شنبه 6 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

آزمون: از ستاره‌های بایرن‌مونیخ و اتلتیکو نمی‌ترسیم


سردار آزمون

مهاجم روستوف که موفق شد با گلزنی‌اش مقابل آژاکس پایه‌گذار صعود تیمش به لیگ قهرمانان اروپا شود، می‌گوید که از تیم‌هایی مثل بایرن‌مونیخ و اتلتیکو هراسی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شروع اتفاق تاریخی که برای روستوف رقم خورد، از دو فصل پیش بود. زمانی که این تیم در پلی‌آف سقوط از لیگ برتر روسیه موفق شد همچنان در سطح اول فوتبال این کشور باقی بماند؛ با درخشش سردار آزمون، مهاجم ایرانی‌شان. آزمون در فصل گذشته هم برای روستوف خوب بازی کرد و گلزنی‌های او در نیم فصل دوم این تیم را تا آستانه قهرمانی برد و در نهایت روستوف با نایب قهرمانی در لیگ برتر روسیه سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. پلی‌آفی که بازهم با درخشش آزمون پُلی برای حضور این تیم در این مسابقات بزرگ شد. حضور در لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی‌های سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون مقابل اندرلخت بلژیک و آژاکس رقم خورد تا ستاره‌های ایرانی روستوف با کمک هم‌تیمی‌های خود تاریخ را را برای این باشگاه تغییر دهند.

سردار آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص شرایطی که برای صعود روستوف به لیگ قهرمانان اروپا فراهم کرد، گلزنی‌هایش در بازی مقابل اندرلخت و آژاکس و قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد. بازیکنی که پس از همگروهی روستوف با بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید و PSV آیندهوون این فرصت را دارد تا بار دیگر با درخشش در ترکیب تیمش خودش را به تیم‌های مطرح اروپایی معرفی کند.

* نمی‌توان نقش سردار آزمون را در صعود تاریخی روستوف به لیگ قهرمانان اروپا انکار کرد. تو هم فصل قبل به نایب قهرمانی تیمت کمک کردی و هم در دو بازی سخت مقابل اندرلخت و آژاکس گل زدی تا به لیگ قهرمانان برسید. درباره این مسائل صحبت می‌کنی؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- همه بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند تا توانستیم این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. ما به این فکر نمی‌کردیم که چه کسی گل بزند و همه می‌خواستیم وظایف‌مان را درست انجام دهیم. من فکر می‌کنم در این بازی آخر با آژاکس، آنها ما را دست کم گرفته بودند که به این شکل هم شکست خوردند،‌ چون ما در هلند بازی خوبی مقابل آنها انجام ندادیم، اما خوشبختانه توانستیم یک مساوی بگیریم. در بازی برگشت آنها فکر می‌کردند راحت ما را شکست می‌دهند، اما شکست بدی را متحمل شدند، چون ما خوب بازی کردیم. شایسته حضور در لیگ قهرمانان اروپا بودیم که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.

* گل‌هایی که خودت در این دو بازی زدی، بسیار مورد توجه قرار گرفت و خیلی‌ها گلت مقابل اندرلخت و آژاکس را اروپایی قلمداد کردند.
- من خیلی خوب تمرین کردم. قبل از بازی با آژاکس هم روی گلزنی خوب تمرین می‌کردم و خدا را شکر پاسخ زحماتی که در یک هفته قبل کشیده بودم، گرفتم. تلاش بچه‌ها هم خوب بود که من توانستم گل اول را بزنم و از این اتفاق خوشحالم اما بیشتر از همه خوشحالم که شادی‌ام با رفتن به لیگ قهرمانان تکمیل شد.

* کریچنکو با نام بردن از تو، اعلام کرد که نقش مهمی در صعود تیم داشتی. این نوع تعریف کردن‌ها از سوی سرمربی تیم‌تان، چقدر در روحیه‌ات تأثیرگذار است؟
- قطعاً وقتی سرمربی تیم از عملکرد بازیکنی تعریف می‌کند، روی روحیه بازیکن تأثیر گذار است و از این مسئله خوشحالم. می‌دانم که انتظارها از من بالاست و این اتفاقات هم کار را برای من دشوارتر می‌کند، اما تا می‌توانم به تیمم کمک می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

* یک مشکل در تیم شما به وجود آمد و آن هم اتفاقاتی بود که در باشگاه رقم خورد تا باعث جدایی قربان بردیف شود. هرچند او کنار تیم بود و در تمرینات هم حضور داشت، با این حال شاید خیلی‌ها فکر کنند با صعود به لیگ قهرمانان قربان بردیف دوباره هدایت تیم را قبول کند. خودت فکر می‌کنی او بر می‌گردد؟
- من نمی‌دانم آقای بردیف برمی‌گردد یا نه، اما در این مدت خیلی اذیت شده است. درست است تیم به لیگ قهرمانان رفت، اما خیلی مشکلات داشتیم و شرایط‌مان سخت بود که در همین شرایط سخت قربان بردیف تیم را رها نکرد و در کنار تیم بود، ما را تمرین می‌داد و در بازی‌ها هم حضور داشت. همین مسائل و رها نشدن تیم توسط بردیف بود که باعث شد به لیگ قهرمانان صعود کنیم.

* درباره قرعه‌کشی هم صحبت کنیم که باید با بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و PSV آیندهوون مقابله کنید. تیم‌هایی قدرتمند که مسلماً کار شما را سخت خواهند کرد.
- درست است که همگروه‌های ما تیم‌های قدرتمندی هستند. اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ در سه چهار سال گذشته نتایج خوبی در لیگ قهرمانان گرفته‌اند و حضور آنها در فینال این بازی‌ها قدرت‌شان را نشان می‌دهد. بایرن مونیخ تیم پرافتخاری است و این کار ما را سخت می‌کند، اما ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم و از تیمی ترس نداریم. به هر حال روستوف هم تیم خوبی است و این را نشان داده که بازیکنان خوبی دارد. ما می‌توانیم جلوی این تیم‌ها هم خوب بازی کنیم. شاید همه بگویند ما نمی‌توانیم در این بازی‌ها پیروز شویم، اما فوتبال است و چیزی قابل پیش‌بینی نیست. هر تیمی بهتر بازی کند، برنده می‌شود و ما هم سعی می‌کنیم بهترین بازی‌مان را انجام دهیم.

* به نظر خودت روستوف با حذف کردن اندرلخت و آژاکس توانسته از حریفان خودش زهر چشم بگیرد، به این لحاظ که تیم شما برای تیم‌های بزرگ اروپایی ناشناخته است و با پیروزی‌های اخیر کار کرده‌اید که روستوف به تیمی ترسناک تبدیل شود.
- می‌تواند همینطور باشد. خوشبختانه در تیم ما اینطور نیست که به نام حریفان توجهی کنیم و اینکه جلوی چه تیمی بازی می‌کنیم از نظر ما تفاوت ندارد، چون باید برای همه بازی‌ها، بیشترین تلاش‌مان را انجام دهیم. بازیکنان ما بازی خودشان را انجام می‌دهند و مطمئناً مقابل بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و آیندهوون هم به همین شکل عمل خواهیم کرد.

* حالا مقابل این تیم‌های قدرتمند دفاعی بازی خواهید کرد یا هجومی و فکر می‌کنی اگر سیستم تیم‌تان هجومی باشد، بتوانی برای روستوف مقابل بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید و آیندهوون گلزنی کنی؟
- تاکتیک ما هم می‌تواند دفاعی باشد و هم انجام یک بازی هجومی، اما تحت هر شرایطی من یک مهاجم هستم و اگر در ترکیب تیم باشم باید اول از همه وظایفی که برایم تعریف شده را انجام بدهم و هم بتوانم به عنوان یک مهاجم گل بزنم. من تمام تلاشم را خواهم کرد که گلزنی کنم.

* و اگر مقابل این تیم‌ها گلزنی کنی...
- مسلماً خیلی خوشحال خواهم شد. هم خودم، هم خانواده‌ام، هم هواداران و خیلی‌های دیگر از این اتفاق خوشحال می‌شوند. من تلاشم را می‌کنم.

* مسلماً گلزنی به این تیم‌ها اتفاق بزرگی است. می‌خواهیم درباره این اتفاق بزرگ صحبت کنی و اینکه گلزنی به این تیم‌ها چقدر سخت است؟
- مسلماً گل زدن به این تیم‌ها کار خیلی بزرگی است، اما می‌توان به این تیم‌ها هم گل زد. فرقی برای ما ندارد. درست است که آنها تیم بزرگی هستند، بازیکنان بزرگی دارند، اما می‌توان به آنها هم گل زد. چطور می‌توانیم به آژاکس چهار گل بزنیم، پس گل زدن به این تیم‌ها هم نشدنی نیست.

* پس از ستاره‌های بزرگ این تیم ترسی ندارید.
- اصلا ترسی نداریم.

* قرعه‌کشی لیگ اروپا هم انجام شد و AZ آلکمار باید به روسیه بیاید تا با زنیت بازی کند. علیرضا جهانبخش برای بازی شما مقابل آژاکس در هلند به ورزشگاه آمده بود. تو و سعید برای بازی جهانبخش در روسیه به ورزشگاه می‌روید؟
- سن پترزبورگ نسبت به روستوف خیلی فاصله دوری است، اما اگر بتوانم حتماً این کار را می‌کنم تا از دوست خوبم حمایت کنم و حتماً این کار را خواهم کرد. با این حال ممکن است خودمان تمرین یا بازی داشته باشیم. علیرضا بازی ما را از نزدیک دید و باید از او تشکر کنم که به ما روحیه داد.

* این هفته باید با ترک گروزنی بازی کنید که میلاد محمدی را در اختیار دارد. حضور سه بازیکن ایرانی در زمین اتفاق خوبی می‌تواند باشد. درست است؟
- ابتدا باید ببینیم در ترکیب هستیم یا نه، اما بازی سختی داریم. تیم میلاد محمدی، تیم خوبی است و این فصل هم مقابل تیم‌های بزرگ نشان داده خوب نتیجه می‌گیرد. امیدوارم آنها را شکست بدهیم.

* جدا از بحث روستوف و لیگ قهرمانان اروپا، ما آخر هفته (۱۱ شهریور) با قطر بازی داریم. بازی‌های مقدماتی جام جهانی آغاز می‌شود و کار سختی پیش‌رو داریم.
- ما همه آماده این بازی‌ها هستیم. با بچه‌های تیم ملی که صحبت می‌کردم، همه می‌گفتند آماده‌ایم. همه ما برای بازی با قطر لحظه‌شماری می‌کنیم و انتظار می‌کشیم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

* البته به حمایت هواداران هم نیاز دارید.
- صددرصد؛ امیدوارم مردم به ورزشگاه بیایند تا آزادی را برای قطری‌ها جهنم کنند و ما هم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

گفت‌وگو: علیرضا محرمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016