سه شنبه 14 دی 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش پرسپولیسی‌های تیم ملی را مرخص کرد

بی بی سی ـ در پی انتقاد برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس تهران از برگزاری اردوی تیم ملی و حضور هفت بازیکن ملی‌پوش این باشگاه در این اردو، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران، ملی پوشان پرسپولیسی را ترخیص کرد.

روز گذشته برانکو گفته بود که مخالف حضور بازیکنان پرسپولیس در اردوی تیم ملی در دوبی است. او گفته بود برگزاری این اردو از نظر فنی و مالی "قابل توجیه" نیست.

برانکو گفته بود که در صورتی که پرسپولیس در نیم فصل دوم نتیجه نگیرد، مقصر کی‌روش و مسئولان فدارسیون فوتبال ایران هستند که در زمان استراحت بازیکنان بین دو نیم فصل، اردوی آمادگی تیم ملی برگزار کرده‌اند.

در پی ترخیص بازیکنان پرسپولیس از اردوی دوبی، هفت بازیکن این باشگاه که دو روز پیش به امارات متحده عربی رفته بودند، به ایران باز می‌گردند.

به این ترتیب تیم ملی ایران تمرینات خود در دوبی را با ۱۶ بازیکن از جمله دو دروازه‌بان تا روز جمعه ادامه می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برانکو در خصوص این اردو می‌گوید که با توجه به این که تا زمان بازی بعدی تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه زمان زیادی مانده، برگزاری اردوی تیم ملی در این زمان "بی‌دلیل" است.

او گفته که با توجه به خستگی بازیکنان به دلیل سفر و تمرینات تیم ملی و این که آنها بیش از پنج روز در اختیار باشگاه‌ها نیستند، تاثیر زیادی بر عملکرد باشگاه‌ها در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

با این حال استدلال کی‌روش این بوده که فاصله میان دو نیم فصل بهترین زمان برای تمرین تیم ملی و برگزاری اردو است و ممکن است فرصت دیگری تا زمان برگزاری دو بازی رسمی ایران در ماه فروردین (با قطر و چین) مهیا نشود.

انتقادات تند برانکو که در برنامه تلویزیونی ۹۰ مطرح شد با واکنش فدراسیون فوتبال ایران روبه‌رو شد. از جمله اینکه عملکرد تیم ملی ایران آنقدر ضعیف بوده که با "سوریه جنگ‌زده" مساوی کرد.

او همچنین از سازمان لیگ برای تغییر تاریخ نخستین بازی نیم فصل دوم انتقاد کرد و گفت که اعلام این تغییرات در فاصله‌ای کم "غیرمنطقی" است.

چند روز پیش سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی، نیم فصل دوم لیگ برتر ایران با دو روز تغییر آغاز می‌شود.‌

امیر حسین حسینی، رئیس روابط عمومی این فدراسیون گفته است که با توجه به مسابقات مقدماتی جام‌های جهانی در کنار مسابقات لیگ ایران، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا همه بخش‌های فوتبال اعم از تیم ملی، سازمان لیگ و باشگاه‌ها امسال "شرایط متفاوت و سخت‌تری" را نسبت به سال‌های گذشته خواهند داشت.

او گفت: "قطعا انجام مصاحبه و دخالت دادن دیگران در مشکلات داخلی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه موجب نگرانی و تشویش ذهن فوتبال دوستان کشور خواهد شد."

نخستین بازی رسمی ایران در سال ۲۰۱۷ در ۲۳ مارس مقابل قطر در دوحه برگزار می‌شود.

ترخیص بازیکنان پرسپولیسی، تنش میان برانکو و کی‌روش را به اوج رسانده است. بسیاری از دست‌اندرکاران و کارشناسان فوتبال ایران می‌گویند که درگیری میان این دو مربی خارجی به "لج‌بازی" و "انتقام‌گیری" تبدیل شده است.

با این حال برانکو گفته است که قصد انتقام گیری ندارد. او می‌گوید با آن که برگزاری این اردو یک ماه پیش قطعی شده بود، او تا چند روز پیش از آن مطلع نبوده است.

او همچنین گفته است که چون در جریان این اردو هیچ بازی دوستانه‌ای برنامه‌ریزی‌نشده، بر غیرضروری بودن اردو می‌افزاید. قرار بود که در پایان این اردو ایران با مراکش بازی کند که این بازی لغو شد.

برانکو گفته حتی اگر این بازی برگزار می‌شد با توجه به غیبت ۱۱ بازیکن تیم ملی که در لیگ‌های خارجی بازیکن می‌کنند، برگزاری این بازی "بی‌فایده" بود.

پرسپولیس که نزدیک ده سال است قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران نشده است، نیم فصل امسال را با صدرنشینی در جدول به پایان برد.

پوریا ژافره، بی‌بی‌سی:

دود آتش دعوای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی پرسپولیس به چشم فوتبال ایران خواهد رفت. پرطرفدارترین تیم ایران بعد از سال‌ها مشکلات و درگیری های داخلی بخت بالایی برای قهرمانی در لیگ ایران دارد.

برانکو که در پرسپولیس پروژه‌ای موفقیت آمیز را دنبال می کند با شروع مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا و فشردگی تعداد مسابقه ها در این مقطع حساس فصل می خواهد اختیار کامل تیم را داشته باشد. شاید بعد از مدتها او بتواند یک تیم ایرانی را در معتبرترین جام باشگاهی فوتبال به قله افتخارات برساند.

اما از سوی دیگر کارلوس کی‌روش در آستانه رکوردی است که هم برای او و هم برای ایران جاودانه خواهد شد. اگر ایران بتواند به جام جهانی 2018 روسیه برسد برای اولین بار در تاریخ خواهد بود که این تیم به دو دور متوالی جام جهانی صعود می کند و در ضمن کی‌روش تنها مربی تاریخ فوتبال جهان خواهد بود که چهار بار به جام جهانی صعود کرده است.

هر دو طرف اینجا منافع زیادی دارند و نمی خواهند هیچ چیزی را به شانس واگذار کنند. بازی خطرناکی که اگر بازنده‌‌ای داشته باشد بر فوتبال ایران هم تاثیر منفی خواهد گذاشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016