سه شنبه 9 شهریور 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: بازی با قطر فراتر از مهم است


کارلوس کی‌روش

متن کامل گفتگو کارلوس کی‌روش و عادل فردوسی پور

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مهمان امشب برنامه نود بود و با عادل فردوسی پور به گفتگو پرداخت.

به گزارش وبسایت نود ، کی روش که دوشنبه شب در برنامه ۹۰ حضور یافته بود صحبت های خود را با مهم و حیاتی دانستن بازی مقابل قطر آغاز کرد.

کی روش در ادامه گفت:حضور هواداران در بازی مقابل قطر بسیار مهم است.باید کاری کنیم وقتی قطر وارد استادیوم می شود این تیم متعجب شود.حضور هواداران در ورزشگاه هدیه بزرگی به بازیکنان خواهد بود.امیدوارم این بازی را با پیروزی پشت سربگذاریم. بازی قطر فراتر از مهم است و جام جهانی برای ما شروع می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی روش در ادامه صحبت هایش درباره پیشرفت ایران نسبت به گذشته گفت: ما کاملا آماده هستیم و مهمترین مساله این است که به گذشته نگاه نکنیم و نگاهمان به آینده باشد. تیمی داریم که فوتبال را خوب انجام می دهد ، در سه دیدار گذشته ما یک مساوی و دو برد برای قطر داشتیم.قطر تغییرات زیادی داشته و بازیکنان جدیدی را آوردند و آمادگی خوبی را پشت سر گذاشته اند. البته ما نیز جوانانی خوبی در اختیار داریم.ما هم بازیکنان باتجربه ای داریم و در کنارش نفرات جوان هم هستند.

کی روش درباره پیشنهاد عادل فردوسی پور مبنی بر اینکه تماشاگران می توانند روز پنجشنبه با پیراهن سفید به ورزشگاه بروند اظهار نظر کرد:مطمئنا این موضوع اتحاد خوبی را می تواند نشان بدهد.ایده دیگری هم دارم و آن ایده ای است که در پرتغال داشتیم.زمانیکه قهرمان جهان در زیر ۲۰ سال شدیم.الان زمان اردوهای ملی است و زمان باشگاه نیست.می توانیم الان نام باشگاه فوتبال ایران را بیان کنیم.همه می توانند پرچم شان را از خانه هایشان بیرون بیاورند تا فرهنگ برد فوتبال ملی پدید بیاید.فرهنگی که هواداران فوتبال در مسیر برد حرکت کنند.بازیکن شماره ۱۲ باید هواداران باشند.امیدوارم پنجشنبه همه مردم در سرتاسر ایران پرچم هایشان را از خانه بیرون بیاورند.

وی درباره اینکه برخی بر این باورند ایران در گروه آسانی قرار دارد بیان داشت:من هرگز با این تصور موافق نیستم.ما رقبای دشواری داریم.کره جنوبی ۱۵ سال پیش سرمایه ریزی گسترده ای در فوتبال داشت.ازبکستان در دوره قبلی خیلی به صعود نزدیک بود.قطر هم شانس صعود داشت.تعادل در گروه ما برقرار است.حتی چین هم سرمایه گذاری زیادی کرده است.می خواهند جام جهانی را میزبانی کنند.رئیس جمهور چینی ها ۵۰ میلیون دلار به تیم ملی این کشور کمک کرد.صعود به جام جهانی مثل فتح قله اورست است.طوفان هایی در پیش داریم و نتیجه مهم است.گروه ما کاملا باز است.ما تا نوامبر ۱۵ امتیاز را بازی می کنیم و تا آن زمان مشخص می شود کدام تیم ها با ریتم خوبی در مرحله مقدماتی حضور دارند.۲۱ امتیاز هم تا فروردین است.ما باید آرامش مان را حفظ کنیم.تاکید می کنم بازی اول مقدماتی ما مهم ترین مسابقه ماست.

کی روش درباره اینکه آیا برای انتخاب ترکیب تیم دردسر دارد گفت:این یک مسئله خیلی خوب است ف طرز تفکر تیم برای بازی بسیار مثبت است.از دید مربیگری بهتر است گزینه های بیشتری باشند.بعضی وقت ها که فکر می کنید گزینه های زیادی دارد شاید اینطور نباشد و بازیکنان آسیب دیده داشته باشیم.در حال حاضر گزینه های زیادی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم.می توانیم در آینده دو یا سه بازیکن در حد تیم ملی باشیم.آن شرایط خیلی خوبی است که بتوانیم تجربه و جوانی را با هم تلفیق کنیم ، ما در حال حاضر چندجایگزین خوب برای هر پست داریم.

وی درباره اینکه آیا سورپرایزی برای تیم ملی دارد یا نه اظهار داشت:می توانم این را بگویم ولی قطری ها پیگیر نتایج ما هستند و همه جا هستند.قطر یک بازی دوستانه در سوییس داشت و حتی شهر و استادیومی که داشت را پنهان کرد.آنها مقدماتی جام جهانی را بسیار جدی گرفته اند.بهتر است دست مان رو نشود.فوتبال امروز جهان اینطوری است که ما همه چیز را درباره آنها می دانیم و آنها همه چیز را درباره ما می دانند.مهم ترین مساله روحیه تیم است.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا به دنبال بازیکنان دورگه هست یا نه گفت:ما باید یک نگاه باز داشته باشیم.هر جای دنیا اگر بازیکن ایرانی هست که مردم و کشورش را در قلب دارد و استحقاق پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد باید در تیم ملی باشد.قطر بازیکنان غیر قطری را پاسپورت قطری می دهد و من به بازیکنان ایرانی پاسپورت اروپایی می دهم که به لیگ های اروپایی بروند.ما در لیگ بازیکنانی داریم که به مراتب بهتر از قبل هستند و در خارج از کشور هم نفراتی را داریم که تجربه بیشتری دارند.تجربه در بازی های بین المللی به ما کمک می کند.در این مقطع نیاز به کیفیت و استعداد داریم.وقتی میلاد محمدی،سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را می بینیم و کریم انصاری فرد را می بینیم احساس خیلی خوبی به من دست می دهد.

کی روش افزود:نکته ای به نظرم رسیده است می گویم. این نتایج نشان می‌دهد هواداران به تیم ملی اعتماد دارند و نکته مهمی است که مسوولیت ما را سنگین تر می کند؛ این افتخار را داشتیم امروز مقابل معاون رئیس جمهور دکتر جهانگیری تمرین کنیم؛ این اتفاقات مسوولیت ما را سنگین تر می کند ولی حمایت مردم بسیار اهمیت دارد؛ ما دو هوادار کاملا متضاد با یکدیگر داریم؛ هیچ هویت واقعی در قطر وجود ندارد؛ وقتی هواداران قطر وارد استادیوم می شوند که بازی‌شان برابر ایران را ببینند انتظار شکست ما را دارند ولی مردم ایران می‌خواهند خودمان پیروز شویم. قطر تیم ستارگان جهان است که دور هم جمع شدند تا ایران را شکست دهند و در واقع هویت ندارند؛ به همین دلیل از هواداران می‌خواهیم به ورزشگاه بیایند تا پیروز شویم.

وی ادامه داد: در کویت چه اتفاقی افتاد وقتی دولتشان از آنها حمایت نکرد؟ از دیدگاه بنده کار قطری‌ها که از همه جا ستاره جمع کردند خدمت به فوتبال آینده‌شان نیست اما این دغدغه ما نخواهد بود؛ آنها می‌آیند حریف را در زمین خود شکست دهند؛ آنها شاید بهترین زمین، مرب دنیا را داشته باشند ولی ما نباید اجازه بدهیم افتخار پنج سال اخیر که اول آسیا بودیم را از دست دهیم و باید با اتحاد تماشاگران این تیم پر ستاره از سراسر جهان را مغلوب کنیم.

کی روش درباره پوشاک جدید تیم ملی بیان داشت:پیراهن با کیفیتی بود ، من دخالتی در برند و مد یا طرح آن ندارم و فقط راجع به کیفیت پارچه یا سیستم خنک کننده پیراهن‌ها صحبت می‌کنم چون در چین در هوای شرجی بازی داریم؛ در فوتبال باید از بهترین تکنولوژی استفاده کرد چون پوشیدن این پیراهن‌ها می‌تواند بازیکنان را در شرایط برابر مقابل حریفان قرار دهد.

او در خصوص عدم دعوت از بازیکنانی که سن بالاتری نسبت به دعوت شده‌ها دارند، اظهار کرد: نمی‌توانم کیفیت و تجربه خسرو حیدری را نادیده بگیرم چون او هنوز در برنامه من جای دارد ، تیم ملی خروجی ها و ورودی های زیادی خواهد داشت که همیشه جا برای بهبترین ها خواهد بود.

سرمربی تیم ملی درباره تعدد بازیکن باکیفیت در تیم ملی و سختی انتخاب از میان آنها اظهار داشت:این یک چالش و سردرد خوب است.وقتی من وارد ایران شدم مسعود شجاعی مصدوم بود و فقط نکونام را داشتیم.الان ۱۵ بازیکن در خارج از ایران داریم که از قطر تا اروپا را شامل می شوند.کیفیت لیگ ایران هم بهبود یافته است.فدراسیون فوتبال باید محرک قطار فوتبال ایران باشد.اطمینان دارم اگر این اتفاق بیفتد به جایگاه واقعی مان دست پیدا می کنیم.مهم ترین فاکتور که عشق به بازی است در ایران هست.

در پایان کی روش اظهار داشت:وقتی قرارداد را تمدید کردم آرزوی صعود به مرحله دوم جام جهانی را داشتم؛ ما باید آماده سازی خوب داشته باشیم که این مسئله در دست فدراسیون، بازیکن و ما نیست و در دست فوتبال ایران است؛ اگر بتوانیم با آرامش کار کنیم راهکار پیدا می شود که منافع تیم ملی و باشگاه‌ها در آن خواهد بود؛ در آینده باید این دو المان مهم کنار هم باشد؛ باید در صلح و آرامش کار کنیم. همه اهالی فوتبال فقط خدمت به مردم و هواداران فوتبال را دارند؛ همیشه گفتم وظیفه ما این است پیراهن تیم ملی را بالاتر ببریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016