفاده از سبک دفاعی شدت بیشتری پیدا کرده بود یعنی سرمربی تیم ملی تمام عناصر دفاعی را در بازیها به کار می‌گرفت و کمتر از عنصر تهاجمی در ترکیب تیم ملی استفاده می‌شد که با توجه به قدرت حریفان شاید این تفکر قابل قبول بود.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال با اشاره به تفاوت‌های جام ملت‌ها و جام جهانی گفت: در جام ملت‌ها نمی‌شود با این سبک بازی کرد چرا که ما مدعی قهرمانی هستیم و اگر با همین روش بازی کنیم ممکن است در همان دور مقدماتی حذف شویم. باید دید کی‌روش چطور می‌تواند بین سبک دفاعی و تهاجمی تطبیق ایجاد کند. نه اینکه تنها از قوچان‌نژاد در خط حمله استفاده کند.

آشتیانی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: ما باید همه دیدارهای مقدماتی را ببریم. حریفان ما تیم‌های عربی هستند که برای حذف ایران حاضرند تبانی کنند بنابراین برای اینکه قدرتمندانه مسابقات را پشت سر بگذاریم نیاز به این داریم که بازی‌های تهاجمی را به نمایش بگذاریم. ضمن اینکه حضور برخی بازیکنان جوان باعث شده که دوندگی تیم ملی بیشتر بشود.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به تیم‌های کره جنوبی و ژاپن گفت: این دو تیم دیگر در جام ملت‌ها بازیکنان جوانتر را هم در ترکیب خود قرار می‌دهند تا برای مقدماتی جام جهانی آماده شوند اما ما چنین تفکراتی نداریم و با بازیکنان مسن به این تورنمنت‌ها می‌رویم بنابراین بسیاری از بازیکنانی که در جام ملت‌ها حضور دارند دیگر برای جام جهانی بعدی کارایی نخواهند داشت.

وی درباره نقاط قوت تیم ملی ایران توضیح داد: به نظرم از نقاط قوت تیم ایران حضور چند بازیکن جوان و آینده‌دار در این تیم است. دیگر نقطه قوت تیم ملی حضور کی‌روش روی نیمکت است که یک وزنه به حساب می‌آید و همانطور که در جام جهانی همه مربیان برای وی احترام خاصی قایل بودند در این جام هم یک وزنه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016