شنبه 4 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

رسوایی فساد در فیفا دامنگیر بلاتر و پلاتینی شد

تهران - ایرنا- رسوایی فساد در فدراسیون بین المللی فوتبال با اقدام دادستانی سوئیس در انجام تحقیقات در خصوص پرداخت غیرقانونی مبلغ دو میلیون دلار از طرف سپ بلاتر رییس فیفا به میشل پلاتینی گزینه اصلی جانشینی او در این نهاد، دامنگیر دو تن از قدرتمندترین شخصیت های دنیای فوتبال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع اینترنتی، دادستانی سوئیس، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال را تحت بازجویی قرار داد.بلاتر که ششم خرداد ماه امسال برای پنجمین دوره متوالی به ریاست فیفا انتخاب شد، ولی تنها چهار روز بعد از انتخابات، به دنبال رسوایی مالی و بازداشت هفت مقام ارشد فیفا اعلام کرد که از سمت خود کنار می رود.

دادستانی سوئیس اعلام کرد که بلاتر به جرم سوء مدیریت تحت بازجویی قرار گرفته است.

وی مظنون به امضای قرارداد و پرداخت غیر قانونی به میشل پلاتینی رئیس (اتحادیه فوتبال اروپا) است.

بلاتر ۷۹ ساله که برای ۱۷ سال و از سال ۱۹۹۸ تاکنون ریاست فیفا را برعهده دارد همواره اتهامات وارد شده علیه خود را انکار کرده است.

وی گفت که با این بازجویی برای روشن شدن این پرونده همکاری خواهد کرد.
دفتر دادستانی سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد: روند جنایی دادگاه سوئیس بر علیه بلاتر رئیس فیفا به جرم سوء مدیریت جنایی آغاز شده است.

دادستان جنایی سوئیس گفت که بلاتر به پرداخت غیر قانونی ۲ میلیون دلار از محل فیفا به پلاتینی در سال ۲۰۱۱ متهم شده است.

بنابر همین گزارش بلاتر به امضای قرارداد غیرقانونی با جک وارنر رئیس سابق کونکاکاف (اتحادیه فوتبال کارائیب، آمریکای شمالی و مرکزی) در سال ۲۰۰۵ و اعمال غیر قانونی بر علیه منافع این نهاد متهم شده است.

با این وجود، ریچارد کالن وکیل بلاتر ابراز اطمینان کرد که بلاتر پس از بازجویی ها تبرئه خواهد شد و کار غیر قانونی انجام نداده است.

میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) گزینه اصلی جانشینی بلاتر در انتخابات اسفند ماه فیفا محسوب می شود. وی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد مبلغ دریافتی مربوط به کاری است که او براساس قراردادش با فیفا انجام داده است و او این موضوع را به اطلاع مقامات مربوطه رسانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016