یکشنبه 19 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

صعود تاریخی تیم ملی فوتبال ولز به یورو ۲۰۱۶


گرت بیل بهترین گلزن ولز در مسابقات انتخابی بود

بی بی سی ـ تیم ملی فوتبال ولز با صعود به مسابقات جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۱۶، برای نخستین بار در ۵۷ سال گذشته توانسته یه مرحله نهایی یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی راه یابد.

در مرحله انتخابی این مسابقات٬ دیروز (شنبه ۱۰ اکتبر) در گروه ‌B سه بازی برگزار شد که سرنوشت تیم‌های این گروه را مشخص کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ولز در بوسنی هرزگوین دو بر هیچ مغلوب میزبانش شد٬ اما با توجه به شکست دو بر یک اسرائیل مقابل قبرس در خانه خود٬ حضور ولزی‌ها در مسابقات سال آینده قطعی شد.

در این گروه بلژیک هم با پیروزی ۴ بر ۱ مقابل آندورا به عنوان صدرنشین گروه صعود کرد.

تیم سوم گروه بوسنی شد که هنوز شانس دارد در مرحله پلی آف صعود کند.

ولز که از قدیمی‌ترین تیم‌های ملی جهان است٬ آخرین بار در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد در یک رقابت عمده جهانی حضور داشت.

در این فاصله ولز با وجود داشتن ستارگانی مانند ایان راش٬ مارک هیوز و رایان گیگز هیچگاه نتوانسته بود از مرحله انتخابی بالاتر برود.

اما این بار ولزی‌های با بهره بردن از ستارگانی مانند گرت بیل٬ (بازیکن رئال مادرید که شش گل در مسابقات برای ولز زد)٬ آرون رمزی (آرسنال) و جو آلن (لیورپول) با هدایت کریس کلمن توانست در مرحله نهایی جام ملت های اروپا حضور یابد.

در مسابقات دیگر مرحله انتخابی یورو ۲۰۱۶ که دیروز برگزار شد٬ در گروه H ایتالیا هم با پیروزی ۳ بر ۱ در خانه آذربایجان صعودش را مسجل کرد.

تاکنون حضور تیم‌های فرانسه (میزبان)٬ اسپانیا٬ انگلستان٬ ایتالیا٬ بلژیک٬ ایسلند٬ ولز٬ اتریش٬ ایرلند شمالی٬ جمهوری چک٬ پرتغال و سوئیس قطعی شده است.

شگفتی ساز دیگر این مسابقات ایرلند شمالی بود که این تیم هم توانست برای نخستین بار در تاریخ در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا حضور یابد٬ هر چند سابقه سه بار حضور در جام جهانی را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016