دوشنبه 25 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تولید کفش‌های مجهز به GPS برای کمک به آلزایمری‌ها، همكاران سيستم

يکي از شرکت‌هاي توليدکننده کفش با همکاري يک شرکت فناوري در حال ساخت کفشي است که با استفاده از گيرنده ماهواره‌اي GPS، به مبتلايان به بيماري آلزايمر که مسير خود را گم کرده‌اند و سرگردان شده‌اند کمک مي‌کند.

"اندرو کارل"(Andrew Carle) يکي از استادان دانشگاه "جرج ماسون"(George Mason) که به عنوان مشاور در اين طرح حضور داشت، گفت: «اين فناوري مي‌تواند موقعيت جغرافيايي هر يک از افرادي که اين کفش را پوشيده‌اند، تا شعاع 30 فوتي مشخص کند».




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او در ادامه توضيح داد: «60 درصد افراد تنها که به بيماري آلزايمر مبتلا شده‌اند و با ناراحتي و دشواري زندگي خود را سپري مي‌کنند، دست‌کم يک بار در دوران ابتلا به اين بيماري سرگردان مي‌شوند و مسير خود را گم مي‌کنند. براي برخي از اين افراد، اين اتفاق بيش از يک بار رخ مي‌دهد».

اين محصول توسط شرکت GTX Corp و با همکاري شرکت Aetrex Worldwide که در زمينه توليد کفش فعاليت مي‌کند، توليد شده و روي آن گيرنده ماهواره‌اي GPS با قابليت رديابي و مشخص کردن موقعيت‌هاي جغرافيايي نصب شده است.

"اندرو کارل" اعلام کرد که ادغام گيرنده ماهواره‌اي GPS با کفش اتفاق بسيار مهمي بوده است، زيرا مبتلايان به بيماري آلزايمر معمولا سعي مي‌کنند ابزار و وسايل ناآشنا را از خود دور کنند؛ اما پوشش از جمله مواردي است که آن‌ها تا آخرين مرحله براي خود حفظ مي‌کنند و آن را از خود دور نمي‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016