دوشنبه 5 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

فیفا کارگروه ضد نژادپرستی خود را منحل کرد

رادیو زمانه ـ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) می‌گوید دیگر در جهانِ فوتبال مسئله نژادپرستی وجود ندارد به همین دلیل کارگروه خود علیه نژادپرستی را منحل کرد.

آسوشیتدپرس گزارش داد که فیفا در نامه‌ای به اعضای خود توضیح داده است که این کارگروه «مأموریت خود را به‌طور کامل به انجام رسانده است» و در نتیجه وجود آن دیگر ضرورتی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال این تصمیم فیفا مخالفانی دارد و آن‌ها معتقدند مسئله نژادپرستی همچنان مسئله‌ای حاد و جدی در فوتبال و نیازمند توجه ویژه فدراسیون جهانی به آن است.

اوساسو اوبایووانا، روزنامه‌‌نگار نیجریه‌ای عضو کارگروه ضدنژادپرستی در فیفا به خبرگزاری فرانسه گفت: «شخصاً فکر می‌کنم که این کارگروه همچنان کارهای بسیاری پیش روی داشت به‌ویژه در چشم‌انداز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه. با این حال روشن است که مسئولان فیفا چنین رویکردی ندارند.»

جام جهانی روسیه در این زمینه نگرانی‌هایی را برانگیخته است. بر اساس مطالعه اخیر سازمان غیردولتی «سُوا» مرکز فوتبال علیه نژادپرستی در اروپا، تنها در فصل فوتبال ۲۰۱۴-۲۰۱۵، ۹۲ رویداد نژادپرستی در روسیه گزارش شده است. این در حالی است که در دو فصل پیشین تعداد چنین حوادثی ۸۳ مورد بود.

کارگروه فیفا علیه نژادپرستی در سال ۲۰۱۳ توسط سپ بلاتر، رئیس قبلی فیفا تشکیل و تا سال ۲۰۱۵ توسط جف وب، رئیس کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب هدایت شد. پس از بازداشت جف وب به اتهام اختلاس مالی ریاست این کارگروه به کونستانت عمری، رئیس فدراسیون فوتبال کنگو سپرده شد.

اوساسو اوبایووانا می‌گوید: «ما هرگز حتی یک جلسه نیز به ریاست او برگزار نکردیم.»

این عضو کارگروه ضد نژادپرستی فیفا افزود: «من چندین بار به او نامه نوشتم و خواستار دیدار با او شدم اما هرگز پاسخی دریافت نکردم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016