یکشنبه 17 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

بارسلونا برای پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

150607004713_barcelona_champion_league_berlin_1_640x360_epa.jpg
بارسلونا با عملکرد عالی سه مهاجم خط حمله خود سه بر یک مقابل یوونتوس به پیروزی رسید و برای پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

در یک مسابقه تماشایی هر دو تیم بارسلونا و یوونتوس سعی داشتند با کسب پیروزی، سه گانه قهرمانی در لیگ داخلی و جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را تکمیل کنند که در نهایت بازیکنان لوئیس انریکه موفق به تکمیل سه گانه قهرمانی شدند.

بارسلونا بازی را سریع آغاز کرد، پاس‌های سریع و دقیق این تیم در همان ۵ دقیقه اول بازی منجر به گل اول بارسلونا شد. ۹ بازیکن بارسلونا در زدن این سهم داشتند اما نقش اصلی را نیمار ایفا کرد، پاس او به اینیستا رسید و این بازیکن هم با پاسی دقیق ایوان راکتیچ را در منطقه پنالتی صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه دقیق دروازه لویجی بوفون را باز کرد.

لویجی بوفون در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی زمانی که بارسلونا کاملا بازی را در اختیار داشت، با واکنشی عالی مانع از به ثمر رسیدن گل دوم آبی و اناری‌ها شد.
دنی آلوز روی پاس رو به بیرون لوئیس سوارز ضربه زیبایی را روانه دورازه یوونتوس کرد که بوفون با واکنشی به موقع دروازه این تیم را بسته نگه داشت.

بازیکنان یونتووس در ادامه نیمه اول بازی بهتری به نمایش گذاشتند، آلوارو مورتا و کلودیو مارکیزیو دو موقعیت مناسب گلزنی در مقابل بارسلونا به دست آورند ولی نتوانستند دروازه تراشتگن را باز کنند.

در نیمه دوم بارسلونا باز هم روی حرکات سوارز، نیمار و مسی می‌توانست دروازه یوونتوس را باز کند که سوارز و مسی نتوانستند ضربه آخر را داخل چارچوب بزنند.

بارسلونا در نهایت بهای از دست دادن موقعیت‌های گلزنی را در دقیقه ۵۵ نیمه دوم پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاس پشت پای کلودیو مارکیزیو در گوشه محوطه جریمه بارسلونا به استفان لیختشتانیر رسید و این بازیکن هم با پاسی در عرض کارلوس توز را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد. ضربه مهاجم آرژانتینی یوونتوس را دروازه‌بان بارسلونا دفع کرد اما در برگشت آلوارو موراتا دروازه بارسلونا را باز کرد.

بعد از این گل یوونتوس بازی را در کنترل خود گرفت و حتی می‌توانست دروازه بارسلونا را برای بار دوم باز کند.

اما در نهایت این بارسلونا بود که روی یک ضد حمله موفق شد گل دوم خود را به ثمر برساند.

حرکت انفرادی مسی در پشت محوطه جریمه یوونتوس با شوت او همراه شد که بوفون این ضربه را به طور ناقص دفع کرد. سوارز در برگشت با یک ضربه تمام کننده موفق شد گل دوم بارسلونا را به ثمر برساند.

در ادامه بازی، نیمار برای سومین بار دروازه یوونتوس را باز کرد ولی داور این گل را به دلیل اینکه ضربه سر او به دستش برخورد کرده، نپذیرفت.

نیمار اما در نهایت در دقایق اضافه بازی دروازه بوفون را برای سومین بار روی یک ضد حمله بازی کرد تا در نهایت بارسلونا با نتیجه سه بر یک مقابل یوونتوس به پیروزی برسد.

با وجود بازی عالی بارسلونا که بیشتر روی حرکات مسی، نیمار و سوارز شکل می‌گرفت، یوونتوس هم تلاش زیادی برای مقابله با خط حمله زهردار بارسلونا کرد ولی در نهایت نتوانست مانع از گلزنی بازیکنان این تیم شود.

بارسلونا این بار با هدایت لوئیس انریکه با فوتبالی فانتزی، برای پنجمین بار جام بزرگ لیگ قهرمانان اروپا را به کاتالونیا باز گرداند.

لوئیس سوارز و نیمار مهاجمان بارسلونا که هر دو سال گذشته پس از جام جهانی برزیل دوران سختی را پشت سر گذاشتند، با گلزنی در فینال و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا آن روزها را به فراموشی سپردند.

سوارز پس از گاز گرفتن شانه جورجیو کیلینی مدافع غایب یوونتوس چهار ماه از فوتبال محروم شد، مصدومیت و شکست سنگین ۷ بر یک مقابل آلمان در نیمه نهایی نیز پایان کار نیمار در جام جهانی بود.

ژاوی اسطوره باشگاه بارسلونا پس از کسب چهارمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با آبی و اناری‌ها با هم تیمی‌های خود خداحافظی کرد، او قرار است از فصل آینده با پیراهن السد قطر در لیگ ستارگان این کشور بازی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016