جمعه 23 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تولید محصولات کشاورزی بدون استفاده از خاک، مهر

پژوهشگران مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد با دستیابی به دانش فنی تکنولوژی کشت هیدروپونیک عمودی موفق به کشت توت فرنگی با استفاده از این روش شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم سهیلی پور- مجری طرح، هیدروپونیک را روش کشت و تولید محصولات کشاورزی بدون استفاده از خاک دانست و گفت: سیستم کشت هیدروپونیک عمودی یک روش بسترسازی برای کشت هیدروپونیک است که با افزایش تراکم کشت گیاه موجب افزایش بهره وری از یک مساحت ثابت تحت کشت می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به جزئیات این تکنولوژی، یاداور شد: در این پژوهش به تکنولوژی کشت هیدروپونیک عمودی با استفاده از ستون های چرخان با قابلیت چرخش 360 درجه در گلخانه دست یافتیم.

مجری طرح به بیان مزایای این تکنولوژی پرداخت و اظهار داشت: با استفاده از این روش می توان راندمان تولید محصول در گلخانه یا زمین مورد نظر را تا 30 درصد افزایش داد و باتوجه به ثابت ماندن هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش و همچنین هزینه های بسترسازی میزان تولید خالص نیز افزایش می یابد.

وی از اجرای پایلوت این طرح در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این روش در استان چهارمحال و بختیاری با پشتیبانی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد در گلخانه ای با مساحت هزار مترمربع برای کشت توت فرنگی ارگانیک مورد استفاده قرار گرفت که نتایج بسیارمطلوبی به دست آمد.

سهیلی پور با تاکید بر اینکه این روش برای کشت انواع میوه و سبزی و حتی گلهای کوچک در گلخانه ها قابل اجرا است، خاطر نشان کرد: این روش به دلیل کاهش چشمگیر مصرف آب، در مناطق کم آب کشور قابل اجرا است به علاوه این روش کشت قابلیت انطباق با روش کشت آکوپونیک و سیستم های هیدروپونیک را نیز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016