یکشنبه 2 آبان 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نگاهی به صدرنشینی تیم ملی ایران در رتبه‌بندی فیفا


تیم ملی فوتبال ایران

• نگاهی به صدرنشینی تیم ملی ایران در رتبه‌بندی فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی جهانی فوتبال جایگاه ۲۷ جهان را به دست آورد که برای آخرین بار تیم ملی ژاپن حدود سه سال و نیم پیش توانسته بود جایگاهی بهتری را در جهان به دست بیاورد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران پس از ۲۲ ماه صدرنشینی متوالی در فوتبال آسیا بالاخره توانست در رنکینگ جهانی هم صعود چشمگیری داشته باشد و به جمع ۳۰ تیم برتر جهان بپیوندد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاگردان کارلوس کی‌روش که در طول ۴ سال گذشته مقابل تیم‌های آسیایی در هیچ بازی رسمی شکست نخورده‌اند و با توجه به همین موضوع توانسته‌اند رتبه نخست آسیا را کسب کنند، در رده‌بندی ماه اکتبر میلادی در جایگاه ۲۷ جهان قرار گرفتند.

در حالی ایران رتبه ۲۷ جهان را در اختیار دارد که دیگر تیم‌های آسیایی در جایگاه‌هایی پایین‌تر از رتبه ۴۰ هستند و تیم ملی توانسته فاصله نسبتا خوبی را با این تیم‌ها ایجاد کند.

آخرین تیم آسیایی که توانسته بود رتبه‌ای بهتر از ۲۷ را در رده‌بندی جهانی به دست بیاورد ژاپن است که سه سال و ۸ ماه پیش (مارچ ۲۰۱۳) در جایگاه ۲۶ جهان قرار گرفته بود.

البته بدترین رتبه تیم ملی در دوره‌ کی‌روش هم به همان دوران برمی‌گردد که تیم ملی در سال ۲۰۱۳ به مدت یک ماه در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفته بود.

تیم ملی می‌تواند با ادامه روند فعلی و انجام ۶ بازی رسمی در انتخابی جام جهانی و چند بازی دوستانه‌، رتبه خود را در رده‌بندی جهانی ارتقا ببخشد.

نکته قابل توجه، لغو دیدار دوستانه تیم ملی در آستانه فیفا دی مقابل تایلند و عراق است و احتمالا تیم ملی نمی‌تواند در این روز بازی دوستانه‌ای را برگزار کند. در صورت وقوع این اتفاق و انجام بازی‌های دوستانه توسط دیگر تیم‌های ملی، احتمالا شاگردان کی‌روش رتبه ۲۷ جهان را از دست می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016