چهارشنبه 5 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

محک جدی تيم ملی فوتبال ایران مقابل شيلی

تيم ملی فوتبال ايران در اولين ديدار خود در سال ۱۳۹۴ به مصاف تيم ملی شيلی خواهد رفت؛ تيمی که در جام جهانی برزيل به عنوان چهارم رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملی فوتبال ايران در حالی سال ۱۳۹۴ را آغاز می‌کند که در اولين ديدار در سال جديد به مصاف تيم ملی شيلی خواهد رفت؛ تيمی که توانست با عملکرد خوبش در جام جهانی چشم‌ها را به خود خيره کند و عنوان چهارمی جهان را بعد از شکست از برزيل در ديدار رده بندی از آن خود کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تيم ملی ايران که در جام ملت‌های آسيا به شکل دراماتيک مقابل عراق حذف شد و از رسيدن به جمع چهار تيم بازماند، سال نو را با ديداری شروع می‌کند که اهميت و حساسيت آن کمتر از رويارويی با آرژانتين در جام جهانی نيست.

شيلی که ميزبان اين دوره از مسابقات کوپا آمريکا است و می‌خواهد عنوان قهرمانی اين مسابقات را به خود اختصاص دهد، با تمام ستارگانش و ۲۰ لژيونر خود را برای بازی با ايران آماده کرده است. بازيکنانی از جمله کلوديو براوو دروازه بان تيم بارسلونا و الکسيس سانچز مهاجم آرسنال. شيلی بعد از برگزاری بازی با ايران از اتريش راهی لندن می‌شود تا در يک ديدار تدارکاتی ديگر در ورزشگاه امارات لندن، مقابل برزيل به ميدان برود.

البته اين در شرايطی است که وضعيت تيم ملی و سرمربی پرتغالی آن چندان مشخص و واضح نيست. کارلوس کی‌روش در حالی تيم ملی را آماده بازی با شيلی و سوئد کرده است که بعد از جلساتش با بعضی از مسئولان فدراسيون فوتبال، اعلام کرد ديگر نمی‌تواند با اين شرايط با تيم ملی همکاری کند و بازی با شيلی و سوئد، آخرين مسابقاتی است که روی نيمکت تيم ملی خواهد نشست.

از نکات قابل توجه در ترکيب تيم ملی برای بازی با شيلی و سپس با سوئد می‌توان به غيبت مهرداد پولادی مدافع چپ تيم ايران اشاره کرد؛ مدافعی که در اين چند سال از حمايت شديد کارلوس کی‌روش برخوردار بود و حتی با حمايت مستقيم سرمربی تيم ملی عازم جام ملت‌ها شد. مشکلات سربازی پولادی در نهايت باعث شد تا او از همراهی تيم ملی باز بماند.

عليرضا جهانبخش و سردار آزمون هم دو بازيکن ديگر مورد علاقه کارلوس کی‌روش هستند که بعد از درگيری‌های رسانه‌ای سرمربی تيم ملی با مسئولان تيم اميد، سرانجام به تيم اميد پيوستند تا بتوانند اين تيم را در مرحله مقدماتی المپيک که در تهران برگزار می‌شود، همراهی کنند.

اين بازی هرچقدر که برای مردم و بازيکنان ايران اهميت زيادی دارد، برای جواد نکونام، کاپيتان تيم ملی اهميت بيشتری دارد. نکونام که اين فرصت را داشت تا با پيروزی تيم ملی ايران مقابل عراق و صعود به مرحله نيمه نهايی، تعداد بازی‌هايش در تيم ملی را از مرز ۱۴۹ مسابقه عبور دهد، با حذف تيم ملی در جام ملت‌ها نتوانست رکورد علی دايی را بشکند. حالا بازی با شيلی برای نکونام فرصتی است تا علی دايی را پشت سر بگذارد و در صورت قرار گرفتن در ترکيب تيم ملی، تعداد بازی‌هايش را به عدد ۱۵۰ برساند.

پيروزی تيم ملی ايران مقابل شيلی هرچند سخت و دشوار به نظر می‌رسد ولی نتيجه آن برای کارلوس کی‌روش مهم است. سرمربی پرتغالی تيم ملی که به گفته خودش با بی مهری مسئولان فدراسيون مواجه شده و حتی هنگام سفر به اتريش ممنوع الخروج شده بود، در صورت کسب نتيجه آبرومندانه و انجام يک بازی جذاب برابر شيلی می‌تواند از آن به عنوان ابزار ديگری برای نشان دادن توانايی‌ها و صلاحيتش برای هدايت تيم ملی استفاده کند.

ديدار ايران و شيلی ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه (به وقت تهران) آغاز می‌شود و بازيکنان تيم ملی محک جدی خواهند خورد؛ با اين حال بايد منتظر ماند و ديد که آيا ضرب المثل «سالی که نکوست از بهارش پيداست» با برگزاری اين بازی مهم و حساس برای فوتبال ايران هم صدق خواهد کرد يا خير.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016