جمعه 8 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دربی تهران باز هم مساوی شد: این بار در دقیقه ۹۵

1888451.jpg
مسابقه تیم های استقلال و پرسپولیس با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دربی 81 پایتخت از ساعت 15 شروع شد؛ آن هم تحت تاثیر درگذشت هادی نوروزی. بسیاری از هواداران پرسپولیس یاد و خاطره هادی نوروزی را زنده نگاه داشته اند. با شروع مسابقه، هر دو تیم خوب كار كردند. پرسپولیس كه تهاجمی تر از استقلال بود، یكی دو حمله خطرناك انجام داد كه حساس ترین آن ها را امید عالیشاه هدر داد. در حالی كه عالیشاه با رحمتی تك به تك شده بود، ضربه اش را به جایی زد كه رحمتی توپ را گرفت. البته عملكرد رحمتی هم در این صحنه بسیار خوب بود اما عالیشاه هم می توانست ضربه بسیار بهتری بزند.

در دقیقه 24 این مسابقه در حالی كه بازی در جریان عادی اش قطع شده بود، هواداران هر دو تیم ایستادند و هادی نوروزی، كاپیتان فقید پرسپولیس را تشویق كردند.

بعد از این وقفه كوتاه، هر دو تیم محتاط تر شدند. استقلال و پرسپولیس دیگر نتوانستند عملكرد دقایق ابتدایی را تكرار كنند و دربی به همان سمتی پیش رفت كه همیشه در آن شرایط برگزار می شد. دربی سرد و كسل كننده شد و موقعیت های نه چندان خوبی برای دو تیم درست می شد. با این حال همچنان پرسپولیس حضور پررنگ تری در زمین حریف داشت.

استقلال در دقیقه 37 در حالی به چهارمین كرنر خود دست پیدا كرد كه پرسپولیس هنوز یك كرنر هم نزده. البته استقلالی ها از هیچ كدام از این كرنرها استفاده خوبی نكردند و از این نظر تفاوتی با پرسپولیس كه اصلا كرنر نزده نداشتند.

در دقیقه 41 استقلال صاحب یكی از خطرناك ترین موقعیت های خود شد كه البته توپ به آرامی در اختیار سوشا مكانی قرار گرفت. پس از این صحنه مجیدی روی سوشا خطا كرد و اولین كارت زرد این مسابقه را از داور گرفت.

در دقیقه 44 این مسابقه پرسپولیس دوباره می توانست دروازه استقلال را باز كند. احمد نوراللهی در حالی كه یكی دو قدم عقب تر از نقطه پنالتی صاحب موقعیت شد، ضربه آرامی به توپ زد كه البته رحمتی هم به خوبی این توپ را گرفت. نیمه اول بدون گل به پایان رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با شروع نیمه دوم، استقلال در همان دقایق ابتدایی توانست دروازه پرسپولیس را باز كند. در دقیقه 49 سانتر خوب خسرو حیدری روی سر جابر انصاری نشست و او با یك ضربه سر زیبا، دروازه پرسپولیس را باز كرد. سوشا مكانی دروازه بان پرسپولیس هم مثل تماشاگران، تماشاچی این گل بود و كار خاصی انجام نداد!

در دقیقه 54 احمد نوراللهی لنگ لنگان زمین را ترك كرد و جای خود را به بنستون داد. یك دقیقه بعد هم پرویز مظلومی ، یعقوب كریمی را از زمین بیرون كشید و به جای او محمدرضا خرسندنیا وارد زمین شد.

استقلالی ها با گلی كه زدند، فشار حملات خود را بیشتر كردند. این تیم در دقیقه 61 یك ضربه كاشته به دست آورد كه امید ابراهیمی این توپ را به سمت دروازه شلیك كرد و سوشا آن را به كرنر فرستاد.

در دقیقه 66 پرسپولیس صاحب یك ضربه كاشته شد. رامین رضاییان توپ را سانتر كرد و محسن بنگر از جلوی دروازه در شرایطی كه تعادل خوبی نداشت توپ را به بیرون زد.

پرسپولیسی ها كه فشار خود را زیاد كرده بودند، در دقیقه 67 تا 69 صاحبه سه كرنر شدند. در اولین ضربه كرنر، جلوی دروازه استقلال به اندازه ای شلوغ شد كه چهار پنج بازیكن دو تیم از خط دروازه عبور كردند. یك دقیقه بعد دوباره مهدی رحمتی دروازه استقلال را نجات داد. اما حملات پرسپولیس تمام نشد. سرخپوشان دوباره حمله كردند و در دقیقه 70 هم دو بار به سمت دروازه استقلال رفتند كه هر دو دفعه ناكام بودند.

برانكو تصمیم گرفت در 15 دقیقه پایانی مسابقه، آخرین زننده گل پرسپولیس در دربی ها را وارد زمین كند. او امید عالیشاه را از زمین بیرون كشید و به جای او علی علیپور را وارد میدان كرد.

در دقیقه 78 پرسپولیس صاحب یك موقعیت خوب شد كه بنستون توپ را پاس داد اما داور آفساید گرفت. البته پرسپولیسی ها هم نتوانستند از این توپ استفاده كنند. مظلومی هم كه می دید تیمش تحت فشار قرار گرفته، رو به تعویض دفاعی آورد. او در دقیقه 80 سجاد شهباززاده را از زمین بیرون آورد و به جای او امین حاج محمدی وارد زمین شد.

شدت حملات پرسپولیس زیاد شده بود و برای چند دقیقه دوربین فقط روی دروازه استقلال زوم كرده بود. اما دفاع استقلالی ها بی نقص بود و آن ها با چنگ و دندان از گل زده خود دفاع می كردند. انصافا هم دفاع استقلال خوب بود و به پرسپولیسی ها اجازه داده نمی شد موقعیت خطرناكی ایجاد كنند. با اینكه توپ اكثرا دست پرسپولیس بود اما استقلال اجازه موقعیت سازی به پرسپولیس نمی داد.

این بازی 4 دقیقه وقت اضافه شد كه در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده، یك ضربه كاشته پشت محوطه جریمه استقلال نصیف پرسپولیس شد. رامین رضاییان و مهدی طارمی پشت توپ ایستادند. طارمی ضربه را زد كه توپ به مدافعان خورد.

در دقیقه 95 پرسپولیس آخرین حمله اش را روی دروازه استقلال انجام داد. مهدی طارمی ضربه اش را زد كه توپ در رخورد با دفاع استقلال برگشت. توپ جلوی پای رضاییان افتاد و او شوت كرد كه توپ به بنستون خورد و دوباره به رحمتی و در برگشت دوباره به بنستون خورد و وارد دروازه شد. این گل تساوی، آخرین اتفاق مسابقه استقلال - پرسپولیس بود و بلافاصله پس از آن داور سوت پایان بازی را زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016