پنجشنبه 7 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

رقم های لیگ برتر؛ استقلال گران ترین تیم، برانکو گران‌ترین سرمربی

16072719205r.jpg
بی بی سی - سازمان لیگ برتر ایران رقم‌ قراردادهای شانزده تیم حاضر در لیگ برتر ایران را اعلام کرد که بر اساس آن استقلال تهران با هزینه ۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان گران‌ترین تیم و برانکو ایوانکوویچ با قراردادی دومیلیارد و شش هزار تومانی گران‌ترین مربی لیگ هستند.

آبی‌پوشان استقلال تهران پس از ناکامی فصل گذشته علیرضا منصوریان سرمربی سابق باشگاه نفت را جانشین پرویز مظلومی کردند و تغییرات زیادی در تیم خود بوجود آوردند.

این تیم با خرید بازیکنان جدیدی مانند کاوه رضایی، بختیار رحمانی، وریا غفوری، محمد حسین کنعانی زادگان، آرش افشین و فرشید باقری نزدیک به هفت میلیارد تومان هزینه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما استقلال بیشترین هزینه را برای نگه داشتن ستاره‌های خود کرده، این تیم برای تمدید قرارداد بازیکنانی مانند مهدی رحمتی، امید ابراهیمی و خسرو حیدری به هر کدام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخته است.

اما رقیب سرخ پوش استقلال برای این فصل نزدیک به دو میلیارد کمتر هزینه کرده، پرسپولیس این فصل در مجموع ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان با بازیکنان و کادر فنی تیم قرارداد بسته است.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس که تیم اش فصل پیش تا آستانه قهرمانی در رقابت‌های لیگ پیش رفت با امضای قراردادی به ارزش دو میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان گران ترین سرمربی‌ در بین تیم‌های لیگ برتر است.

پرسپولیس در این فصل برای تقویت خود بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، ساسان انصاری، جلال حسینی، وحید امیری، ولادیمیر پریمیوف و الکسی پلی‌یانسکی را به خدمت گرفت که گران‌ترین آنها علیرضا بیرانوند با رقم یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان است.

گران ترین بازیکن لیگ برتر ایران قاسم حدادی فر هافبک باشگاه ذوب آهن اصفهان است که به خاطر مصدومیت ۸ ماه از میادین فوتبال دور خواهد بود.

این بازیکن که در آغاز فصل نقل و انتقالات شایعه‌های مختلفی در مورد پیوستنش به استقلال منتشر شد در نهایت با امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیارد تومان در ذوب آهن ماندنی شد.

پس از قاسم حدادی فر، لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی تراکتورسازی دومین بازیکن گران لیگ امسال است، او که سال گذشته پس از ناکامی در لیگ قطر و لیگ برزیل، با مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بار دیگر به تراکتورسازی تبریز بازگشت.
پنج تیمی که بیشترین هزینه را در فصل نقل و انتقالات داشتتند

۱. استقلال ۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

۲. پرسپولیس ۱۷ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان

۳. تراکتورسازی ۱۵ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۴. ذوب آهن ۱۳ میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۵. سپاهان ۱۲ میلیارد و ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016