یکشنبه 3 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

سپاهان ـ استقلال در هفته دهم لیگ برتر فوتبال

دوئل ۶ امتیازی سپاهان و استقلال و حمله پرسپولیسی‌ها به ملوانان

هفته دهم لیگ برتر فوتبال از فردا (دوشنبه) با برگزاری سه دیدار آغاز خواهد شد که بدون شک مهمترین آنها تقابل شش امتیازی سپاهان و استقلال در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر فوتبال از فردا (دوشنبه) همزمان با سومین روز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت امام سجاد (ع) با برگزاری سه دیدار وارد هفته دهم می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپاهان - استقلال

تیم‌های اول و دوم جدول با وجود اینکه چند هفته است نتیجه نمی‌گیرند، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. سپاهان پس از پایان هفته پنجم، دیگر رنگ پیروزی را ندیده است. استقلال هم سه هفته پیاپی است که مقابل حریفان خود به تساوی رسیده و امتیازات را از دست می‌دهد. بنابراین هر دو تیم برای اینکه ثابت کنند، قرار گرفتن‌شان در بالای جدول اتفاقی نبوده، به دنبال برد خواهند بود.

این بازی دوئل ششامتیازی و برای هر دو تیم از این جهت حائز اهمیت است که با برتری می‌توانند از هم سبقت بگیرند. سپاهان با پیروزی مقابل استقلال جای این تیم را در صدر خواهد گرفت و استقلال هم می‌تواند با برتری هم از سپاهان فاصله بگیرد و هم اینکه با روحیه بالا در روز جمعه هشتم آبان به مصاف پرسپولیس برود. سپاهان با از دست دادن احسان حاح‌صفی نتوانسته خلاء این بازیکن را پر کند، اما می‌تواند به محرم نویدکیا امیدوار باشد که پس از چند هفته قهر با تیمش دوباره به تمرینات بازگشته است.

استقلال با خط دفاعی متزلزل خود کار سختی مقابل مهاجمان حریف یعنی محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی دارد و باید دید راهکار استقلالی‌ها برای مهار مهاجمان سپاهان چه خواهد بود. استقلال در ۳ بازی اخیر خود ۵ گل دریافت کرده است که نشان دهنده عدم استحکام خط دفاعی این تیم است و اگر بخواهد به همین روند ادامه دهد مقابل سپاهان و پرسپولیس به مشکل خواهد خورد. دوئل‌های چند سال اخیر استقلال و سپاهان همیشه جذاب بوده و این دیدار نیز به طور حتم با حواشی زیادی همراه خواهد بود.

استقلال ۱۸ و سپاهان ۱۶ امتیازی هستند و این بازی می‌تواند تکلیف صدرنشین را مشخص کند.

استقلال خوزستان - استقلال اهواز

نکته برتری استقلال خوزستان، داشتن بازیکنان بومی، کم قیمت اما سرشار از انگیزه است که دوندگی زیادی دارند و با تاکتیک کار می‌کنند. چیزی که در تیم استقلال اهواز دیده نمی‌شود. شاگردان عبدالله ویسی در لیگ نتایج خوبی گرفته‌اند و سوم جدول هستند و می‌توانند با تساوی تیم‌های سپاهان - استقلال به صدر جدول بروند. در سمت دیگر، استقلال اهواز با آمدن علی حنطه هفته گذشته شکست خورد تا شرایط این تیم همچنان بحرانی باشد. با این حال شاگردان حنطه می‌توانند با برتری مقابل استقلال خوزستان گام بلندی برای دور شدن از انتهای جدول بردارند. استقلال خوزستان ۱۶ امتیازی در رده سوم و استقلال اهواز با ۵ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند.

پرسپولیس - ملوان

پیروزی هفته گذشته پرسپولیس مقابل سیاه‌جامگان مشهد توانست به این تیم کمک کند که هم به امتیازات خود بیفزاید و هم اینکه کمی شرایط روحی و روحی خود را پس از درگذشت هادی نوروزی بهتر کند. پرسپولیس با این حال روی لبه تیغ قرار دارد. اگر آنها نتوانند مقابل ملوان به برتری برسند، هفته بعد مقابل استقلال با استرس گام به میدان می‌گذارند و هم شرایط این تیم دوباره در جدول دستخوش تغییرات خواهد شد.

پرسپولیسی‌ها در جام حذفی یک‌بار ملوان را شکست داده‌اند و این بار به دنبال بردی دیگر مقابل شاگردان حمید استیلی هستند. ملوانی‌ها انگیزه‌های فراوانی برای این دیدار دارند. آنها پس از توقف خانگی مقابل سپاهان در هفته گذشته به دنبال برتری مقابل پرسپولیس هستند تا هم انتقام جام حذفی را بگیرند و هم شرایط‌شان را در جدول بهبود ببخشند. ملوان بازیکنانی چون مازیار زارع، پژمان نوری، فرزاد حاتمی، حسین ماهینی و آرش افشین را دارد و می‌تواند با تکیه بر این بازیکنان پرسپولیس را در تهران متوقف کند. پرسپولیس با ۱۴گل خورده پس از فولاد خوزستان به همراه استقلال اهواز بدترین خط دفاعی لیگ را دارد و اگر برانکو فکری به حال خط دفاعش نکند، مقابل بازیکنان سرعتی ملوان دچار مشکل می‌شود.

پرسپولیس در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رده یازدهم و ملوان با ۱۳ امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارند.

به گزارش تسنیم، برنامه کامل بازی‌های هفته دهم به شرح زیر است:

دوشنبه ۴ آبان

سپاهان - استقلال ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال خوزستان - استقلال اهواز ساعت، ۱۷ ورزشگاه غدیر اهواز

پرسپولیس - ملوان، ساعت ۱۷:۴۵، ورزشگاه آزادی

سه‌شنبه ۵ آبان

پدیده - نفت تهران ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد

سایپا - صبای قم، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه دستگردی

راه‌آهن - گسترش فولادتبریز، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهدای شهر قدس

تراکتورسازی - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره)

فولاد خوزستان - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۷ ورزشگاه غدیر اهواز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016