پنجشنبه 30 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

لیست دریافتی بازیکنان بارسا و رئال هم منتشر شد

ورزش> فوتبال جهان - یکی، دو فصلی می‌شود لیست پرداختی باشگاه‌های لیگ‌برتری به بازیکنان از سوی سازمان لیگ‌بر‌تر منتشر می‌شود تا طرفداران از ارقام رایج در فوتبال به‌اصطلاح حرفه‌ای ایران مطلع شوند.

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ هرچند که بسیاری از ارقام دروغ اعلام شد. در واکنش به انتشار این قراردادهای مالی بازیکنان مدعی بودند در هیچ نقطه دنیا لیست پرداختی به بازیکنان حرفه‌ای اعلام نمی‌شود و سازمان لیگ‌بر‌تر هم نباید این اقدام را در خصوص بازیکنان ایرانی انجام بدهد. شدت اعتراضات از جانب بازیکنان استقلال و پرسپولیس و چند تیم صنعتی متمول بیشتر از سایر باشگاه‌ها بود تا جایی که تعدادی از ستاره‌های دو تیم که بیشترین دریافتی را داشتند و پول‌های میلیاردی گرفته بودند، این اقدام را غیرحرفه‌ای دانسته و به شدت موضع گرفتند. حالا با گذشت مدت زمان کوتاهی این اتفاق در لالیگای اسپانیا برای بازیکنان دو تیم مطرح بارسلونا و رئال‌مادرید رخ داد تا لیست پرداختی به ستاره‌های این دو تیم سرو صدای زیادی به پا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


***

یک ماه قبل یکی از سایت‌های خبری مادرید در پی اسناد مالی محرمانه‌ای که از داخل باشگاه رئال به‌ دست آورد، لیست دریافتی بازیکنان این تیم را روی خروجی خود قرار داد که کریس رونالدو با دریافت حقوق ۱۷ میلیون یورویی به صورت خالص در یک فصل، پردرآمد‌ترین بازیکن رئال معرفی شد. بعد از ستاره پرتغالی، گرت بیل با ۱۱ میلیون یورو و سرخیو راموس با ۱۰ میلیون یورو در مکان‌های دوم و سوم جدول قرار داشتند. با گذشت مدت زمان کوتاهی دیروز سایت «SPORTYOU» لیست پرداختی باشگاه بارسلونا به بازیکنان را به صورت کامل و جزء به جزء منتشر کرد. جایی که لیونل مسی با دریافتی خالص ۲۱ میلیون یورویی پردرآمد‌ترین فوتبالیست قاره سبز معرفی شد. بعد از ستاره آرژانتینی دو زوج او در خط حمله بارسا یعنی نیمار و سوآرز هر یک با ۱۰ میلیون یورو دریافتی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند تا گران‌قیمت‌ترین مثلث تهاجمی دنیا را کاتالان‌ها در اختیار داشته باشند.

***

در پی انتشار این لیست مسئولان باشگاه بارسلونا تصمیم گرفتند واکنشی نشان ندهند، درست مثل مدیربرنامه بازیکنان که سکوت در پیش گرفته و ترجیح دادند حرفی نزنند.

لو رفتن رقم قرارداد مالی بازیکنان در فوتبال اروپا می‌تواند عواقب سنگینی برای آن‌ها در پی داشته باشد چون سیستم پرداخت مالیات بر درآمد در کشورهای اروپایی با قاره‌های دیگر کاملاً متفاوت است و در این بین تخلفاتی از سوی مدیربرنامه‌ها رخ می‌دهد تا موکلان آن‌ها کمترین پرداختی در مالیات را داشته باشند که از این حیث در ماه‌های گذشته لیونل مسی و نیمار جونیور با دردسرهای فراوانی دست به گریبان بودند. پس با این حساب می‌توان گفت صحبت‌هایی که ستاره‌های استقلال و پرسپولیس بعد از لو رفتن رقم قراردادهای میلیاردی داشتند، زیاد هم درست نیست و هر منبع خبری اطلاعی از قراردادهای مالی داشته باشد، بلافاصله به اطلاع طرفدارانش خواهد رساند.

بفرمایید این هم حرفه‌ای‌ها

آنهایی که می‌گفتند انتشار لیست مبالغ قرارداد بازیکنان تیم‌های لیگ‌برتری نه عرف است و نه حرفه‌ای است، حالا تحویل بگیرند... حالا که حرفه‌ای‌ها هم لیست قراردادشان را منتشر کرده‌اند، باز هم می‌شود گفت انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان «حرفه‌ای» نیست؟ نکند ما از رئال و بارسا هم حرفه‌ای‌تر هستیم؟!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016