شنبه 23 آبان 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

طلای تاریخی دختر ایرانی در کاراته زیر 21 سال جهان

1447504480961_8[149].jpg
اولین طلای تاریخ بانوان ایران در کاراته جهان به زهره برزگر کاراته‌کای تیم ملی زیر 21 سال دختران رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در سومین روز از نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان، در وزن 55-کیلوگرم، زهره برزگر نماینده شیلی را یک بر صفر شکست داد و سپس حریف چینی را 2 بر یک برد و در بازی سوم به مصاف کاراته‌کایی از ونزوئلا رفت و 3 بر 2 پیروز شد. برزگر در نیمه نهایی با حریفی از مجارستان مبارزه کرد و 5 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد.

در دیدار پایانی برزگر به مصاف نماینده ویتنام رفت و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و نخستین طلایی تیم ایران لقب گرفت.

در وزن 50-کیلوگرم هم زهرا طرازپور 2 بر صفر از سد نماینده آفریقای جنوبی گذشت، سپس 7 بر صفر حریفی از کوزوو را مغلوب کرد و در بازی سوم مقابل نماینده مراکش 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و با توجه به راهیابی این حریف به فینال، طرازپور هم در جدول شانس مجدد مبارزه خواهد کرد.

طرازپور در این گروه نماینده مجارستان را 2 بر صفر برد اما پس از تساوی یک بریک مقابل حریف چین تایپه ای با رای داوران بازنده شد و از رسیدن به مدال بازماند.

یک طلا و سه برنز در روز سوم

در روز سوم نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال جهان تیم ملی ایران به یک مدال طلا و 3 برنز دست یافت و مجموع مدالها به عدد 9 رسید تا تیم ایران به رده ششم جدول رده بندی صعود کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، با احتساب مدال طلای برزگر، تعداد مدالهای ایران به عدد 9 (یک طلا، یک نقره و 7 برنز) رسید و درجدول رده بندی تا پایان روز سوم به رتبه ششم صعود کرد.

در رقابتهای امروز در اوزان مختلف نتایج ذیل بدست آمد:

در وزن 55-کیلوگرم، زهره برزگر نماینده شیلی را یک بر صفر شکست داد و سپس حریف چینی را 2 بر یک برد و در بازی سوم به مصاف کاراته کایی از ونزوئلا رفت و 3 بر 2 پیروز شد. برزگر در نیمه نهایی با حریفی از مجارستان مبارزه کرد و 5 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. در دیدار پایانی برزگر به مصاف نماینده ویتنام رفت و با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد.

در وزن 76-کیلوگرم، مهدی قراری زاده ابتدا استرالیا را 8 بر صفر شکست داد، سپس 9 بر صفر چین را برد، در بازی سوم مقابل فرانسه یک بر صفر پیروز شد، حریف آرژانتینی چهارمین مبارزه قراری زاده بود که موفق شد 4 بر 3 او را شکست دهد. اما در بازی نیمه نهایی مقابل نماینده کشور میزبان 3 بر یک باخت تا در جدول شانس مجدد مبارزه کند.او در این گروه با نتیجه 7 بر 2 نماینده بلاروس را شکست داد وب ا قرار گرفتن بر سکوی سوم جهان، مدال برنز گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در وزن 75-کیلوگرم، علی اصغر آسیابری برابر حریف آلمانی 5 بر صفر پیروز شد و در مبارزه دوم به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت و 4 بر صفر موفق شد این کاراته را شکست دهد. آسیابری در مبارزه سوم مقابل مصر یک بر صفر برنده شد و در برابر شیلی 8 بر صفر پیروز شد و به دور نیمه نهایی راه یافت. آسیابری در این مرحله با حریفی از ژاپن دیدار کرد و 7 بر 2 نتیجه را واگذار کرد تا علیرغم شایستگی در جدول شانس مجدد و برای مدال برنز مبارزه کند. در این گروه آسیابری برابر نماینده ایتالیا پس از تساوی 3 بر 3 با رای داوان برنده شد و برنز گرفت.

در وزن 60-کیلوگرم، میعاد یاری نماینده قزاقستان را 4 بر یک از پیش رو برداشت و در ادامه با حریفی از سوئیس مبارزه کرد و 3 بر صفر برنده شد. یاری در سومین دیدار ازبکستان را 3 بر صفر شکست داد و درمقابل نماینده ترکیه 9 بر یک شکست خورد. و با صعود این کاراته کا به فینال، یاری در جدول شانس مجدد مبارزه کرد. در این گروه مقابل نماینده اندونزی در وقت قانونی مبارزه به تساوی 3 بر 3 رسید و با رای داوران برنده شد. در دومین دیدار هم به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه 7 بر 4 به برتری رسید و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

در وزن 76+کیلوگرم هم سید رضا خوشکلام 3 بر صفر تایلند را برد اما با شکست 3 بر یک برابر نماینده دانمارک از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 50-کیلوگرم دختران، زهرا طرازپور 2 بر صفر از سد نماینده آفریقای جنوبی گذشت، سپس 7 بر صفر حریفی از کوزوو را مغلوب کرد و در بازی سوم مقابل نماینده مراکش 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و با توجه به راهیابی این حریف به فینال، طرازپور هم در جدول شانس مجدد مبارزه خواهد کرد. طراز پور در این گروه نماینده مجارستان را 2 بر صفر برد اما پس از تساوی یک بریک مقابل حریف چین تایپه ای با رای داوران بازنده شد و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن 61-کیلوگرم، مهتاب اسماعیلی چین تایپه را 4 بر صفر برد، سپس با نتیجه 5 بر صفر از سد شیلی گذشت و در مبارزه سوم مقابل صربستان یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 68-کیلوگرم جوانان الیاس محمد زاده ابتدا نماینده فلسطین را 4 بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه با نتیجه 2 بر یک مقابل نماینده فرانسه نتیجه را واگذار کرد و با راهیابی این کاراته کا به فینال محمد زاده هم در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در این گروه ابتدا آذربایجان را یک بر صفر از پیش رو برداشت. سپس مقابل کره جنوبی 7 بر صفر پیروز شد. در سومین مبارزه مقابل ازبکستان به برتری 3 بر صفر رسید. در بازی چهارم مقابل حریف ژاپنی 2 بر صفر مغلوب شد و از رسیدن به مدال بازماند.

در وزن 67-کیلوگرم، علیرضا شیرصفت در مبارزه نخست برابر حریف اسلواکی قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و در دیدار بعدی به مصاف کاراته کای اردنی رفت و یک بر صفر به برتری رسید. در ادامه مقابل کاراته کای عربستانی 3 بر یک نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.

کاتای تیمی و 4 کومیته کا نمایندگان ایران در روز پایانی

رقابتهای کاراته قهرمانی جهان در جاکارتای اندونزی فردا یکشنبه(24 آبان ماه) به پایان می رسد که کاتای تیمی دختران و پسران و 4 کومیته کا رده سنی امید به روی تاتامی خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، در آخرین روز پیکارها در بخش کاتای تیمی دختران تیم کاتای جوانان با ترکیب مهسا باقری، مکرمه حمیده کردار و زینب شنوایی به میدان خواهد رفت.

در کاتای تیمی جوانان پسر هم تیم ایران با ترکیب علی ارچنگی، حمیدرضا پوراعما و محمد جواد عامری به روی تاتامی می رود.

بهنوش نجفی در وزن 68-کیلوگرم و زهرا برزگر در وزن 68+کیلوگرم در بخش دختران و در وزن 84-کیلوگرم مهدی خدابخشی و در وزن 84+کیلوگرم کوشا تیموری در بخش پسران رده سنی زیر 21 سال به مصاف حریفان می روند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016