چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: هنوز افرادی در فدراسیون‌اند که با اهداف موافق نیستند


کارلوس کی‌روش

سرمربی تیم ملی باردیگر با تاکید بر حل مشکلات گفت که نمی‌تواند چشمانش را ببندد و برخی مسایل را بپذیرد. او می‌گوید که هنوز افرادی در فدراسیون فوتبال هستند که با اهداف و مسیر موافق نیستند.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش پس از دومین جلسه‌اش با مهدی تاج که حدود ۳ و نیم ساعت به طول انجامید، اظهار کرد: تاج درخواست یک تحلیل عمیق از وضعیت تیم ملی داشتند. فرصتی پیش آمد تا آنچه را که برای پیشرفت تیم ملی لازم است مرور کنیم اما باید بدانیم که این تحلیل‌های گسترده و عمیق زمان‌بر است و به همین دلیل زمان بسیاری را صرف کردیم تا آن را به رییس جدید فدراسیون فوتبال ارائه دهیم.

وی افزود: این تحلیل‌های گسترده خیلی زمان‌بر است بنابراین ما وقت زیادی را در این چند روزه صرف کردیم تا این تحلیل‌ها را به تاج ارائه کنیم. امروز نشست بسیار خوب و مفیدی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم یک سری از شرایط ناشفاف و غیرشفاف را بشکنیم و از سر راه برداریم. من قدردان توجه ویژه و سریع آقای تاج به مسائل تیم ملی هستم. آقای تاج پس از انتخاب‌شان به عنوان رییس فدراسیون فوتبال سریعا توانستند چند مشکل بزرگ که تیم ملی ماه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کرد را از سر راه بردارند. با توجه به اینکه فعلا آقای تاج وقت کمی دارد تصمیم گرفتیم که ادامه صحبت‌های‌مان را به فردا موکول کنیم. من هم این فرصت را خواهم داشت که به رییس جدید فدراسیون فوتبال اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تری را ارائه کنم. ایمان دارم که فردا بتوانیم صحبت‌هایمان را نهایی کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا شما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به کارتان ادامه می‌دهید یا خیر گفت: شما سوال منصفانه‌ای پرسیدید. من اعتقاد دارم در حال حاضر که فقط چند روز از ریاست آقای تاج می‌گذرد نباید این سوال مطرح شود.

کی‌روش اضافه کرد: نباید در حالی که چند روز از ریاست جدید این فدراسیون می‌گذرد این سوال را مطرح کرد. مطلبی که باید درک کنید این است که مطالب بسیار جدی و حساس وجود دارد که در راه آماده‌سازی تیم ملی تاثیرگذار خواهد بود. من می‌خواهم یک تصویر خیلی شفاف راجع به مسائلی که با آقای تاج مطرح کردیم ارائه کنیم.

کی‌روش در ادامه تصریح کرد: سوال اصلی این نیست که کسی به اندازه کارلوس کی‌روش پیدا کنیم و در اینجا راجع به شخص کی‌روش صحبتی مطرح نیست. اگر سوال اصلی درباره من بود احتیاج به کت‌و شلوار شیک و مجلل ندارم. من انسان بسیار خاکی هستم و با یک تی‌شرت هم راحت خواهم بود. سوال اصلی که مطرح است این است که امروز توانستیم به طور جدی درباره مشکلات صحبت کنیم. تا چند روز قبل هیچ گونه فرصتی وجود نداشت که درباره مسائل به صورت جدی صحبت کنیم. واقعیت این است که ما باید کتی بدوزیم که به اندازه قواره فوتبال ایران باشد و بتواند موفقیت فوتبال ایران را تضمین کند و آرزو و خواسته‌های میلیون‌ها هوادار فوتبال ایران را برآورده کند.

وی ادامه داد: همان طور که شما متوجه شدید وقتی صحبت از کسی می‌شود که قواره تیم ملی باشد، مطمئنا مباحث پیچیده‌ای پیش می‌آید زیرا در این باره صحبت از آماده‌سازی منابع مالی مناسب، منابع انسانی مناسب که برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال نیاز است مطرح شد. همه این‌ها به خاطر یک دلیل ساده است و آن هم این است که ما در حال حاضر در حال از دست دادن زمان هستیم. یک ماه دیگر باید قطر بازی کنیم. اردوی تیم ملی از یک هفته دیگر آغاز می‌شود اما در حال حاضر هیچ صحبتی درباره اردو نداریم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام مسائل زیر نظر تاج است، خاطرنشان کرد: او بسیار مسئولانه با مشکلات برخورد می‌کند و تمام مسائل را با تمام جزئیات بررسی می‌کند و به همین خاطر ما نمی‌توانیم جواب‌های پیش پا افتاده و بسیار سطحی را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهیم. پاسخ‌های ما باید پایه محکمی داشته باشد و به راحتی نباید هر جوابی را به سوالات بدهیم. من خدمت ملت عزیز و بزرگ ایران عرض می‌کنم منافع تیم ملی باید فراتر از هر شخص و یا هر گروه دیگری باشد. منافع تیم ملی باید اولویت اول فوتبال ایران باشد. من خیلی شفاف و صریح می‌گویم که به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیگر قبول نمی‌کنم شخص یا گروهی بخواهد مخل منافع تیم ملی باشد. دیگر آن زمان گذشته است. به هیچ عنوان نمی‌توانم چشمانم را ببندم و مسائلی را بپذیرم. در نهایت باید بگویم ما در حال کار کردن هستیم و امیدواریم فردا با آقای تاج به یک جمع‌بندی مناسب برسیم.

کی‌روش در ادامه درباره جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم گفت: مهم‌ترین پیام من برای هواداران فوتبال ایران این است که جام جهانی برای تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۸ نخواهد بود بلکه جام جهانی برای فوتبال ایران از سال ۱۳۹۵ شروع می‌شود. یعنی خردادماه امسال جام جهانی برای فوتبال ایران آغاز خواهد شد. جام جهانی ۲۰۱۸ برای کشورهای قدرتمند مثل آلمان، فرانسه، آرژانتین است البته نمی‌خواهم نامی از پرتغال بیاورم اما واقعیت این است که کشورهایی مثل پرتغال و شیلی هستند که جام جهانی برای این کشورها است زیرا این‌ها همه رقابت می‌کنند تا به مقام اول تا سومی دست پیدا کنند. اما این را فراموش نکنید که آن‌ها مشق شب خود را ۴۰ – ۵۰ یا ۶۰ سال قبل نوشته‌اند. این کشورها تعلیمات مربی‌گری، توسعه فوتبال پایه و یک سیستم رقابتی حساس مثل چمپیونز لیگ، استادیوم‌های پیشرفته، مراکز تمرینی مناسب، زمین‌های باکیفیت را از ۶۰ سال قبل داشته‌اند الان کارشان تمام شده است و به مقام‌های جام جهانی فکر می‌کنند. این تیم‌ها استحقاق این را دارند که به جام جهانی بروند و برای مقام اول تا سومی بجنگند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در گروه دیگر کشورهایی هستند که برای کسب افتخار ملت‌شان به جام جهانی می‌آیند و می‌جنگند،‌اظهار کرد: در سال ۲۰۱۸ این کشورها برای غرور و افتخارآفرینی و خوشحالی ملل خودشان به جام جهانی می‌آیند. به طور مثال در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کشورهایی مثل کاستاریکا، تیم ملی الجزایر و البته باید با کمال خضوع بگویم تیم ملی فوتبال ایران جزو تیم‌هایی بود که با غرور در این جام حضور داشتند و باعث خوشحالی ملت‌شان شدند. این تیم‌ها غرور و سربلندی را برای ملت‌شان به دست آوردند. این در حالی است که هنوز افرادی را در فدراسیون فوتبال داریم که با این هدف و این مسیر موافق نیستند. من به آن‌ها احترام می‌گذارم. اما این همان فرصت‌ها و تهدیدهای عمیقی است که فی‌مابین ما و تاج مطرح می‌شود. فراموش نکنید فوتبال بازی‌ای است که در آن عقاید مختلف دخیل هستند. باید سعی کنیم به تفکرات مختلف احترام بگذاریم. اما یک مطلب هست که همه باید روی آن تفاهم داشته‌ باشند و آن این است که همدل و متحد باشیم و منافع تیم ملی را ارجح بر هر چیزی قرار دهیم. باید متحد باشیم و با هم کار کنیم و بهترین دستاوردمان را به مردم ارائه کنیم.

کی‌روش در پایان یادآور شد: مسئولیت ما در تیم ملی از یک هفته دیگر آغاز می‌شود. ما در جلسات‌مان با تاج مطالب مختلفی را مطرح می‌کنیم همان طور که گفتم جام جهانی برای ایران از خرداد امسال آغاز خواهد شد و ما در حال حاضر زمان را از دست می‌دهیم. در نهایت امیدوارم فردا صحبت‌های نهایی را با آقای تاج مطرح کنیم تا بتوانیم در برابر رسانه‌ها پاسخ‌های مناسبی را بدهیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016