چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

لیگ برتر فوتبال: تكاپوی قهرمانی در تهران و خوزستان

تهران - ایرنا - هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با تلاش مدعیان برای نزدیك شدن به قهرمانی در تهران و خوزستان دنبال خواهد شد.

دیدارهای این هفته به صورت همزمان، فردا - پنجشنبه - برگزار می شود و تا حدود زیادی چهره قهرمان و همچنین تیم های سقوط كننده به لیگ دسته اول را مشخص كند.

تیم صدرنشین پرسپولیس كه از بخت بیشتری نسبت به سایر مدعیان برای رسیدن به قهرمانی برخوردار است در ورزشگاه آزادی میزبان نفت تهران و شاگردان «علیرضا منصوریان» است.

پرسپولیس با پنج پیروزی متوالی، ۲۱ هفته بدون شكست بودن و به ثمر رساندن گل در همه دیدارهای فصل جاری توانسته خود را به صدر جدول برساند و امید دارد تا با حمایت گسترده هوادارانش برابر نفت نیز به برتری رسیده و در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.

در این دیدار سرخپوشان پایتخت، رامین رضائیان مدافع پرتحرك جناح راست خود را به دلیل محرومیت و همچنین محسن بنگر مصدوم را در اختیار ندارند و به نظر می رسد كه بابك حاتمی و مایكل اومانیا جایگزین شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی دیگر در تیم نفت كه با وجود مشكلات مالی فراوان عملكرد نسبتا خوبی در این فصل داشته است نیز ایمان مبعلی كه مغز متفكر میانه میدان آنان است، به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود.

صحبت های علیرضا منصوریان سرمربی نفت كه سال ها به عنوان بازیكن استقلال پیراهن آبی را بر تن داشت، بر حساسیت های این دیدار افزوده است.

منصوریان گفته بود برای متوقف كردن پرسپولیس و هموار كردن راه قهرمانی آبی پوشان تلاش خواهد كرد.

تیم رده دومی استقلال تهران، تنها در فاصله چند كیلومتری از ورزشگاه آزادی در تختی مهمان سایپا و تیم تحت هدایت مجید جلالی است.

سایپا در هفت دیدار اخیر خود رنگ پیروزی نچشیده است. مجید جلالی در اواسط فصل، تیم خود را مدعی قهرمانی می دانست، حالا این تیم حتی شانسی برای آسیایی شدن نیز ندارد. ضمن اینكه، این تیم در سه فصل اخیر هرگز مقابل استقلال تهران به برتری دست نیافته است.

استقلال تهران كه با برتری قاطع مقابل فولادخوزستان به خوبی از سایه شكست در شهرآورد بیرون آمده و حالا امید زیادی برای پایان شیرین در لیگ پانزدهم دارد، می تواند با اتكاء به جوانان باانگیزه خود و كسب سه امتیاز دیدار با سایپا برای رسیدن به قهرمانی امیدوار بماند.

تیم تحت هدایت پرویز مظلومی در دیدار با فولاد بسیار هماهنگ و با انرژی نشان داد و جوانان آبی پوش ثابت كردند كه شایسته توجه بیشتر از سوی كادر فنی هستند.

در خوزستان، ضلع سوم مدعیان قهرمانی یعنی استقلال خوزستان كه با چند تساوی متوالی از صدر به رتبه سوم سقوط كرده است، میزبان راه آهن رده پانزدهمی خواهد بود.

آبی های خوزستان برای نگه داشتن امیدهای چاره ای غیر از پیروزی ندارند و راه آهن نیز در صورت عدم كسب سه امتیاز در این دیدار دشوار، راه سقوط را در پیش خواهد گرفت.

همچنین تیم های سیاه جامگان مشهد و ملوان انزلی كه خطر سقوط را احساس می كنند، در این هفته به ترتیب مهمان صبای قم و تراكتورسازی تبریز هستند.

فولاد نیز در دیداری كه در جدول رده بندی تاثیر چندانی ندارد از استقلال اهواز سقوط كرده میزبانی می كند و سپاهان اصفهان كه با كادر فنی جدید كمی به آرامش رسیده است، میزبان تیم سخت كوش گستری فولاد تبریز خواهد بود.

همچنین ذوب آهن اصفهان كه با نتایج هفته های اخیر به طور كامل از جمع تیم های بالانشین جدول جدا شده است، مهمان پدیده مشهد خواهد بود.
همه دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر ساعت ۱۸ روز پنجشنبه هفته جاری، نهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

جدول رده بندی
۱- پرسپولیس تهران / ۵۱ امتیاز
۲- استقلال تهران/ ۴۸ امتیاز (تفاضل گل ۱۵)
۳- استقلال خوزستان/ ۴۸ امتیاز(تفاضل گل ۱۴)
۴- تراكتورسازی/۴۲ امتیاز (تفاضل گل ۸)
۵- نفت تهران/۴۲ امتیاز(تفاضل گل ۶)
۶- ذوب آهن اصفهان/۴۰ امتیاز
۷- گسترش فولادتبریز/۳۸ امتیاز
۸- صبای قم/۳۷ امتیاز
۹- سایپا/۳۶ امتیاز(تفاضل گل منهای ۳ )
۱۰- پدیده مشهد/۳۶امتیاز(تفاضل گل منهای ۵)‌
۱۱- سپاهان اصفهان/۳۵ امتیاز
۱۲- فولاد خوزستان/۳۱ امتیاز
۱۳- ملوان انزلی/۲۶ امتیاز
۱۴- سیاه جامگان/ ۲۴ امتیاز
۱۵- راه آهن یزدان/۲۲ امتیاز
۱۶- استقلال اهواز/۱۳ امتیاز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016